Toon posts:

[MCE2005] Geen zender info + EPG

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hiet m'n zenders netjes geordend te krijgen, liefst natuurlijk met een EPG er bij
dit laatste ter zijde..

Als ik "Signal services' uitvoer, om MCE naar de kanalen te laten zoeken. Vul ik vervolgens
m'n postcode in 2402, geef ik aan dat ik Casema Anaaloog - Alphen heb, vervolgens begint ie een minuut of 10 te scannen, en het resultaat is dan 0 services

En blijf ik zitten met 100kanalen, allemaal 'Unknown' en geen EPG :(

Omdat Casema alle frequenties heeft veranderd, dacht ik dat het dan mischien daar aan ligt
en ik las ergens dat je postcode 2041KP kon proberen te gebruiken (Scheveningen), maar ook dat helpt hier niet. (Kwaliteit van de kanalen die wel gevonden worden, daar is niets mis mee) Maar een lijst van 100 kanalen, waarvan minimaal de helft dubbel is..

wat moet ik hier nou mee?

Verwijderd

Bij mij heeft het enorm geholpen om een MCE reset te doen met de volgende tool http://www.salloway.org.uk/MediaCenter/util/index.htm.

Je kunt je media center dan wel weer van begin af configureren, maar zoveel werk is dat nu ook weer niet :)

p.s. die postcode van Zandvoort (niet scheveningen) was bij mij de oplossing voor het hele zender probleem. In Bilthoven is de media center frequentie tabel nog niet geupdate met als gevolg dat ik hier zonder zenders zat. door die postcode in te voeren werkte alle zenders weer.

Als je casema belt, dan krijg je een callcenter medewerker aan de lijn de zeg: "Het ligt aan Microsoft en je moet Microsoft maar even bellen" :X

Dit terwijl 1 record in hun database voldoende is om alle klanten te helpen. Toch jammer.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet niet of er veel verschil in zit..

of ik nou opniew 'Signal services' (om kanalen te configureren) gebruik met die Zandvoortse postcode
of wanneer ik alles reset, en dan weer 'Signal services' draai

@mens_rea: wat was bij jou het probleem dan dat je volledig bent gaan resetten?

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Wil toch even deze link achterlaten:

http://www.microsoft.com/...bruiken/epgformulier.aspx

Al geprobeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:24:
@mens_rea: wat was bij jou het probleem dan dat je volledig bent gaan resetten?
Bij mij wilde hij geen nieuwe zenders installeren. Ik was meerdere zenders 'kwijt' geraakt, maar hoevaak ik ook door de hele set-up heen liep: elke keer zonder resultaat.

Na een volledige reset kon hij wel alle zenders vinden :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:55:
[...]

Bij mij wilde hij geen nieuwe zenders installeren. Ik was meerdere zenders 'kwijt' geraakt, maar hoevaak ik ook door de hele set-up heen liep: elke keer zonder resultaat.

Na een volledige reset kon hij wel alle zenders vinden :*)
hier doet ie het inmiddels ook prima, na een reset
postcode 2041 KP gebruikt en alles werkt super nu

beetje vaag, maargoed - hartelijk dank voor de tweakerlijke-ondersteuning
Pagina: 1