Ik was op zoek naar een leuk simonly abbonement en vond er één bij Debitel. Dus heb ik op 14 februari daar dat abbonement aangevraagd. Zou binnen 4 dagen geleverd worden. Maar na 4 dagen nog geen pakketje. Kreeg ik op 23 februari een mail dat het product niet op voorraad was en dat ze het niet binnen het gestelde termijn konden leveren. Een beetje raar omdat het volgens mij alleen om een simkaartje gaat dus heb ik Debitel een mail gestuurd met de vraag hoelang het wel gaat duren. Nooit een antwoord op gehad. Op 16 maart veranderde de status van mijn bestelling eindelijk in: "Uw bestelling is in behandeling". Toen kreeg ik een mailtje of ik het nummer van mijn simkaart nog een keer wilde mailen omdat het niet leek te werken. Zo gevraagd, zo gedaan. Kreeg ik een gister een mailtje met de vraag of ik nogmaals mijn simkaart nummer van mijn SIMYO simkaart door wilde geven. Nu heb ik een Hi Prepaid simkaart en geen SIMYO. Dus teruggemaild dat ik geen SIMYO heb maar Hi en nogmaals mijn simkaartnummer er bij vermeld. Kreeg ik vandaag een mailtje waarin stond dat nummerbehoud met mijn nummer niet mogelijk was omdat het nummer geregistreerd is een prepaid debitelnummer op het KPN netwerk. Ik snap er dus niks van. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is en wat ik eventueel zou kunnen doen om toch dat abbonement te krijgen (het was namelijk erg goedkoop).
Weet je zeker dat het een Hi prepay is en niet een debitel prepay die via het Hi netwerk gaat (dan staat er nog steeds Hi op de achterkant van je simkaart)? Als dat namelijk het geval is, is dat nummer en simkaartje van debitel en mag jij daar niet zomaar nummerbehoud voor aanvragen. Dan moet je eerst via debitel regelelen dat dat nummer van jou wordt.
Het is gewoon Hi Prepaid. Ik heb me ook geregisteerd op de site van Hi. De simkaart is trouwens wel al een jaar of 5 oud, ik weet niet of dat verder invloed kan hebben?Morgoth schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:21:
Weet je zeker dat het een Hi prepay is en niet een debitel prepay die via het Hi netwerk gaat (dan staat er nog steeds Hi op de achterkant van je simkaart)? Als dat namelijk het geval is, is dat nummer en simkaartje van debitel en mag jij daar niet zomaar nummerbehoud voor aanvragen. Dan moet je eerst via debitel regelelen dat dat nummer van jou wordt.
Waarom mag ik niet zomaar nummerbehoud aanvragen als ik wel bij debitel zou zitten?
Als het een Debitel simkaart is had je hem gewoon om moeten zetten naar een abbonement.
Maar ja heb het zelf ook jaren geleden gehad toen ik naar abbo ging vanaf een prepay (KPN Mobiel PrePay naar KPN Mobiel abbo) toen was het ook een HI kaart en geen KPN mobiel opeens
Maar ja heb het zelf ook jaren geleden gehad toen ik naar abbo ging vanaf een prepay (KPN Mobiel PrePay naar KPN Mobiel abbo) toen was het ook een HI kaart en geen KPN mobiel opeens
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Debitel zegt dus dat het een Debitel simkaart is op het KPN netwerk. Maar ik weet zeker dat het een simkaart is van Hi Prepaid. Ik snap dus niet waarom ze het niet om kunnen zetten (en waarom ze nu niet meer op mijn emails reagerenBallebek schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:52:
Als het een Debitel simkaart is had je hem gewoon om moeten zetten naar een abbonement.
*Schopje*
Heb inmiddels een abo aangevraagd bij Vodafone. Belt Vodafone me gister: we hebben de aanvraag van nummerbehoud bij Hi gedaan, maar die zegt het nummer niet te kennen dus is er geen nummerbehoud mogelijk
Het zelfde verhaal dus als bij Debitel. Vodafone gaat het nog een keer proberen aan te vragen bij Hi, maar stel dat het niet lukt, wat zou ik dan kunnen doen?
Heb inmiddels een abo aangevraagd bij Vodafone. Belt Vodafone me gister: we hebben de aanvraag van nummerbehoud bij Hi gedaan, maar die zegt het nummer niet te kennen dus is er geen nummerbehoud mogelijk
Uitvogelen waar je bijzit.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Vragen of ze een move Debitel -> Vodafone willen doen.KappuhH schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:23:
*Schopje*
Heb inmiddels een abo aangevraagd bij Vodafone. Belt Vodafone me gister: we hebben de aanvraag van nummerbehoud bij Hi gedaan, maar die zegt het nummer niet te kennen dus is er geen nummerbehoud mogelijkHet zelfde verhaal dus als bij Debitel. Vodafone gaat het nog een keer proberen aan te vragen bij Hi, maar stel dat het niet lukt, wat zou ik dan kunnen doen?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Nummerbehoud is eitje, gewoon debitel opbellen of het simkaart nummer bekend is bij hun.
Zelfde NAW + SIM(nummer) + PROVIDER + (donorprovider) gebruiken, en klaar!!
Wat is een NAW?Frunnik schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:17:
Nummerbehoud is eitje, gewoon debitel opbellen of het simkaart nummer bekend is bij hun.
Inmiddels ben ik er al achter dat ik niet eens bij Debitel wil zitten ivm hun erg slechte service. Dus heb Debitel echt definitief afgezegt en voor Vodafone gegaan. Hopelijk lukt de nieuwe poging van Vadafone wel.
NAW = Naam, Adres, Woonplaats, ookwel je NAW-gegevens...KappuhH schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:49:
[...]
Wat is een NAW?
Inmiddels ben ik er al achter dat ik niet eens bij Debitel wil zitten ivm hun erg slechte service. Dus heb Debitel echt definitief afgezegt en voor Vodafone gegaan. Hopelijk lukt de nieuwe poging van Vadafone wel.
Pagina: 1