Toon posts:

Netwerkprinter werkt niet onder 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen ik heb een probleem. We hebben hier net een nieuwe netwerkprinter gekregen. Ik heb de printer bij een aantal computers geinstalleerd met windows xp pro, hier geeft ie geen enkel probleem mee en werk prima.

Nu zijn er ook een aantal pc waar nog windows 98 opstaat. Hier geeft ie wel problemen bij 9 van de 10 computers krijg ik deze melding. Ik heb tot nu toe maar 2 computers in het netwerk gekregen met 98 puur geluk denk ik.

De 98 computers hebben gewoon internetverbinding en zien de printer wel als ik het ip intyp van de printer. Ze zitten ook allen in het goede domain. Iemand enig idee? Danke :)

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/5245/foutmeldinghi4.jpg

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Is het een zelfstandige netwerkprinter of is hij gedeeld via een windows-bak?

Verwijderd

Topicstarter
zelfstandige printer staat geinstalleerd op server

• basz

basz

Professioneel prutser

Dus het is een printer met netwerkaansluiting die op de server geïnstalleerd is en daar ook gedeeld wordt?

Probeer eens zonder bladeren en gewoon handmatig
code:
1
\\servernaam\printernaam
invoeren...

Verwijderd

Topicstarter
basz schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:48:
Dus het is een printer met netwerkaansluiting die op de server geïnstalleerd is en daar ook gedeeld wordt?

Probeer eens zonder bladeren en gewoon handmatig
code:
1
\\servernaam\printernaam
invoeren...
ja klopt hij word weer gedeeld, al geprobeert werkte niet..

• basz

basz

Professioneel prutser

Welke melding krijg je als je het op de handmatige manier doet? De melding in je screenshot zegt namelijk vrij weinig... (desalnietemin netjes dat je 'm er gelijk bij zet ;))

[ Voor 18% gewijzigd door basz op 29-03-2007 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
shit kan nu niet bij de computer, ging ik achter andere computer met 98 die deed het wel, morgen zal ik even screenie posten van foutmelding

thx alvast btw :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 14:26 ]

Verwijderd

Wat jij nodig hebt is een programmaatje van HP genaamd hpspm98.exe, dit installeert de mogelijkheid om in Windows98 een TCPIP poort aan te maken voor je printer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
werkt dat ook bij Toshiba printers dan? zal vanmiddag even screen posten

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:33:
Wat jij nodig hebt is een programmaatje van HP genaamd hpspm98.exe, dit installeert de mogelijkheid om in Windows98 een TCPIP poort aan te maken voor je printer.
Waarom moet je op een client een TCP/IP poort aanmaken om naar een netwerkprinter te connecten :?

@TS: hoelang is de sharename? Deze mag bij W9x niet langer zijn dan de Netbios limiet van 15 karakters.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 22:05
Question Mark schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Waarom moet je op een client een TCP/IP poort aanmaken om naar een netwerkprinter te connecten :?

@TS: hoelang is de sharename? Deze mag bij W9x niet langer zijn dan de Netbios limiet van 15 karakters.
Dan kunnen clients direct naar de port van de printer printen (in het geval van HP: de jetdirect poort op poort 9100) ipv. alleen naar een share of verbonden poort (usb,parallel,com)

Verwijderd

Topicstarter
sharename is goed, zo kort mogelijk gedaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Jah idd.

IP Printer installeren en delen op de server (server1 bijv.).
Daarna op die 98 machine:
net use lpt1 \\server1\printersharename

Vervolgens kun je in DOS dit tikken om te testen:
echo TEST > lpt1

En komt de print eruit rollen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

razorhead schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:44:
[...]Dan kunnen clients direct naar de port van de printer printen (in het geval van HP: de jetdirect poort op poort 9100) ipv. alleen naar een share of verbonden poort (usb,parallel,com)
Dat weet ik, maar waarom share en spool je dan een printer centraal? Share de printer dan niet...

Een printserver zet je in om printerbeheer centraal te houden, waar je nu weer vanaf stapt als elke client zelf zijn printerpoorten aan gaat maken. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
thx all.. ik heb nu de meeste computers aan de praat gekregen..
Pagina: 1