Mail addressen uit imap account halen?

Pagina: 1
Acties:

• ddt3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Hoi,

Ik heb al mijn mail van de afgelopen jaren op mijn eigen imap server staan (ClarkConnect doos)
nu ben ik op zoek naar (freeware) software waarmee ik alle e-mail adressen die in mijn mails voorkomen
opspoort en in een adres boek zet.

Als ik op het internet zoek naar software die iets dergelijks kent kom je al gauw in de mail adres harvesters hoek die bijvoorbeeld spammers (mis) bruiken. Maar ik zoek dus iets dat mail adressen op mijn eigen imap server bij elkaar zet.

Omdat het hier een imap server op linux betreft terwijl ik de mail lees met thunderbird op WinXp ben ik op zoek naar één van:
  • extensie voor thunderbird die mail adressen uit alle mails vist
  • een plugin for outlook die mail adressen uit alle mails vist
  • een script voor linux dat mail adressen uit mailbox files leest
  • een tool voor Fedora4 dat mail adressen uit mailbox files leest
  • een tool voor windows dat mail adressen van imap server leest
Reden dat ik de vraag in dit forum stel: dit is de enige waar email in de beschrijving voorkomt ;-)

Hoop dat iemand me kan helpen...Want google brengt me niet verder

Dries

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik denk dat het eerder thuis hoort in server software.. je zou een scriptje in perl of php kunnen maken waarmee je een imap verbinding maakt en alleen een list opvraagt van alle mail die in de mailbox staat. Hier kun je met een regexpr het een en ander uitfilteren en een lijst van maken waar je wat mee kan.

• ddt3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Maar dat klinkt als: Dries moet zelf een scriptje maken.

En alhoewel ik denk dat me dat wel kan lukken had ik juist gehoopt dat er iets was met een beetje fatsoenlijk UI dat ik zou kunnen gebruiken. (De tuin moet nog af, ik moet nog ik weet niet hoeveel reviews schrijven, mijn server moet nog naar versie 4 worden ge-upgrade, de deuren moeten nog geverfd, ik moet op de Wii nog Legend Of Zelda spelen, 3 websites onderhouden, en oh ja: ik klaag niet ;) )

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-04 07:16
http://www.spinnaker.de/lbdb/ kan de mailtjes uit een mailtje halen, en opslaan in een eigen databaseje, en ze dan op aanvraag weer uitspugen. Hoe je ze van de IMAP-server in lbdb krijgt.. ik zou zelf iets proberen met Net::IMAP en Perl :)

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 22:54
Ik heb laatst een handig freeware programma gebruikt: Public Mail2Contact for Outlook, zie http://www.publicshareware.com/download-freeware.html

Het programma ziet direct je mappen van outlook. Alleen kan je niet direct de emailadressen uit je imap folder van outlook halen. Wat je wel kan doen is bv een nieuwe pst koppelen aan outlook waarbij je de mailtjes van de imap\inbox folder kopieert naar het nieuwe pst bestand. Dan kan je daarna je adressen harvesten in Mail2Contact. Suc6!

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)