Toon posts:

welke kaarten trekken HD 720P goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een videokaart voor in mijn computer. Deze wil ik voornamelijk gebruiken voor het kijken van films in hoge kwaliteit. Ik wil een kaart die minimaal 720P gewoon vloeiend trekt, en het liefst met een DVI-D uitgang, en daarnaast nog een gewone analoge uitgang. Dit omdat ik er wss 2 schermen op aan ga sluiten, namelijk een 17 inch en een 22 inch.

Ik hoef dus niet een kaart die alle spellen aankan, maar gewoon een kaart die video in hoge kwaliteit kan afspelen. Iemand adviezen over welke kaart ik het best kan nemen? Is zo'n kaart uberhaupt te krijgen voor max. +/- 200Euro?

Welke specs van een videokaart spelen een grote rol (naast welke uitgangen er dus opzitten ivm de connector van je monitor)? moet je letten op hoeveelheid geheugen, geheugensnelheid, GPU snelheid, etc?wat is het belangrijkst?

Wat is de meest geschikte kaart volgens jullie?

In ieder geval bedankt! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 11:01 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
Radeon X1600 of geforce 7600 moeten dat allebei makkelijk trekken

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
mn 6200 in me htpc trekt dit ook met gemak... zelfs 1080p vloeiend. Kost je maar €50,- ;)

Verwijderd

Topicstarter
7600 zeg je, ik zie bijv staan 7600 GS of 7600 GT. beide kaarten zijn 512MB, welke adviseer je dan Ramon?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Hoicks

Techno!

Doen deze kaarten HD 720P hardwarematig decoderen zodat de onderliggende PC daar (bijna) niet door belast wordt?

Ik heb namelijk een Athlon Thunderbird 1333/512MB systeem en ik wil eigenlijk wel HD 720P kunnen kijken.

Voorwaarde is wel dat het kaartje een AGP aansluiten moet bezitten.

Verwijderd

Topicstarter
ja goede vraag, dat speelt bij mij misschien ook mee, aangezien mijn computer eigenlijk een server is, dus niet gebouwd als PC. Weet niet wat voor eisen kaarten aan een moederbord stellen?
Pagina: 1