hoe 2 gb aan foto's+movies opslaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een luxe probleem, ik zit momenteel in australie en ben bezig met een wereldreis. ik heb echter een klein probleempje. 3 weken terug ben ik 1.5 gb aan foto's kwijtgeraakt omdat mijn cd's corrupt waren (damned). gelukkig heeft een amerikaanse mate alles op zijn harddisk staan (hij was toen met mij aan het reizen). hij is ondertussen weer in amerika en ik wil graag alle foto's via ftp of whatever naar nl/mijn eigen harddisk (die ik ondertussen gekocht hebt) krijgen.

het probleem is dat niemand in mijn vriendengroep een ftpserver van 2 gb kan hosten. Een extra googleaccount openen lijkt me helaas ook geen optie, omdat je maar maximaal 10 mb per keer kan verzenden en dat erg veel werk is voor die amerikaan (ken hem alleen van reizen dus wil het hem zo makkelijk mogelijk maken).

wat zijn tegenwoordig de beste mogelijkheden om veel foto's plus filmpjes te verzenden via internet? helaas heb ik zelf nauwelijks tijd om research te plegen omdat ik nu in een gedeelte van australia zit waar internetcafe's redelijk schaars zijn (en duur). Wat raden aan??

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het laten branden op DVD's en het naar je op laten sturen werkt denk het beste...

Je zou het hem eventueel kunnen laten rarren en laten uploaden via rapidshare.com of yousendit.com?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Tja, geen vriend/vriendin in NL ofzo die een (thuis)servertje heeft staan waar je foto's tijdelijk op kunnen staan?
Anders is het wellicht nog een optie om een website pakket te nemen bij een shared hosting provider. D'r zij er wel die die ruimte voor een redelijke prijs aanbieden.

• Tennisbal
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:30:
Tja, geen vriend/vriendin in NL ofzo die een (thuis)servertje heeft staan waar je foto's tijdelijk op kunnen staan?
Anders is het wellicht nog een optie om een website pakket te nemen bij een shared hosting provider. D'r zij er wel die die ruimte voor een redelijke prijs aanbieden.
niemand kan een thuisserver runnen, al meerdere vrienden gemaild, maar lukt niet.
ik heb een hostingpakket en site, maar ik kom vanuit de internetcafe's niet in de startpage en kan daarom geen ruimte aanmaken. alles zit hier vol restricties en firewalls. heel irritant, als ik thuis zou zijn zou ik het zo geregeld hebben, maar je moet je voorstellen dat je eindelijk internet gevonden hebt en dan voor max een uur mag internetten. schiet allemaal niet op.

opsturen is de laatste mogelijkheid waar ik aan denk, liever niet ivm kosten en omdat ik ook foto's+filmpjes naar hem wil sturen. dus ik wil eerst kijken naar andere mogelijkheden

• Tennisbal
http://rapidshare.com/ ziet er goed uit. ik ken het. werkt dit goed en betrouwbaar? iemand ervaringen hiermee?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 20:30
laat maar las niet goed :+

[ Voor 86% gewijzigd door thefox154 op 29-03-2007 10:05 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Moet je die foto's nu hebben? Anders zet je toch gewoon thuis ff een FTP op als je terug bent :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:57

Ravefiend

Carpe diem!

tennisbal schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:28:het probleem is dat niemand in mijn vriendengroep een ftpserver van 2 gb kan hosten. Een extra googleaccount openen lijkt me helaas ook geen optie, omdat je maar maximaal 10 mb per keer kan verzenden en dat erg veel werk is voor die amerikaan (ken hem alleen van reizen dus wil het hem zo makkelijk mogelijk maken).
Is nochtans best mogelijk, maar zal dan wel een beetje afhangen van zijn upload snelheid.
http://www.viksoe.dk/gmail/

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Die vriend van je kan toch ook gewoon een FTP server van zijn eigen PC maken :Z

Proggie heet HFS (http file server d8 ik). Heel simpel drag and drop systeem, die alles zelf insteld. Enige wat hij moet doen is even de link doorgeven aan je en je kan rechtstreeks van zijn HD downloaden :). Werkt perfect :)

http://www.google.nl/sear...TTP+file+server+hfs&meta=

Xbox Live ID:Notna8310

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 18:59

404error

Page Not Found

www.xdrive.com gratis 5gb aan online opslagruimte!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Verwijderd

Als je die alternatieven die genoemd zijn niks vind, dan mag je evt. ook die fotos wel naar mijn server laten uploaden... vind dit geen probleem... heb ruimte zat.

We zijn er tenslotte om elkaar te helpen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

tennisbal schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:39:
http://rapidshare.com/ ziet er goed uit. ik ken het. werkt dit goed en betrouwbaar? iemand ervaringen hiermee?
Yes me :) Werkt goed en is betrouwbaar!

www.yousendit.com is iets handiger denk, krijg je 'n emailtje van yousendit met 'n downloadlinkje!
Met rapidshare moet die vriend van je het linkje copy pasten en het naar jou toe emailen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

PM me maar, geen probleem. Accountje op gigabit, zo gepiept. :) Kost je niets.

• Tennisbal
jep schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:06:
PM me maar, geen probleem. Accountje op gigabit, zo gepiept. :) Kost je niets.
relaxt man! ik heb je net gemaild. onwijs bedankt alvast.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

tennisbal schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 03:25:
[...]

relaxt man! ik heb je net gemaild. onwijs bedankt alvast.
Jammer dat je gsmurf dan negeert. Mijn server had je btw ook wel mogen gebruiken ;)

Maar goed om te zien dat het is opgelost

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Tennisbal
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:27:
Als je die alternatieven die genoemd zijn niks vind, dan mag je evt. ook die fotos wel naar mijn server laten uploaden... vind dit geen probleem... heb ruimte zat.

We zijn er tenslotte om elkaar te helpen.
las het bericht van jep net iets eerder en heb hem al gemaild, maar onwijs bedankt voor het aanbod. @ de rest voor de mogelijkheden die er allemaal zijn. ik probeer het eerst via ftp (want dat lijkt me het makkelijkst).

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:30

Lulukai

God's gift to women

Ik wou toch ook eventjes zeggen dat ik het fantastisch vind dat jullie zo behulpzaam zijn. Laat de media dan maar spreken over de verzuurde samenleving. Op GoT is daar toch niet veel van te merken

.

Pagina: 1