Toon posts:

SCSI vraag!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een:
- Adaptec 2940U2W SCSI Controller
- Plextor UltraPleX 40 Max (Ultra SCSI Interface)
- Plextor PleXWriter 12/4/32 (SCSI-3 Interface (UltraSCSI))
Besteld, maar volgens mij worden er geen kabels bijgeleverd, welke kabels moet ik aanschaffen wil ik in de toekomst ook nog de mogelijkheid hebben om er 2 a 4 U2W HD's aan te hangen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
/me is een volkomen SCSI leek!

Verwijderd

Je hoeft maar 1 kabel aan te schaffen, en als je dat toch doet, neem meteen een zgn 7-drops kabel.
Daarmee kan je 7 SCSI devices aan je SCSI kaart hangen. Hij heeft dus in totaal 8 connectoren!

En welke kabel dat moet worden? Nou, lijkt me simpel, een U2W kabel natuurlijk, want je hebt een U2W adapter.
Mochten je Plextors niet passen, dan koop je een verloopstuk.

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:09
Die plextor 40 speed heeft iig een 50 pins aansluiting. Die 12 speed fikker heeft een 68 pins aansluiting.
Ik meen me te herinnneren dat plextor er zelfs een kabeltje bijlevert.
Voor die hdd heb je straks ook 68 pins kabels nodig. Een 7 drops kabel kopen lijkt me gelijk weer wat nutteloos aangezien die dingen pokkeduur zijn.
Lijkt me dat een 5 a 6 drops kabel meer dan genoeg is, maar ik zou iig even afwachten wat er bij het zooitje geleverd wordt, mijn scsi adapter kwamen nl ook een paar eenvoudige kabels bij mee...(Voor als je de kosten nog wat wil spreiden)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:38
Ultra SCSI is imho gewoon een 50 polige flatcable. Geen 68 polige, he zegt het zelf ook al, CDROm en CDR/W hebben zelfde aansluiting (Ultra).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

U2W is Ultra2Wide, en is 68-polig

• Marc H
  • Laatst online: 21:53

Marc H

- - Is wakker - -

Een gewone 50 pins kabel(die er waarschijnlijk wel bij zit), Want de 2940u2w heeft een aparte 50 pins connector om "langzame" Ultra scsi apparaten op aan te sluiten.

Als je later nog eens u2 scsi schijven wilt aansluiten kan je altijd nog een U2-scsi kabel kopen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hey eric, wat heeft dat zwikkie je gekost¿
PS. tegwoordig worden bij zo ongeveer ALLE SCSI kaartjes een zwik kabels geleverd.

Ik heb hier een review voor me liggen van dat kaartje : Hij word volgens de C'T NIET meer verkocht en zit er een Zeer omvangrijke uitrusting bij [LEES: VEEL kabels]
Op het plaatje zie ik hier 4 kabels...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je een oem pakketje koopt, en daar is Adaptec erg groot in, dan zitter er geen kabels bij.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik gebruik een Adaptec 2940 U2W, deze heeft een 68 pins aansluiting waarop de HD (U2W) aangesloten is en een 50 pins aansluiting waarop een Toshiba DVD en Plextor 32x12x4 aangesloten zijn. De 68 pins loopt op 80Mbps en de 50 pins op 20Mbps. Als je de bios van d Adaptec flasht naar 2.57.2 zal je dit tijdens het opstarten ook te zien krijgen. Suc6
Pagina: 1