Audio probleem met Hauppauge WinTV PCI

Pagina: 1
Acties:

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Vandaag heb ik voor het eerst in tijden mijn windows installatie opnieuw geïnstalleerd.
Alles goed en wel. Maar WinTV wil maar niet werken.

Relevante deel van mijn configuratie:
Asus A8N-SLI met Athlon X2 3800+
SB Live! 5.1
Hauppauge WinTV PCI (88x)
WindowsXP Pro + SP2

Probleemomschrijving:
Na het installeren van de drivers, WinTV en de kanaalinstellingen heb ik geen geluid.
Als ik het volume hoger zet, heb ik slechts statische ruis.

Reeds 3x gedaan, iedere keer met een andere driver:
- HCWclear.exe gedraaid.
- Reboot
- Drivers geïnstalleerd
- Reboot
- WinTV geïnstalleerd
- WinTV gestart
- Line In als audio geselecteerd.
- Nederland 1 en RTL 7 ingeprogrammeerd als PAL BGHIDK

Het resultaat is iedere keer hetzelfde. Geen audio, wel beeld, statische ruis uit mijn boxen.

Geprobeerde drivers:
wdm88x_2105_23074.exe
w2kdrv311.exe (VfW)
origineel (3.33.2103) (van CD) (WDM)

Reeds drie versies van WinTV geprobeerd. Ook hier weer de originele, de nieuwste en een derde.
Reeds uitgesloten dat het de geluidskaart is. Als ik de lineout van de TV-kaart op mijn boxen aansluiten heb ik dezelfde ruis. Hiermee is ook meteen iedere vorm van 'mute' of 'verkeerd volume' voor de vulme-regeling uitgesloten. Zowel de Tunerkaart als de soundblaster hebben alledrie mijn PCI sloten gezien. Als ik een TV aansluit heb ik prima geluid.

En het meest kromme, voor de reïnstall werkte het allemaal prima. Helaas kan ik die configuratie niet meer bekijken. De reden van de reïnstall was namelijk een dode harddisk.

Iemand nog ideëen of tips?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Inmiddels het probleem omzeilt.

Gemerkt dat het probleem zich niet voordoet als ik kanalen in plaats van frequenties opgeef.
Nadeel hiervan is echter dat het Amerikaanse kanalen systeem niet opgaat voor Europa en dus zo ongeveer alles met de hand bijgetuned moet worden ipv gewoon cijfertjes kloppen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S