"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik vermoet dat je dan T ergens gedeclareert moet hebben, bijvoorbeeld als in je classdefinitie:
(T ipv E)
Je gebruikt T hier als een los, voor de compiler nog onbekend type. ? werkt wel, gezien dit elk type accepteert. Helaas kan je dan geen EntityList met een bekend type (je T) returnen...
Generics blijft een onderwerp wat tot hersenbrekers leidt als je met dit soort dingen gaat epxerimenteren, dus als er iemand is die het zeker weet, verbeter / vul mij aan
Java:
1
| public class EntityList<T extends Entity> implements Serializable { |
(T ipv E)
Je gebruikt T hier als een los, voor de compiler nog onbekend type. ? werkt wel, gezien dit elk type accepteert. Helaas kan je dan geen EntityList met een bekend type (je T) returnen...
Generics blijft een onderwerp wat tot hersenbrekers leidt als je met dit soort dingen gaat epxerimenteren, dus als er iemand is die het zeker weet, verbeter / vul mij aan
*stu!ter* *boink*
Je moet de typen inderdaad eerst declareren in de definitie van de klasse 
Zie ook http://balusc.xs4all.nl/srv/dev-jsw-gen.html#GeneriekeTypen
Zie ook http://balusc.xs4all.nl/srv/dev-jsw-gen.html#GeneriekeTypen
Je kunt een methode ook typeren, los van de typering van de klasse:
Java:
1
| public abstract <T extends Entity> EntityList<T> getEntityListByType(Class<T> c); |
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Ik was deze notatie nog niet eerder tegenkomen. Dit is inderdaad de oplossing. Nu is getEntityListByType type-safe.NetForce1 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:20:
Je kunt een methode ook typeren, los van de typering van de klasse:
Java:
1 public abstract <T extends Entity> EntityList<T> getEntityListByType(Class<T> c);
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Staat allemaal beschreven in de Java Generics Tutorial
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Pagina: 1