Toon posts:

[PS3] Tijdens gamen (@Home): verbinding verbroken

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu 6 dagen resistance: Fall of men online en sinds vandaag word regelmatig de verbinding verbroken van de PS-3 met internet (6 keer tot nu toe). Mijn vriendin kan wel gewoon blijven internetten en heeft niets gemerkt (dit kan ook komen omdat een minder stabiele verbinding nodig is als ze langer naar eenzelfde pagina kijkt). Daarnaast heb ik het gevoel dat de laadpagina als ik terug naar de lobby ga langzamer klaar is als in het begin (beeld hapert wat en er lijkt meer HD en disc activiteit te zijn).

Ik vind het vreemd dat deze problemen nu ineens optreden, dus in eerste instantie denk ik aan een kortstondig uitvallende verbinding. Iemand anders last gehad dat de PS-3 internetverbinding verbroken werd tijdens gamen (en met een abbo van @ Home)?

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 01:06
Misschien heb je hier meer kans :)
PS3 en @home kabel

Verwijderd

Topicstarter
In het andere topic gaat het er volgens mij om dat het helemaal niet lukt om een internetverbinding tot stand te brengen. Bij mij was er vanaf dag 1 zonder problemen een stabiele internetverbinding. Wat dat betreft is mijn keuze voor onderwerp van deze topic niet helemaal zorgvuldig gekozen.

Tot nu toe heb ik een aantal keer achter elkaar gehad dat ik tijdens het online spelen van "Resistance: fall of men" de internetverbinding zomaar verbroken werd en ik dus uit het spel gegooid ben. Ik heb gelezen dat er zich problemen kunnen voordoen bij enkele mensen die Ranked games joinen en dat Insomniac bezig is om dit op te lossen. Ik vroeg mij alleen af of andere mensen tot nu toe ook hebben gehad dat ze zomaar uit een online sessie zijn verbroken.

Het kan namelijk ook zo zijn dat de internetverbinding niet helemaal stabiel is geweest gisteren (van @Home dus), het kan zijn dat de servers van Sony of Insomniac een piek hadden die af en toe niet helemaal goed verwerkt konden worden maar het kan ook zijn dat de PS-3 onstabiel is geworden vanwege langdurig gamen en opgelopen temperatuur. Kortom ik probeer de mogelijke oorzaak te vinden en kijk of andere mensen hetzelfde meemaken.

Verwijderd

Gebruik je een router? Maakt de ps3 gebruik van uPnP oid? ( dat lijkt me overigens stug )

maar je router kan er best uitvliegen, dmv teveel connecties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn router er inderdaad soms eventjes uitvliegt door teveel connecties. Gisteren werd de internetverbinding ook verbroken terwijl ik aan het internetten was op de PS-3 (UTP-kabel) en mijn vriendin tegelijk op de pc (wifi). Het ligt dus niet aan de game of de servers waar het op draait, dus dat kan ik uitsluiten. Ik vermoed dat het te maken heeft dat de verbinding niet zo snel is (langzaamste abbo van @home; "internet soms") en door 2 verbindingen tegelijk de benodigde data niet altijd verstuurd kan worden (soort van time-out?).