Toon posts:

Netwerk met Win98 en Win2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrijwel alle topics doorlopen, heb de topic over netwerk aanleggen van begin tot eind doolopen. Ben zelfs op computertotaal geweest! Op win98 is alles perfect in gesteld, maar ik blijf met de computer op Win2K zitten?
Ik heb 2 Nic 100Mbit kaarten met een UTO crosscable. De Win2K computer moet als basis dienen voor de internetverbinding. Ze pingen allebei, maar ik krijg 100% failed te zien als ik elkaar probeer te pingen...ze vinden elkaar dus niet....
Enig idee?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Als je alle topix hebt doorlopen, dan weet je dus ook dat we meer info nodig hebben om dit probleem op te kunnen lossen ;)
IP gegevens, eventueel share progjes en andere relevante zaken kunnen wel zo makkelijk zijn. Let us know!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Mun excuusjes ;-)

Ip van de Win2K (server) 192.168.0.1
Ip van de Win98 (client) 192.168.0.2

subnet client 255.255.255.0
DNS client: 192.168.0.1
Gateway client 192.168.0.1

Ik heb Sygate net gedownd, en moet dat nog sjekken, maar waarom werkt ie nou niet al op deze manier? Ik heb de Workgroup als 1 naam en meld me gewoon aan bij opstarten...

:? (

Verwijderd

Topicstarter
nog even wat info:
Ik heb SyGate geinstalld....Win2K als Server en de win98compu als Client. OP de Win2K compu zie ik die compu in 'volledig netwerk'en pingen (naar zichzelf) werkt prima. Bij de Win98 compu idem. Bij de Win2K een User aangemaakt als 'gast'met dezelfde inlog en passw als waarmee ik me bij de Win98 compu aanmeldt...toch zien ze elkaar niet? Ik zit met mijnhanden in mijn haar.....:9~

Help me...ajb?? *dan kan je toch nie weigeren??? :)

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik zit met hetzelfde probleem als jij alleen dan in een win Me en win 95 combo. Ik heb inmiddels ook bijna alle mogelijke ip's geprobeerd, heeft geen nut...

Ook verschillende dns instellingen (die van provider, alleen ip van host, allebei,geen), geen nut...

Gateway van de client zowel de host ip als niks ingevuld, geen nut...

De lampjes branden op allebei de kaarten wat als ik me niet vergis aangeeft dat de fysieke verbinding in orde is...

Ze pingen wel zichzelf maar niet elkaar...

Oftewel waar kan nog meer t probleem in schuilen???

De kaarten bij mij zijn overigens realteks 8139B, en ja ik heb een crosscable

Verwijderd

-----
DNS client: 192.168.0.1
Gateway client 192.168.0.1
-----

Gooi dit ff beide uit je instellingen
dus alleen 192.168.0.1/255.255.255.0 &
192.168.0.2/255.255.2555.0

voorderest NIKS
Dan werkt het wel

DaMenaCe

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 15:15

radial

Watch out

*
server:
ip=>10.10.10.1
subnet=> 255.255.255.0

client:
ip=>10.10.10.2
subnet=>255.255.255.0
gateway=>10.10.10.1

ff denken aan inloggen met msclient voor netwek + ik heb account aangemaakt bij gebruikers instellingen voor de client =>>> alles werkt perfect

gebruik ook sygate dus cruzziaal moet geen prob zijn

}:O

20xSF170s - ozo

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:05
Ze kunnen elkaar niet pingen? controleer ook ff je kabel/kabels.

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:39
Ik heb 2 weken geleden ook in een netwerk een Win2k en een Win98 PC met elkaar gelinkt. Niet via een cross-cable maar gewoon via een HUB. Eerst had ik ook moeite om beide elkaar te laten zien. Ik had naast Netbeui ook TCP/IP geinstalleerd maar geen reactie bij netwerkomgeving. Pingen naar elkaar had ik nog niet eens geprobeerd.

Enfin, wat bleek uiteindelijk? De UTP netwerkkabel moest ik iets verder drukken in de netwerkkaart |:(
Bij een HUB is natuurlijk makkelijk te signaleren of er contact is te leggen. Maar bij een cross-cable niet natuurlijk. Op je netwerkkaart zie je echter prima of tie het doet of niet als er wel of geen lichtjes flikkeren.

Nu heb ik alleen nog een probleem dat de Win98 niet mijn shared folders kan bekijken van de Win2k machine en andersom wel :?

Verwijderd

Topicstarter
oke.....nou heb ik vrijwelalles geprobeerd...zowiezo bedankt voor de reacties! Ik heb de server en client ingesteld als 10.10.10.1...2 en dat werkt op zich prima...ze antwoorden zelfs als ik ping :9~ dus zitten de kabels e.d. goed! Alleen zie ik bij de netwerkomgeving alleen mezelf (bij allebei de computers)....ik heb dus TCP/IP geinstalld en bij de Win2K computer een gast aangemaakt met dezelfde inlog en passw als waarmee ik me bij de Win98 compu aanmeldt. Waardoor kan dit komen? SyGate geeft wel aan dat er een verbinding is alleen MAAKT ie geen verbinding??? Vaaaaaaaggggg... :'(

Ik heb zelf een beetje het idee dat het toch met de inlog op de Win2k compu te maken heefT?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je wel mapjes geshared op beide pc's??? Dat is wel belangrijk!
Verder moet je om toegang te krijgen tot de w2k machine inloggen op de w98 machine met een naam die op de w2k machine bekend is. Volg je het nog??:? Je moet dus eerst op de w2k machine een username aanmaken waar je op w98 machine mee inlogt op je netwerk. Je moet dan dus wel bij de eigenschappen van je netwerk (op de w98 machine) zorgen dat bij Primaire Windowsaanmelding "Aanmelden bij Microsoft networks" aanstaat.
volgens mij moet het dan werken.
Als je problemen hebt met browsen dan kan het ook liggen aan het feit dat Sygate de DNS IP nrs soms niet goed oppakt. Die kan je dan ook handmatig ingeven in Sygate. Voor chello amsterdam zijnde DNS nrs:
62.108.1.65
62.108.1.66

Suuk6!!
Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik ben een gelukkig mens.....Het werkt !! Alleen valt de snelheid tegen? Ik dacht dat een internetverbinding (modem) delen niet perse ten koste zou gaan van de snelheid? Op de server is de verbinding goed, maar op de client is ie bere-traag :r

Kweet het...kben nie snel tevreden, maar ja, je moet toch wat he >:)

• Ook

Ook

Yes I can!

Misschien toch nog ff de settings streng doorlopen en kijken of je kaarten enzo wel goed staan (via een HUB: alles half duplex, anders full bv) want hier maakt het niks uit waar je zit.. Ik heb 1 server en 4 clients. De snelheid is identiek. Of zit er heel veel verschil in leeftijd tussen de pc's??

Ook

PS Oh ja...Waar lag het nou aan?? Altijd leuk om te weten! ;)

• radial

radial

Watch out

Okee joh mooi dat ie werkt, alleen de snelheid is beetje vreemd dat die bij jou zo laag ligt bij mij is die juist sneller op de client.
zondagmorgen:
+/- 800 kb/sec download client
+/- 560 kb/sec download server

is lekker hoog en dat voor sjellow maar is misschien hier endaar wat verfijningen aanbrengen zodat snelheid wat hoger wordt en dat is proberen.

}:O

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid mijn instellingen even:

Server (winME (zit nu f met winme ipv win2k)
10.10.10.1
255.255.255.0

client
10.10.10.2
255.255.255.0
gateway: 10.10.10.1
DNS: host (naam van de server) domein (naam van het netwerk)
Zoekvolgorde DNS: 10.10.10.1 (server)

Via SyGate alles gedeeld en aangegeven welke server is en welke client. Als ik nou internet opstart, krijg ik verbinding, dus das perfect. Toegang via netwerkomgeving gaat ook heel snel, alleen met internet kan ik in 10 minuten een paginaopenen...zoooo traag is ie :'( Ik heb nu de instellingen op Full duplex (100Mbit) staan....Ik zou echt niet weten wat ik nog meer kan doen? Bij int.explorer heb ik instellingen auto vinden gedaan en ook bij het adres : 10.10.10.1 (server) geprobeerd. Zie ik iets over het hoofd?

De ene pc is een p3-800 en de server is een Duron600@800 ! Allebei 256 ram, dus dat loopt wel B-)

• radial

radial

Watch out

ik heb in ie bij proxy staan 10.10.10.1 en poort 8080 en hier loopt alles soepel onder dus zou bij jou ook moeten denk ik zo

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er helemaal :r van....

Nou heb ik bij proxy geprobeerd:
adres: 10.10.10.1 poort 8080
en proxy.10.10.10.1 poort 8080

en nog zit ik met hetzelfde probleem? De server loopt wel lekker door, dat isgeen probleem....ook zit ik meteen op de HD van de server, dat is ook lekker snel enzo, alleen dat@#@$*( Internet.....De server belt in met een ISDN modem, heeft dat er dan misschien mee te maken ofzo?
bij de server heb ik bij proxy niets staan.....kan het niet aan die instellingen liggen? (windows instellingen of die van SyGate)......

• Ook

Ook

Yes I can!

Wat je ook kan doen is alle gegevens uit je client halen. :?
Klinkt een beetje raar na al die discussies over wat je nou in moet vullen, maar als je de DHCP aanzet (in Sygate dus) dan hoort Sygate zowel IP, Gateway als DNS servers aan elke client uit te delen.
Die DHCP server werkt hier prima. Als een pc al een IP setting heeft dan blijft die intact, als er nog geen IP is dan geeft Sygate er 1 af.
suuk6 maar weer!
Ook

Pagina: 1