Toon posts:

laptop met ongeldig ip adres

Pagina: 1
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:13 ]

Verwijderd

Jij zit nog achter een router en _die_ moet je als NAT gebruiken. Die software is bedoeld als je een computer (ipv router) als NAT wilt gebruiken.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk dat je het interne en externe IP door elkaar haalt. Sowieso moet je de poort in je router forwarden en niet op je PC.
Hier staat een hoop info over dit onderwerp: Het Grote Poortmappingsverhaal

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:14 ]

Verwijderd

Volgensmij begrijp je het niet. Dat port forwarden moet je op je router instellen, die software is hier niet van toepassing ;)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:40:
@fsfikke

Je heb gelijk het interne ipadres werkt niet op me laptop.

Nat manager wat ik ook gebruikte op me desktop is een programma dat een port van de router forward.

Weet iemand hoe ik het interne ipadres mee krijg op me laptop?
Bekijk nou eerst eens die link die ik gaf ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:14 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je wilt iets maar waarom je dat wilt is mij niet duidelijk.
Die NAT Manager is leuk en aardig, maar ik zou het gewoon via de configuratie pagina van je router doen.
Dat is gewoon het basic port forwarden, dus via je browser naar 192.168.1.1 of welk adres je gateway ook heeft gaan en daar de juiste poorten forwarden.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Technisch gezien zou de TS ook nog een sip/dhcp spoof configureren of een default server in z'n router kunnen aangeven.
Misschien niet even makkelijk (1e 2 opties) of veilig (alle 3 opties), maar wel extra oplossingen.

Misschien werkt die NAT manager niet met de geinstalleerde firmware van de router ofzo.
een online portscan zou dat duidelijk moeten maken denk ik.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:14 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Hoezo werkt je interne IP adres niet? Heeft je laptop geen IP adres?
Het kan makkelijk zijn in je router/dhcp server in te stellen dat je laptop netwerkkaart altijd hetzelfde IP adres krijgt, of je zet op je laptop dhcp uit en geeft 'm handmatig een IP adres.
Heb je toevallig geen firewall op je laptop aanstaan?
Zo ja, dan werkt hij goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:15 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

zou je al je netwerkinstellingen eens kunnen plaatsen, en welke portmaps je op je router hebt gedaan?
En tevens je firewall rules etc.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 29-03-2007 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:15 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

en als je vanaf die oude desktop nou 10.0.0.151 intypt?
(en maak ff een screenshot van je portmap in je routermenu)

[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 29-03-2007 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:15 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Je hebt geen geschikte portmap voor je webserver staan.

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:06:
Je hebt geen geschikte portmap voor je webserver staan.
Pff dat kun je wel stellen, deze kerel weet niet waar ie mee bezig is.. maakt natuurlijk niet , maar t zou leuk zijn als ie een poging deed om rustig de reacties te lezen en dan te proberen ipv van met allerlei termen te gooien..

bovenstaande is je "router" niet je webserver..

afijn, je pc heeft als interne ip adres momenteel 10.0.0.151 wat je wilt gaan doen is een poortmapping maken van je externe ip naar je interne ip. Dit doe je in de NAT pagina van deze router, je maakt een poortmapping van 0.0.0.0 naar 10.0.0.150 poort 80 TCP. en voila iedereen behalve jijzelf kan via het externe ip verbindng maken met je website..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 01:12 . Reden: laat ; spelfoutjes ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:15 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Het feit dat je je pagina vanaf je desktop ziet is bij het intypen van 10.0.0.151 het bewijs dat het werkt.
Waarom je het vanaf je laptop bij het intypen van 10.0.0.151 niet ziet, weet ik niet, maar dat kan misschien resultaat zijn van een of ander anti loopback rule in een firewall, of ander device wat iets met portmappen doet oid die toch aanstaat.
Het is misschien handig als je gewoon de normale loop van zaken volgt en toch die portmap aanmaakt en dan test of het werkt (van buitenaf dus).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35

BHQ

Om ff dingen een -beetje- recht te krijgen:
-je router heeft 10.0.0.138?
-je PC heeft dus 10.0.0.151?

Dat je PC zichzelf niet kan benaderen via haar eigen IP klopt. Als je je localhost gebruikt werkt het idd wel. Als je 'm vanaf een andere PC in het netwerk probeert te benaderen op het .151 IP en het werkt niet dan kan je het in bijv. een firewall gaan zoeken (die imho ook vrij overbodig is als je al een router met firewall hebt staan).

Dat je de machine lokaal niet via .151 kan benaderen en wel via .127 klopt dus. Je kan alsnog gewoon port 80 forwarden naar .151, dan moet je gewoon ff een ander vragen of die je externe IP wil checken. Als ik m'n externe IP in m'n browser invoer kom ik op de DD-WRT config page van m'n router terecht, en die wordt toch echt lokaal geserveerd ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BHQ op 29-03-2007 09:08 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft TS gelijk en moet je gewoon op zowel loopback ip als het eigen ip de webserver kunnen starten. Als het wel lukt op ip 127.0.0.1, dan moet het ook werken op 10.0.0.151....

Als je op de pc zelf niet op 10.0.0.151 de website kunt benaderen, dan zal het vanaf een andere pc ook niet gaan!

Kijk eens in de instellingen van de webserver software... staat er misschien een aparte poort gedefinieerd? Of is er binnen de software een beveiliging vanaf welk ip je de site kunt benaderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:18:
Volgens mij heeft TS gelijk en moet je gewoon op zowel loopback ip als het eigen ip de webserver kunnen starten. Als het wel lukt op ip 127.0.0.1, dan moet het ook werken op 10.0.0.151....

Als je op de pc zelf niet op 10.0.0.151 de website kunt benaderen, dan zal het vanaf een andere pc ook niet gaan!

Kijk eens in de instellingen van de webserver software... staat er misschien een aparte poort gedefinieerd? Of is er binnen de software een beveiliging vanaf welk ip je de site kunt benaderen?
Dat zou wel moeten werken inderdaad, zal hoogst waarschijnlijk een op ip gebaseerde beveiliging zijn in de software van de webserver. Eventueel graag een tracert 10.0.0.151 doen om te kijken waar ie naartoe gaat, mocht het een eigen ingestelde routetabel zijn oid..

Verwijderd

de speedtouch heeft geen loopback dus je kan nooit naar je externe ipnummer als je op je pagina wilt kijken van intern dat probleem heb ik ook gehad en heb toen toch maar een andere modem gekocht ...maar goed je moet zo als hier vaker is verteld poort 80 naar je interne ipnummer forwarden en dan kan je met je externe ipnummer bij je webserver ...maar goed dat kan je zelf niet doen maar dat moet extern via een vriend of familie

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:16 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:19:
Als ik het programma nat manager wil starten, nat manager is een programma als winroute,
Nat manager is volgens mij een tooltje om je modem/router te configureren. DAt is wezenlijk wat anders dan wat Winroute doet. (pc als router laten werken).

Het is me nog steeds niet duidelijk of je vanaf je desktop nou wel of niet de webserver op je laptop kunt zien. Als je die niet ziet (dus vanaf je desktop het ip adres 10.0.0.151 bekijken), en je ziet dus vanaf je laptop ook niets op 10.0.0.151, dan werkt je webserver niet op je nic, of je laptop blokkeert je webserver op je nic.

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:18:
[...]

Nat manager is volgens mij een tooltje om je modem/router te configureren. DAt is wezenlijk wat anders dan wat Winroute doet. (pc als router laten werken).

Het is me nog steeds niet duidelijk of je vanaf je desktop nou wel of niet de webserver op je laptop kunt zien. Als je die niet ziet (dus vanaf je desktop het ip adres 10.0.0.151 bekijken), en je ziet dus vanaf je laptop ook niets op 10.0.0.151, dan werkt je webserver niet op je nic, of je laptop blokkeert je webserver op je nic.
Nat manager kun je alleen gebruiken als je geen router hebt, en dus een publiek ip rechtreeks op je computer krijgt, dit is al eerder gezegd, aub de reacties lezen, daar zijn ze voor.

Verwijderd

ik snap er niks meer van ...het gaat volgens mij allemaal bij elkaar langs ....

Verwijderd

Volgens mij heb je 2 aparte problemen:
- Nat manager doet het niet
- Website werkt niet

Nat manager geeft de melding dat je geen geschikt ip adres hebt.. dat klopt, want je hebt al een router die NAT doet. Hij ziet een intern ip adres en wil dus niet starten. Je hebt heel Nat Manager ook niet nodig.

Waarom je website het niet doet heb ik nog niet uit de reacties en beschrijvingen kunnen halen :P

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:16 ]

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:23
Misschien dat ik er wel helemaal naast zit, maar zit die laptop wel in hetzelfde netwerk?
Oorzaken waardoor dat niet zo zou zijn:
- Je zit zonder dat je het merkt op het draadloos netwerk van je buren :P
- Je hebt een wireless router ipv een access point en je hebt hiervan de NAT/DHCP functie niet uitgezet.

PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:17 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:32:
[...]

De nat manager doet het niet omdat me interne ip adres het niet doet, laten we het ook aub alleen nog maar hebben hoe ik me interne ipadres aan de praat krijg.
Nee, de nat manager doet het niet omdat er niets te NAT-ten valt op een PC met alleen een intern adres dat bovendien al achter een NAT router zit.

Blijkbaar snap je het idee achter NAT nog niet en moet je het grote poortmapping verhaal, waar al een linkje naar geplaatst is, toch maar even doornemen.

Waarom je lokaal je webserver niet kunt benaderen weet ik ook niet, daarvoor geef je te weinig info. Zie je wel een LISTEN status voor poort 80 met "netstat -a" ?
Geeft "ipconfig" de juiste info voor IP adres, netmask, def. gateway ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:17 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:23:
[...]

Nat manager kun je alleen gebruiken als je geen router hebt, en dus een publiek ip rechtreeks op je computer krijgt, dit is al eerder gezegd, aub de reacties lezen, daar zijn ze voor.
Dat is niet wat de volgende link anders beweerd:
zie ook http://www.speedtouch.nl/drivers.html
Daarin staat dat nat_manager_01.exe toch echt een configuratietooltje is voor de speedtouch 500/600 series, waarbij je portmappings in de router aan kunt maken. Jij bent neem ik aan in de veronderstelling dat het tooltje iets is a la winroute.
Maar ik zal de reacties nog eens lezen en klakkeloos voor waar aannemen...alles wat mensen schrijven klopt immers altijd..

nu het blijkt dat de desktop de server ook niet ziet denk ik dat Wamp niet goed geinstalleerd is oid.
(stiekem blijft * mr_petit het vinden dat het op een firewall probleem lijkt)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 29-03-2007 18:09 ]

Verwijderd

Ik weet niet welke firmware je op je Speedtouch hebt zitten, maar de website van speedtouch doet mij een klein beetje vermoeden dat het vanaf 5.3 alleen nog mogelijk is via de webinterface.

edit
lamaar, als het vanaf de desktop ook niet lukt zit het probleem ergens anders :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:02:

edit
lamaar, als het vanaf de desktop ook niet lukt zit het probleem ergens anders :X
Precies, het best grappig om iedereen helemaal door het lint te zien gaan over portmappings terwijl niemand zich afvraagt of de config van die webserver wellicht geen andere clients dan localhost (127.0.0.1) toestaat :D

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:17 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:52:
[...]
En anders als het aan me webserver ligt, moet ik op 10.0.0.151 m'n router configuratie zien ;)
want?

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:18 ]

Verwijderd

En anders als het aan me webserver ligt, moet ik op 10.0.0.151 m'n router configuratie zien ;)
http://10.0.0.138 al geprobeerd? :S
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:11:
Ja natuurlijk! Bovenste berichten niet gelezen? :S
edit:
Ja natuurlijk! het ip staat alleen in je screenshot. Dus terecht mijn suggestie.
[ot]
beetje liev zijn voor mensen die je willen helpen ipv negatief commentaar leveren.
[/ot]

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:18 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:05:
[...]

Ligt aan het interne ipadres, dit geeft nat manager ook aan...
hoe bedoel je?
En wat geeft nat manager aan? ('k ken het programma niet)
Ik krijg helemaal niets te zien als ik 10.0.0.151 intyp (is ook de ip van mijn laptop ;) )
Het zou heel onlogisch zijn als je je routerpagina te zien krijgt.

het zou niet misstaan om wat duidelijker en vooral consequenter te zijn in het geven van informatie. vergeet niet: wij zitten niet achter je pc en kunnen niet zien wat er mis is.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 29-03-2007 23:21 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]
Wat loop jij nou weer te kletsen :S Dezelfde webserver gebruikte ik ook bij me desktop, en daar werkte het wel.
Maar niet op je laptop.
Nee, want je router heeft 10.0.0.138.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:18 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

kan het zijn dat NAT manager alleen werkt via een ethernetkabel?
Dat geeft het programma'tje bij mij namelijk aan als ik de setup run. (keb ook geen speedtouch 500/600 maar goed :P )
Uit je 1e screenshot blijkt dat je wlan nic gewoon een ip via dhcp gekregen heeft. (je ipconfig screenshotje geeft helaas niet alle info weer).
Verkijk je niet op info die een of ander tooltje je geeft waarvan de werking twijfelachtig is en blijf gewoon helder nadenken.
Je kan nog een virtuele loopback adapter installeren (add hardware, netwerkkaart, fabrikant microsoft enz) en deze een lokaal ip en subnet geven (bij voorkeur in een andere range). Als je dit ip intypt en je krijgt de pagina te zien, dan is het per definitie iets met de koppeling tussen de webserver en je wlan nic (ik kan me niet voorstellen dat in de router een firewall zit die al het verkeer binnen het lan naar 10.0.0.151:80 blokkeert).
Werkt het niet, dan is je webserver verkeerd geconfigureerd.

wat zijn al die tunneladapters in je lan config?

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 29-03-2007 23:46 ]

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik zie op je IPCONFIG dat je IPV6 ingeschakeld hebt staan.
Schakel die is uit en doe eens een ping op je lokale adres .151
Is die zg NAT manager misschien op IPV6 geconfigureerd misschien refereert tie naar IPV6 die geactiveerd is maar ook weer niet omdat je router IPV6 waarschijnlijk niet ondersteund.
Ik vind die NAT manager ook al vaag klinken, ik zou zeggen gooi hem er vanaf.

windows firewall misschien ingeschakeld staan?
Check de settings pls.

Hoe moeilijk kan dit nu zijn???? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:19 . Reden: taalfoutje ]

• flippertw
http://www.microsoft.com/technet/network/ipv6/ipv6faq.mspx

Wat ik lees op de speedtouch site is het volgende;

SpeedTouch NAT-poort Manager (voor modems met Release R4.1 en R4.2 firmware)
De NAT Manager is een Windows programma om port forwarding (port mappings) in te stellen op SpeedTouch router modems uit de 500 en 600 type-reeks met firmware versie R4.1.x en R4.2.x
De forwarding/mapping wordt ingericht voor de PC waarop de NAT manager software is gestart.
Voor een aantal bekende toepassingen (FTP, HTTP e.a.) zijn de poortnummers reeds vooraf ingevoerd en kiest u slechts de betreffende naam.
Afzonderlijke poortnummers kunnen ook via het programma worden aangegeven en op de modem worden geactiveerd.
Opmerking: Vanaf firmware R5.3 en hoger zit deze NAT-manager functie in de modems zelf en is te benaderen via de webinterface van de modem.

Welke firmware zit jou router eigenlijk ??

Mocht het lager zijn dan R5.3 probeer hem eerst te upgraden naar de hoogst mogelijke versie en maak geen gebruik van de lokaal geinstalleerde NAT manager (deinstalleer).En stel de portforwarding opnieuw in, maar wel via de webinterface van je router.

Dit enkel om een mogelijk probleem af te vinken.

[ Voor 102% gewijzigd door flippertw op 30-03-2007 16:40 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:03:
[...]
Hoe schakel ik IPV6 uit dan?
Vinkje uitzetten.
Vergeet die teredo tunnelinterfaces nou, en dat IPv6 gedoe.
Niet van toepassing, niet interessant, en al helemaal niet de storende factor.

Laat liever de config van die server eens zien van je laptop.

• flippertw
alt-92 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:49:
[...]

Vinkje uitzetten.
Vergeet die teredo tunnelinterfaces nou, en dat IPv6 gedoe.
Niet van toepassing, niet interessant, en al helemaal niet de storende factor.

Laat liever de config van die server eens zien van je laptop.
Je hebt gelijk, ik liet me meeslepen _/-\o_

• flippertw
Ik kreeg weer een ingeving m.b.t jou Natte manager proggie, het lijkt mij logisch dat dit proggie DHCP adressen niet ondersteunt, had je je IP adres al eens een keer static gemaakt??

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:19 ]

• BHQ

BHQ

:D

Stel je IP dus vast in (bijv. 10.0.0.45 ofzo), Gateway en DNS 10.0.0.138.

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:19 ]

• BHQ

BHQ

Je weet toch wel hoe je euhm.. het IP adres van je netwerkkaart instelt? (Bij een Nederlandse XP Start -> Instellingen -> Netwerkverbindingen -> dubbelklikken op de goede NIC -> Eigenschappen -> dubbelklik op TCP/IP -> et voila.)

Beetje inzet wordt wel verwacht. Je wil wel een webserver runnen maar hebt geen flauw benul hoe je een port moet mappen of hoe je een IP adres instelt? Dat is toch redelijk basic en volgens het boekje te doen..

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 31-03-2007 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien kunnen dat de wireless LAN op me laptop het op de een of andere manier het ipadres niet goed pakt omdat op me desktop het wel allemaal werkt?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan je d'rmee internetten?
Ja?
Dan is er niks mis met je IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:20 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi.
Hebben we bij deze je IP adres als factor uitgeschakeld.

Volgende punt: Je OS, is dat Vista?
Config van die webserver al nagekeken waarom alleen localhost (127.0.0.1) werkt en niet 10.0.0.151 op die laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:20 ]

• flippertw
Zucht........... 8)7

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...tot zover het verhaal van het ongeldige IP adres.... :')

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:20 ]

• flippertw
Tja, als je weinig ervaring hebt met dit soort dingen is het ook moeilijk om het probleem bij de wortel aan te pakken en aan te geven waar het fout gaat.

Eenieder die hier geholpen heeft gaat er vanuit dat de basis goed staat geconfigureerd en dus krijg je creatieve oplossingen aangeboden die naar acheraf bleek enkel maar verwarring stichten, terwijl het probleem enkel maar een niet static IP en een niet geactiveerde webbrowser was.

Tenminste dat haal ik eruit, voor zover .

iig het werkt dus veel plezier met je website 8)

Verwijderd

Topicstarter
Bericht verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:21 ]

Pagina: 1