nieuw systeem hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eind april begin mei een nieuwe PC kopen. dit moet een alleskunner zijn die voornamelijk games gaat draaien. Tevens wil ik gaan overclocken (daar is dit topic niet voor maar als info is het belangrijk te weten)

dit staat allemaal al vast
Windows Vista Premium OEM
Antec P180
Voeding Zalman 600 watt
CPU koeler Thermaltake Big Typhoon
NEC DVD-RW AD-7170S
Logitech G15 keyboard
Logitech G7 mouse

vanaf hier kan ik wel wat hulp gebruiken om het beste systeem bij elkaar te krijgen
Mainboard
Asus P5B Deluxe
of
Gigabyte GA-965P-DS3

Hier heb ik een probleem. ik weet dat de Asus 2.45 volt op het geheugen kan geven
dat is prima voor mijn doel, echter schijnt het dat de asus geen OCZ geheugen pakt. hoeveel volt het gigabyte bord op het geheugen kan leveren weet ik niet. beide borden zijn iig goed te overclocken :)

4096 Mb geheugen
ik wil graag OCZ geheugen omdat die goed overclocken en betaalbaar zijn.

CPU
Core 2 duo E6600
of
Core 2 Quad Q6600

op zich is die keuze niet moeilijk de E6600 maar met 40% prijsdaling in april kon de quad core wel eens
een betere keus zijn...

Videokaart
Club3D VGA GeForce 8800GTS 640 MB
of
Club3D VGA GeForce 8800GTX 768 MB (budget probleem tenzei ze voldoende zakken)

Hardisks
Maxtor en Western Digital liggen dicht bij elkaar qua prijs en prestatie.
Sta wel open voor eventuele andere merken, maar onderstaande had ik in gedachte.

2x Western digital 320Gb 16Mb cache NCQ
of
2x Maxtor 320Gb 16Mb cache NCQ

of toch meer betalen voor 2 raptors (budget probleem)

prijzen noemen is nog zinloos aangezien het nog min. een maand duurt voor ik hem ga aanschaffen
budget +/- 1800 euro scherm heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Asus P5B Deluxe 179 euro
zit alles op wat je nodig hebt. Omdat je toch wilt gaan overklokken zou een 1333MHz bus niet verkeerd zijn, bijv Asus P5N32E SLI voor 219 euro

2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 8,5 / 16 / 7200, Serial ATA/300 150 euro
in raid 0 gewoon een goede combo en kwa prijs ook goed. De raptors kunnen een hoop lawaai maken maar zijn uiteraard ook sneller in raid 0 maar dan heb je VEEL MINDER opslag en het is een stuk duurder dus ik zou lekker met de barracuda gaan

Intel® Core™ 2 Duo E6600 2400 MHz, 4096 kB, 1066 MHz, Conroe 309 euro
Quad heb je volgens mij nog niet echt nodig en eer dat er spellen en applicaties op de markt komen die dit geheel ondersteunen ben je ook al een eindje weg. Mocht je hem niet direct nodig hebben dan kan je zeker de prijsverlagingen afwachten en misschien de opvolger van de 6600 c2d nemen

XFX 8800 GTX/575 768 MB, GeForce 8800 GTX, PCIe x16, 384 bit 559 euro
Goede kaart, wel heel duur. Als je op de processor verlaging wacht kan je net zo goed wachten totdat Ati met zijn kaarten op de markt komt. Dan gaat er ook nog het een en ander verschuiven. Verder kan je volgens mij ook bijv een 7950GX2 nemen voor 419 euro.

2x OCZ 2 GB DDR2-800 Kit voor PC, PC2-6400, 4-4-4-15 378 euro
OCZ zoal je wilden. Ik vraag wel me af of 4GB echt een toegevoegde waarde heeft Tov 2GB

totaal 1571

dus dan zit je onder je budget en kan je upgrade waar je wilt
Kwa moederborden, voltages en geheugen kan je helaas niets vertellen

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je goede input.

de reden dat ik de 8800 wil is omdat ik perse een DX10 kaart wil. De R600 valt af omdat ik ook Linux wil gaan draaien (multiboot) en de support voor Linux is bij nVidia veel en veel beter. Alleen de drivers voor de 8800 zijn brak maar verwacht tegen die tijd wel goeie drivers.

de quad core heb ik idd (nog) niet echt nodig echter zie ik wel een meerwaarde als het prijsverschil niet te groot is. aangezien er in april 40% prijsdaling komt zou het interessant kunnen zijn, al verwacht ik een E6600 te kopen.

de reden dat ik meteen 4Gb wil kopen is omdat Vista 64 bit veel geheugen vreet en wat extra mem altijd lekker is. daarnaast past het goed in mijn budget :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt ook de 8800GTS 320MB pakken. Weinig prestatieverschil en scheelt toch de nodige euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:29:
Je kunt ook de 8800GTS 320MB pakken. Weinig prestatieverschil en scheelt toch de nodige euro's.
mjah maar de 8800GTS 540 is niet zo heel veel duurder dus de 320 versie valt echt af...

de goedkoopste 8800GTS320 is 264,- op pricewatch
de goedkoopste 8800GTS640 is 349,- op pricewatch

voor 85,- heb ik dan liever de 640 Mb versie. gat naar de 768Mb versie is groter dus die valt denk ik af (al wil ik hem wel graag 128 Mb meer en snellere GPU/MEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:43:
[...]

mjah maar de 8800GTS 540 is niet zo heel veel duurder dus de 320 versie valt echt af...

de goedkoopste 8800GTS320 is 264,- op pricewatch
de goedkoopste 8800GTS640 is 349,- op pricewatch

voor 85,- heb ik dan liever de 640 Mb versie. gat naar de 768Mb versie is groter dus die valt denk ik af (al wil ik hem wel graag 128 Mb meer en snellere GPU/MEM)
Waarom vind jij die 640MB 85 euro meer waard? Qua prestaties zitten ze echt dicht bij elkaar. Tenzij je op 1920x1200 in de toekomst wil gaan spelen met veel textures is het het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 20:17
Gigabyte's ds3 verslaat zon beetje elk bord als het gaat om max fps in games dus dit lijkt me een logische keuze. Veder is het afhanklijk van je monitor welke keuze je maakt in je 3dkaart. Heb je een 17 of 19 inch monitor doet een EVGA 8800GTS AC3 oc het beter dan de 640mb versie en de extra 200 euro voor de 10% extra preformance van de GTX is het dan ook zeker niet waard. Maar heb je een big ass monitor 19+ dan heb je wel wat aan de 8800GTX (of 640mb)en raad ik je of goede koeling aan om je E6600 te overklokken naar 3.0 minimaal of en Q6600 nemen dan heb je iig veel minder bottleneck.
Ik zou als ik jouw was zeker op de RD600 en de prijsverlaging van de C2D(en 8800) wachten, deze is nou zo dichtbij dat je er later spijt van krijgt dat je niet de extra maand langer heb gewacht ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:10:
XFX 8800 GTX/575 768 MB, GeForce 8800 GTX, PCIe x16, 384 bit 559 euro
Goede kaart, wel heel duur. Als je op de processor verlaging wacht kan je net zo goed wachten totdat Ati met zijn kaarten op de markt komt. Dan gaat er ook nog het een en ander verschuiven. Verder kan je volgens mij ook bijv een 7950GX2 nemen voor 419 euro.
Die 7950GX2 ontgaat mij compleet :P Dit zijn 2 7900GS op 2 kaarten verbonden met een header welke wordt verslagen door een 7950GT die de helft goedkoper is. Geen DX10 dus waarom je die dan aanhaalt snap ik niet. Verder wel eens dat je meer baat hebt bij een 8800GTS 320 mb.

Ik zou ook voor de DS-3 gaan :) Prachtig bord (heb em ook) en doet gewoon wat ie moet doen, rock-solid en geen geheugen problemen ;)

Geheugen wil ik ook nog wel even wat over zeggen: Als je gewoon normaal geheugen neemt (PC6400) kom je al een héél eind met clocken zonder het gehuegen zelf te hoeven clocken. Neem een wat goedkoper merk (Twinmos is ook gewoon goed maar wordt relatief weinig gebruik) en bespaar daar lekker op zodat je dat geld in de CPU,mobo of GPU kan steken.

E6600 is voorlopig goed genoeg en helemaal met clock.

HD's zou ik toch ook eens naar Samsung Spinpoint's kijken. Met raid0 haal je de kleine hoeveelheid snelheid die ie langzamer is weer terug maar ze zijn wel vele malen stiller dan andere merken. En aangezien je een stille PSU,koeler en kast hebt lijkt het me dat je dat wel waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

voor hdd's zou ik 2 raptors in raid0 nemen. en dan de 74gig of 36gig versies omdat er alleen windows en programma's op staan(voor jou dan linux er bij).
voor de data neem je dan een andere schijf, is ook makkelijk met opnieuw installeeren van windows.

als ik bij me zelf kijk dan zijn 2 36gig raptors meer dan genoeg, heb nu 2 74gig(138echte gig's) waar maar 22gig van word gebruikt.

zo heb je de prestatie winst waar je het meest nodig hebt, opstarten van windows, programma's en spellen.

kijk ook even hier 4GB in P5W DH met Vista 32bits (blijft 2GB over) hoewel je gebruik 64bit maar toch

[ Voor 15% gewijzigd door ikman op 29-03-2007 15:06 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:43:
[...]

Die 7950GX2 ontgaat mij compleet :P Dit zijn 2 7900GS op 2 kaarten verbonden met een header welke wordt verslagen door een 7950GT die de helft goedkoper is. Geen DX10 dus waarom je die dan aanhaalt snap ik niet. Verder wel eens dat je meer baat hebt bij een 8800GTS 320 mb.

Ik zou ook voor de DS-3 gaan :) Prachtig bord (heb em ook) en doet gewoon wat ie moet doen, rock-solid en geen geheugen problemen ;)

Geheugen wil ik ook nog wel even wat over zeggen: Als je gewoon normaal geheugen neemt (PC6400) kom je al een héél eind met clocken zonder het gehuegen zelf te hoeven clocken. Neem een wat goedkoper merk (Twinmos is ook gewoon goed maar wordt relatief weinig gebruik) en bespaar daar lekker op zodat je dat geld in de CPU,mobo of GPU kan steken.

E6600 is voorlopig goed genoeg en helemaal met clock.

HD's zou ik toch ook eens naar Samsung Spinpoint's kijken. Met raid0 haal je de kleine hoeveelheid snelheid die ie langzamer is weer terug maar ze zijn wel vele malen stiller dan andere merken. En aangezien je een stille PSU,koeler en kast hebt lijkt het me dat je dat wel waardeert.
kan jij me vertellen welke voltages dat DS3 bord max kan leveren (mem, chipset, CPU) ?

ik wil hogere res gaan draaien met een nieuw scherm die ik wat later ga kopen vandaar dat ik minimaal een 640GTS wil.

mijn systeem moet inderdaad stil worden dus die samsungs ga ik even overwegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ikman schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:00:
voor hdd's zou ik 2 raptors in raid0 nemen. en dan de 74gig of 36gig versies omdat er alleen windows en programma's op staan(voor jou dan linux er bij).
voor de data neem je dan een andere schijf, is ook makkelijk met opnieuw installeeren van windows.

als ik bij me zelf kijk dan zijn 2 36gig raptors meer dan genoeg, heb nu 2 74gig(138echte gig's) waar maar 22gig van word gebruikt.

zo heb je de prestatie winst waar je het meest nodig hebt, opstarten van windows, programma's en spellen.

kijk ook even hier 4GB in P5W DH met Vista 32bits (blijft 2GB over) hoewel je gebruik 64bit maar toch
raptors zijn uiteraard sneller en ik wil ze graag echter wordt het dan te duur moet er dan een extra HDD bij kopen voor data en bays om ze stiller te maken dan kom ik ruimschoots over mijn budget dus dat is helaas geen optie...

dat geheugen boeit niet ik ga inderdaad vista 64 bit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt hem dan ongeveer. Ik kom op de Pricewatch op +/-1800 uit (met iets duurder geheugen) wel wil ik alles bij 1 shop dus daar komt iets bij, bij salland kwam ik net iets over de 1800 maar de prijzen gaan nog naar beneden :-) heb ook mijn belasting teruggave en ik krijg genoeg geld terug om een leuk scherm aan te schaffen :P (€ 494,-)

Windows Vista Premium OEM
Antec P180
Voeding Zalman 600 watt
NEC DVD-RW AD-7170S
Logitech G15 keyboard
Logitech G7 mouse
2 x Samsung Spinpoint's 320 Gb
Gigabyte GA-965P-DS3
4x 1Gb module OCZ (weet nog niet precies welke zijn er nogal veel)
Core 2 duo E6600
VGA GeForce 8800GTS 640 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Als je serieus wilt gaan overclocken zou ik DS4 nemen, heb op verschillende plekken gelezen dat deze daar beter geschikt voor is (ietsje duurder maar) en hij kan (net zoals DS3) 1333MHz ondersteunen na een BIOS-update..

/edit
Als je voor een 8800GTS 640MB gaat zou ik een Gainward "Bliss" nemen, overgeclockte variant vanuit de fabriek, net ietsjes duurder maar presteert toch wat beter ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Jedi_Pimp op 30-03-2007 20:32 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:30:
Als je serieus wilt gaan overclocken zou ik DS4 nemen, heb op verschillende plekken gelezen dat deze daar beter geschikt voor is (ietsje duurder maar) en hij kan (net zoals DS3) 1333MHz ondersteunen na een BIOS-update..
ik wil inderdaad gaan overclocken niet voor een wereld record ofzo... ik zal het zeer zeker overwegen ik verwacht wel wat ruimte aangezien de C2Ds nog flink gaan zakken en de 8800GTS ookwel als de ultra versie en de R600 er is.

edit:
mwoah die VGA kan ik zelf ook wel OCen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Welke versie van vista ga je draaien 32-bits of 64bits?
Met 32-bits heb je niet zoveel aan 4gb ram er word maximaal maar 3,2gb gebruikt ofzo.
Met 64-bits heb je weer het "nadeel" dat je drivers signed moeten zijn, waardoor je af en toe erg lang moet wachten op goede drivers.

Voor je voeding zou ik eerder een seasonic nemen, maar dat is meer een persoonlijk iets.
Ze zijn zo ongelovelijk stil.

En kijk voor je cpu cooler eens naar een Scyte Ninja ofzo.
Ze zien er niet uit, maar reuze effectief

[ Voor 29% gewijzigd door Sinned123 op 31-03-2007 00:30 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DNS666 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:28:
Welke versie van vista ga je draaien 32-bits of 64bits?
Met 32-bits heb je niet zoveel aan 4gb ram er word maximaal maar 3,2gb gebruikt ofzo.
Met 64-bits heb je weer het "nadeel" dat je drivers signed moeten zijn, waardoor je af en toe erg lang moet wachten op goede drivers.

Voor je voeding zou ik eerder een seasonic nemen, maar dat is meer een persoonlijk iets.
Ze zijn zo ongelovelijk stil.

En kijk voor je cpu cooler eens naar een Scyte Ninja ofzo.
Ze zien er niet uit, maar reuze effectief
niet lullig bedoeld maar er staat meerdere malen dat ik Vista premium 64 bits ga draaien ;)
drivers is aan het begin een probleem maar zal nu wel meevallen lijkt me. 8800 drivers zijn nog brak maar duurt nog meer dan een maand voor ik ga kopen hé

die koeler en PSU ga ik ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Spinpoint T166 is niet zo stil hoor. De mijne iig niet. In een andere PC heb ik een P120 zitten, die is ook niet echt stil. Niet stiller dan de Maxtor DM9 die er voorheen in zat iig. Om maar aan te geven dat het blijkbaar per model verschilt, je kunt zeker niet zeggen dat alle Samsung schijven stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:57:
De Spinpoint T166 is niet zo stil hoor. De mijne iig niet. In een andere PC heb ik een P120 zitten, die is ook niet echt stil. Niet stiller dan de Maxtor DM9 die er voorheen in zat iig. Om maar aan te geven dat het blijkbaar per model verschilt, je kunt zeker niet zeggen dat alle Samsung schijven stil zijn.
hmmm moet duidelijk nog wat reviews gaan lezen pfffffff je moet er wat voor over hebben :O

hmmm die spinpoints hebbben de slechtste zoektijden :N qua doorvoer zijn ze ook wat trager maar dat vind ik minder erg (met raid kom je dan nog wel goed uit) ben kapot ga van de week wel weer wat reviews doorspitten...

ps DS3 en DS4 zijn idd goeie keus lijkt het maar moet ik me ook nog ff wat in gaan verdiepen (lees nog meer reviews lezen)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

ik zou voor seagate schijven gaan, zijn imo over het algemeen bijhoorlijk stil en presteren ook goed. Ze zijn iig stiller dan de maxtor die ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 4 GB geheugen wilt, zou ik niet voor 4x1 GB gaan, maar 2x2 GB, want dan kunnen je geheugenmodules op de snellere T1 timings werken ipv op T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 01:04:
[...]

hmmm moet duidelijk nog wat reviews gaan lezen pfffffff je moet er wat voor over hebben :O

hmmm die spinpoints hebbben de slechtste zoektijden :N qua doorvoer zijn ze ook wat trager maar dat vind ik minder erg (met raid kom je dan nog wel goed uit) ben kapot ga van de week wel weer wat reviews doorspitten...

ps DS3 en DS4 zijn idd goeie keus lijkt het maar moet ik me ook nog ff wat in gaan verdiepen (lees nog meer reviews lezen)
Nou gevoelsmatig is de T166 een ruim voldoende snelle schijf. Deze is ook aanmerkelijk sneller dan voorgaande Samsung schijven, zie o.a. bij THG de HDD performance database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:16:
Als je 4 GB geheugen wilt, zou ik niet voor 4x1 GB gaan, maar 2x2 GB, want dan kunnen je geheugenmodules op de snellere T1 timings werken ipv op T2
dat is zeker waar, echter zijn die modules niet zo snel en OCen ook minder, en dan zwijg ik nog ff over de prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
smvs schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Nou gevoelsmatig is de T166 een ruim voldoende snelle schijf. Deze is ook aanmerkelijk sneller dan voorgaande Samsung schijven, zie o.a. bij THG de HDD performance database.
maar ik denk niet dat ze de seagate schijven kunnen verslaan. Ik heb zelf de seagate 7200.10 250 GB en ben er zeer tevreden over. HIj is snel genoeg maakt niet veel herrie en was niet te duur in aanschaf. Ik wilde eerst ook een Western Digital kopen omdat die 16 MB cache had ipv de 8 MB van mijn huidige seagate schijf. Maar uit tests/sepecificaties bleek de seagate toch sneller te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Windows Vista vind geheugen gewoon lekker, of je nou de 64bit hebt of 32bit. Ik spreek uit ervaring met Vista x64 van 1GB naar 2GB. 1GB werkt prima. Er bleef 256MB over ongeveer. een deel werd ingezet door SuperPrefetch om zo apps die je vaak gebruikt sneller te starten. Nu gebruikt met 2GB gebruikt hij 256MB meer voor Superprefetch. Dus wss bij 2GB of meer zal Vista proberen de helft te bezetten. 2GB werkt trouwens helemaal prima met Vista. Ik denk niet dat er veel te winnen is op het moment als je er 4GB in stopt. Vista vind het lekker zoals gezegd, maar het is zeker geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:52:
Windows Vista vind geheugen gewoon lekker, of je nou de 64bit hebt of 32bit. Ik spreek uit ervaring met Vista x64 van 1GB naar 2GB. 1GB werkt prima. Er bleef 256MB over ongeveer. een deel werd ingezet door SuperPrefetch om zo apps die je vaak gebruikt sneller te starten. Nu gebruikt met 2GB gebruikt hij 256MB meer voor Superprefetch. Dus wss bij 2GB of meer zal Vista proberen de helft te bezetten. 2GB werkt trouwens helemaal prima met Vista. Ik denk niet dat er veel te winnen is op het moment als je er 4GB in stopt. Vista vind het lekker zoals gezegd, maar het is zeker geen must.
mjah dat weet ik wel... maar goed misschien stel ik het nog bij heb nog 4 a 6 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
seagate
http://www.alternate.nl/h...=A9BS23&showTechData=true

spinpoint
http://www.alternate.nl/h...=A9BU18&showTechData=true

ze hebben allebei hun pluspunten. Wat is het belangrijkste, geluid, stroomverbruik, prijs, transferrate, toegangstijd. Ze wisselen elkaar netjes af

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben eruit... althans dat dacht ik ;( heb namelijk alles besteld echter is mijn mainboard niet leverbaar voor 11 mei en dat vind ik wel erg laat (hoopte eind deze week dan heb ik 4 weken vrij en wil ik dus max gamen :P)

nou heb ik nog een tof mainboard gezien namelijk de Asus P5N32-E SLI Plus nou heb ik goeie ervaringen met nVidia chipsets heb nForce 1 en 2 board gehad O+

dus het enige dat nog open staat is mainboar

Asus P5N32-E SLI Plus VS GigaByte Moederbord GA-965P-DS4 Rev. 3.3

iemand die ervaringen heeft met 1 of beide bordjes? ben vooral benieuwd naar OC resultaten en voltages dus ga ff in OC topic spitten. toch drop ik het hier ook even.

voor de compleetheid dit is de rest van mijn systeem:

Windows Vista Premium 64 bit OEM UK
Antec P180 (Zilver)
Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))
NEC AD-7170 18x (Dual-layer, Labelflash, Zilver)
Logitech G15 keyboard
2 x Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P800R22GK)
Core 2 duo E4400 (E6600 was niet leverbaar voor langere tijd deze doet het ook goed met OCen)
GeForce 8800GTS 640 MB
Arctic Silver 5 (3,5 gram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht op de E6600. Veeeeeeel beter.
Seagate Barracuda 320 GB.
Mobos zijn beide goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 07:59:
Mobos zijn beide goed.
Niet echt, met overklokken maakt het niks uit.
Ik zou zelf lekker de E4300 kiezen, die heeft dezelfde mutiplier standaard als de E6600. Om hem op dezelfde speed te krijgen hoef je alleen de FSB op die van E6600 te zetten en je bent klaar. Om het verschil in cache te compenseren hoef je maar 200mhz sneller te lopen. een 3ghz overklok is 99% gegarandeerd met goed spul. En pc6400 geheugen is meer als genoeg dan hoeft ook geen overklok geheugen want die E4300 gaat toch nooit boven die pc6400 speeds lopen. En de E4300 is weer goedkoper, kijk bij het E4300 overklok topic voor meer informatie.

En inderdaad dat zei ik al eerder in dit topic die seagate zal ook mijn keus zijn.
En het mobo is goed maar ik zou lever liever een intel+intel combinatie hebben. Je kan ook gigabyte DS3-4 nemen ofzo. Of de Asus P5B

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 01-05-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:19:
[...]
En het mobo is goed maar ik zou lever liever een intel+intel combinatie hebben. Je kan ook gigabyte DS3-4 nemen ofzo. Of de Asus P5B
Nog beter is Intel+Intel+Intel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 07:59:
Mobos zijn beide goed.
400MHz sneller en 4 mb cache mwoah valt wel mee die E4400 is wat makkelijker te OCen en zo te zien komt er in juli een quad core in dus nee ik wacht niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zenix schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Niet echt, met overklokken maakt het niks uit.
Ik zou zelf lekker de E4300 kiezen, die heeft dezelfde mutiplier standaard als de E6600. Om hem op dezelfde speed te krijgen hoef je alleen de FSB op die van E6600 te zetten en je bent klaar. Om het verschil in cache te compenseren hoef je maar 200mhz sneller te lopen. een 3ghz overklok is 99% gegarandeerd met goed spul. En pc6400 geheugen is meer als genoeg dan hoeft ook geen overklok geheugen want die E4300 gaat toch nooit boven die pc6400 speeds lopen. En de E4300 is weer goedkoper, kijk bij het E4300 overklok topic voor meer informatie.

En inderdaad dat zei ik al eerder in dit topic die seagate zal ook mijn keus zijn.
ik wilde de E4300 maar mijn trouwe shop had die niet :( oh wel voor die paar maandjes doe ik het wel met de E4400 hop de 3 GHz te halen (liefst nog iets meer) ach en al blijft hij op 2600 steken is het me ook om het even ;)
Pagina: 1