Is een LCD televisie echt gevoelig voor 'omvormer'spanning?

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Wij hebben hier in de camper een LCD televisie die storingen geeft als hij op de 12VDC/230VAC omvormer is aangesloten.

Het lijkt net of hij voor een paar ms op standby gaat en daarna weer aan, terwijl hij dat aan de gewone netspanning niet doet.

Het is een 15" LCD televisie die volgens de handleiding max. 43W verbruikt, de omvormer is een 1000W trapezoïde omvormer (ik neem aan dat ze dat met een 'gemodificeerde sinus' bedoelen), daar komt dus geen zuivere sinus uit.
Volgens de gebruiksaanwijzing van de omvormer is hij goed te gebruiken voor diverse dingen: audio-visueel, computer, gereedschap... reclamepictogrammen genoeg dus.
De storingen blijven altijd, of je de omvormer nou enkel met de televisie of zwaarder (televisie + koffiezettertje) belast.

Is zo'n televisie nou echt zo gevoelig als hij geen zuivere sinus krijgt als voeding?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Die gemodificeerde sinus dingen werken rot op heel veel apparaten is mijn ervaring. M'n crt tv stoorde als de neten (strepen in beeld, ruis e.d.), m'n laptop liep constant vast en de adapter maakte een rare fluittoon, telefoonladers maakten rare geluiden enz. Ik vertrouw die dingen iig voor geen meter. Heb 'm ingeruild voor een model wat wel een echte sinus kan leveren. Toen waren alle problemen weg.