Ik ben op zoek naar een firewall die in staat is uitgaande poorten te blokkeren, bijvoorbeeld alles behalve poort 80 en 443. Ik ben niet op zoek naar een dergelijk programma dat bij elke internet gerelateerde actie van de gebruiker een melding geeft. Dit in verband met xs4all die de gebruiker met virussen direct van internet bonjourt.
Nou heb ik zelf al wat rondgesnuffeld, maar ik kom eigenlijk alleen maar 'lastige' (d.w.z. 'zeurende') programma's tegen:
Top 10 lijst
Comodo Firewall
Die laatste heb ik hier al geïnstalleerd gehad, maar deze blokkeert niet echt specifiek op poorten, en blijft teveel vragen stellen.
Een eventuele hardwarematige firewall (open source bijvoorbeeld, niet te duur want het blijven particulieren
) is ook een optie. Misschien dus een idee om een routertje te flashen en daar wat andere software in te plakken.
Ik blijf nog even doorzoeken, maar elke suggestie van jullie kant is van harte welkom!
Nou heb ik zelf al wat rondgesnuffeld, maar ik kom eigenlijk alleen maar 'lastige' (d.w.z. 'zeurende') programma's tegen:
Top 10 lijst
Comodo Firewall
Die laatste heb ik hier al geïnstalleerd gehad, maar deze blokkeert niet echt specifiek op poorten, en blijft teveel vragen stellen.
Een eventuele hardwarematige firewall (open source bijvoorbeeld, niet te duur want het blijven particulieren
Ik blijf nog even doorzoeken, maar elke suggestie van jullie kant is van harte welkom!