Hallo,
ik ga deze camera kopen: de FujiFilm FinePix S6500FD. Leuk camera'tje voor het geld lijkt me. Maar daarvoor heb ik het topic niet geopend,
Er is een verschil tussen Xd geheugenkaarten, en wel in hun snelheid, het snelle type is type H, het langzame is M. De M kaartjes zijn vrij goed verkrijgbaar, de H wat minder, maar ik wilde er eigenlijk 2 van deze halen:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IMAX94
Type H, snel zat dus, en 2 GB.
Echter, van de concurrent, Olympus. Ik neem aan dat dit ook prima gaat werken in Fuji camera's, maar in de beschrijving op Alternate staat:
1) Hoeveel verschil maakt het type H en het type M? Wat moet ik me hierbij voorstellen? Via de search alhier vond ik e.e.a. over de camerabuffer, dt die sneller geleegd kan worden, maar wat betekent dit in de praktijk?
2) Die Olympus kaartjes, zijn die ook in Fuji camera's bruikbaar?
Bij voorbaat dank
ik ga deze camera kopen: de FujiFilm FinePix S6500FD. Leuk camera'tje voor het geld lijkt me. Maar daarvoor heb ik het topic niet geopend,
Er is een verschil tussen Xd geheugenkaarten, en wel in hun snelheid, het snelle type is type H, het langzame is M. De M kaartjes zijn vrij goed verkrijgbaar, de H wat minder, maar ik wilde er eigenlijk 2 van deze halen:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IMAX94
Type H, snel zat dus, en 2 GB.
Echter, van de concurrent, Olympus. Ik neem aan dat dit ook prima gaat werken in Fuji camera's, maar in de beschrijving op Alternate staat:
&Het gebruik van een Olympus High Speed xD-Picture Card in uw Olympus camera kan u aardig wat wachttijd besparen voor het nemen van de volgende foto danwel het bekijken van de volgende shot.
Dit deed me even twijfelen, dus de vragen, komen ze:De exacte schrijfsnelheid varieert per camera en is deels afhankelijk van de gekozen opnamefunctie. De snelheidstoename is mogelijk niet van toepassing op camera's van andere fabrikanten dan Olympus.
1) Hoeveel verschil maakt het type H en het type M? Wat moet ik me hierbij voorstellen? Via de search alhier vond ik e.e.a. over de camerabuffer, dt die sneller geleegd kan worden, maar wat betekent dit in de praktijk?
2) Die Olympus kaartjes, zijn die ook in Fuji camera's bruikbaar?
Bij voorbaat dank
[ Voor 8% gewijzigd door OConnor op 28-03-2007 20:54 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.