LiveCD op oude laptop, welk besturingssysteem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een EENVOUDIG besturingssysteem zoals Win98, Ubuntu of andere linux variant gewoon op te starten vanaf CD-ROM. Want de laptop waarop ik het moet doen, heeft geen harde schijf meer. Ook zal ik er rekening mee moeten houden dat er maar 96 MB RAM inzit, dus de LiveCD van Ubuntu werkt al niet. Een LiveCD van Windows 95 zou wel werken, maar

a ) hoe maak ik die, want een iso of andere soort image vind ik niet
b ) wat dan met de drivers ?? Moet ik drivers installeren in RAM ?? EN HOE ??

Maar zelfs als dit allemaal niet gaat, toch bedankt voor de moeite !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Cyphax

Moderator LNX
Een vrij fijne Linux LiveCD is Slax (www.slax.org, staat een iso op, is niet groot). Die gaat prima werken denk ik. Qua Windows wordt het toch een stuk lastiger... Ik heb nog nooit een LiveCD met Windows 95 of Windows 98 gezien. En alles daarboven wil je waarschijnlijk niet draaien.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Eerste resultaat van Google...

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 01:22
Misschien is Xubuntu wat voor je? De meeste hardware uit het 95/98 tijdperk pakt die wel, en dit is een distributie met een zeer lichte X. En als het toch niet genoeg is kan je gewoon de normale Ubuntu pakken.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Misschien DSL (damn small linux), wel wat voor je. Is maar 50Mb en er zit ongelovelijk veel in en nog steeds een grafische schil.
Er zijn wel win95/98 "live" cd's (lijken een beetje op winPE) maar die vallen niet onder free/shareware, dus om hier nu namen te noemen daar wacht ik even mee.... Er zijn vast wel mensen die niet bang zijn voor een modje, ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !