Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:09:
Jullie zeggen allemaal wel nuttige dingen, echter heb ik een vraag over het contract. Op de website van rijkswaterstaat staat toch degelijk dat het gaat om een vast dienstverband, maar nu lees ik hier dat je een soort aanstellingsbrief krijgt, is dit dan vergelijkbaar als een vast contract? Hoe zit dit dan weer met een hypotheek in de toekomst?
Over het salaris was het zelfs zo dat ze me zelfs nog in een hogere schaal kunnen plaatsen dan nu het geval is. Maar inderdaad ik ga altijd voor de hoofdprijs, daar moet je altijd voor gaan en inderdaad als hun hoogste bod 2500 euro is kan ik daar mee akkoord gaan, ik heb echter wel voor mezelf een minimum, omdat ik nu ook een goed contract etc heb.
Zodra ik mijn contract heb getekend ( 16 april te Rotterdam ) zal ik even een update geven. Weet iemand hoe het zit met reiskosten etc ?? Want dat kan ik nergens vinden?? En als je ongeveer 2500 euro per maand verdiend, hoeveel hou je netto over? Ik zat zelf rond de 1900 euro te denken of zit ik dan verkeerd?
Volgens mij teken je geen contract, maar wordt je aangesteld. Je krijgt een proefperiode van 2 jaar, en na het jaar kom je in aanmerking voor een vast dienstverband.
Ik ben zelf werkzaam bij een onderdeel van het Ministerie van Justitie en begonnen op 01-01-2006.
Ik ben in november 2006 overgestapt naar een andere afdeling binnen het bedrijf, en heb als voorwaarde gesteld dat ik een vaste aanstelling zou krijgen zoals oorspronkelijk is afgesproken op 01-01-07.
Die vaste aanstelling heb ik deze week binnengekregen met terugwerkende kracht tot 01-01-07.
In november ga ik naar mijn de normale functieschaal en dan krijg ik ook mijn jaarlijkse periodiek erbij alsmede de bevordering dus.
Een hypotheek zal waarschijnlijk geen probleem zijn, in je proefperiode krijg je een intentieverklaring en tijdens je vaste aanstelling een werkgeversverklaring maar correct me if i'm wrong.
Zoals gesteld, je krijgt geen "contract" maar een aanstelling wat in feite natuurlijk hetzelfde is.
En je houdt geen 1900 over van een salaris van 2500 euro zoals al gezegd was het maar zo
Elect a clown, expect a circus.