Toon posts:

Het grote HDMI/DVI - PS3 incompatibiliteits topic

Pagina: 1
Acties:
  • 7.066 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
Omdat het handig is voor iedereen om te weten welke monitoren en platte TV's je niet kunt gebruiken op de PS3 open ik dit topic. Handig voor iedereen om te weten welke monitoren/tv's met HDMI en/of DVI niet werken met de PS3.

Ik kick af. Alle Apple Cinema Displays. Hebben DVI en zijn niet compatible met de PS3/HDCP.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:29

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Misschien handig als TS een tabel maakt..
Dell 2405FPW (1920x1200) V3 werkt niet..

[Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 29-03-2007 11:34]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• bittenhero
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10-01 13:02
Samsung LE26M51B werkt prima, maar zet wel ff de digitale ruisfilter uit. anders blijft er een soort van afdruk van witte dingen op een zwarte achtergrond.

• Bartjuh
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Nou, mijn ACD 20" heeft geen HDMI hoor :? Alleen DVI.

Dat is dus deze helemaal links:
http://store.apple.com/1-...1lhtTIs01M3Trs2jyIawmSFBQ

• Den_John
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik speel soms PS3 op mijn Samsung Syncmaster 940BW via een hdmi-to-dvi video cable en dat werkt perfect!

Overgens kan je in onderstaande link zien of een scherm HDCP ondersteuning heeft of niet!
http://www.widescreengami...itle=Master_Monitors_List

• richard-5
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:32
Zet er ook even bij op welke resolutie je monitor werkt, is wel zo handig anders moeten we eerst de specs opduiken. Bij mij werkt de 23" Apple 'HD' cinema display dus ook niet !

• davidgilmour
Den_John schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:53:
Ik speel soms PS3 op mijn Samsung Syncmaster 940BW via een hdmi-to-dvi video cable en dat werkt perfect!

Overgens kan je in onderstaande link zien of een scherm HDCP ondersteuning heeft of niet!
http://www.widescreengami...itle=Master_Monitors_List
Het gaat ook om HD Ready TV's of oudere TV's met HDMI die toch niet compatible zijn.

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-07-2020
PS3 op de Samsung LE40F71B werkt perfect op HDMI in alle beeldformaten

Anoniem: 172314

samsung 930bf werkt ook niet ook niet via hdmi-dvi!

• Opgeduveld
  • Laatst online: 23-01 18:31
De Samsung 226BW werkt met een hdmi-dvi kabel, alleen ik heb een vraagje voor jullie allemaal, hoe doen jullie het je je geluid?

Ik heb Logitech Z-10 boxen, kan ik deze aansluiten op de PS3? Hoe doen jullie het geluid?

Anoniem: 91375

Ik zou het ook zeer handig vinden als jullie bij elke monitor de native res noteren en welke res de ps3 dan draait op een 1:1 pixelmapping. Anders moet je daarvoor ook weer per monitor op zoek.

Dan weet je meteen welke resoluties geschikt zijn.

@226BW bezitters, ziet het er strak uit op native res? lijkt me sterk.... Dat "het werkt" is 1 ding, maar dat "het werkt zoals het hoort" (dus een zuivere 1:1 pixelmapping) is weer wat anders he.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 29-03-2007 00:49]

• zerokill
  • Laatst online: 19:23
Opgeduveld schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:10:
De Samsung 226BW werkt met een hdmi-dvi kabel, alleen ik heb een vraagje voor jullie allemaal, hoe doen jullie het je je geluid?

Ik heb Logitech Z-10 boxen, kan ik deze aansluiten op de PS3? Hoe doen jullie het geluid?
Ik had ergens vaag iets gelezen over dat er een HDMI kabel is waar geluid afsplitst ofzo maar weet niet hoe nauwkeurig dit is. Het zou ieg wel een hele mooie oplossing zijn.

Anoniem: 43070

Ik heb een Philips Ambilight 37PF9986/12 Werkt fantastisch met een HDMI/DVI kabel op 1080i.

• dumb_8
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-07-2021
Toshiba Toshiba 32WL58P 32" werkt goed op HDMI (576i, 720p, 1080i, maar geen 1080p).

Eizo L685 18" werkt niet (met HDMI naar DVI convertor). Hij krijgt wel een digitaal signaal (volgens de OSD) maar heb beeld blijft zwart.

Voor het geluid gebruik ik de optische uitgang. Je kan natuurlijk ook via een PS2 kabel de analoge audio uitgangen gebruiken als je versterker geen digitaal signaal aankan.

[Voor 27% gewijzigd door dumb_8 op 29-03-2007 11:20]

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• Arx
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:34

Arx

Two Thoughts Ahead!

Werkt goed op Pioneer 427XA met HDMI op resoluties 720p, 1080i. 1080p ook geprobeerd, maar werkt niet. TV ondersteund 1080p/24, maar helaas geen 1080p60. Geluid werkt ook goed.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Houden mensen er rekening mee dat de volgorde waarin je de apparaten aansluit én aanzet afhankelijk kan zijn voor het resultaat? Dus probeer een beetje uit met de volgorde van het aansluiten van de kabel en aanzetten van de apparaten. Dat is namelijk een bekend HDCP-'euvel'.

PSN: Shiver23

Anoniem: 142894

Misschien handig als TS een tabel maakt..
Dell 2405FPW (1920x1200) V3 werkt niet..
Ik wil binnenkort ook een ps3 kopen maar als hij niet op de dell werkt word dat toch een probleem voor mij misschien iemand een oplossing voor mij?

alvast bedankt

• NeoCarnifex
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-01 16:48
Hier werkt de PS3 perfect, alleen de HDMI kabel voor audio en video gebruikt. PS3 hangt aan de Denon 2807 met interne HDMI switch. Het geluid wordt door de A/V receiver verwerkt, het beeld wordt aan de Philips 32PW9551 (CRT met HDMI, erg mooi, vooral voor dat geld) doorgeven, ook via een HDMI.

Geen problemen gehad. Volgorde van aanzetten maakt volgens mij niets uit, het werkt gewoon. De PS3 krijgt netjes van denon door welke audio formaten deze aankan (vanalles), en welke video formaten de TV aan kan (t/m 1080i, geen p). Ik heb de PS3 zelf handmatig op 720p gezet.

• masser120
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-09-2021
Opgeduveld schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:10:

Betekent dat dat hij het waarschijnlijk ook op mijn Acer AL2216W gaat doen :*) ?
Zit weliswaar geen DHCP op, maar dat heb je voor games volgens mij niet nodig, lijkt me.

• Rctworld
  • Laatst online: 22:19
@masser120, als je het topic een beetje gevolgd had had je wel gemerkt dat dat juist het hele probleem is in dit topic. Het zou niet zo moeten zijn maar het lijkt er dus wel op dat HDCP ook nodig is tijdens het gamen. Misschien is dit met opzet gedaan omdat hackers anders makkelijk de films als het ware in game modus konden draaien om ze zo als nog Full-Res te capturen maar toch vind ik het opvallend blijven :P

[Voor 31% gewijzigd door Rctworld op 31-03-2007 22:53]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

HDCP zit volgen mij standaard in de HDMI-standaard. Ik denk dat daar een beetje het probleem zit.

• Rctworld
dat is op zich wel waar maar het feit dat het ondersteund moet worden om aan de standaard te voldoen zegt nog niet dat het ook geactiveerd moet zijn onder alle omstandigheden :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 195263

Ik heb dit scherm voor mijn pc:

http://www.widescreengami...title=Philips_190CW7CS/00

Wil voorlopig mijn PS3 hierop aansluiten, via een HDMI>DVI kabel die ik hier heb liggen. Maandag is mijn PS3 Retail event pack binnen. Ik ben wel benieuwd of het op dit scherm werkt, of heeft iemand dit scherm ook?..zodat ik bevestiging kan krijgen? HDCP ondersteuning heeft hij iedergeval niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rctworld
Geen HDCP zal 90% zkr geen beeld opleveren ben ik bang :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• richard-5
  • Laatst online: 13:32
Shiver23 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:04:
HDCP zit volgen mij standaard in de HDMI-standaard. Ik denk dat daar een beetje het probleem zit.
Nee, zit er niet standaard in. Je kunt ook HDMI gebruiken zonder HDCP ! HDMI is alleen een standaard voro de stekkers en de verbinding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dus het zou dus kunnen zijn dat mijn scherm het gewoon doet met de PS3?

Naja morgen zien we het ;), ik laat het dan wel even weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

If a device that is not compatible with the HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) standard is connected to the system using an HDMI cable, video and/or audio cannot be output from the system.
http://manuals.playstatio...settings/videooutput.html

Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik snap het niet, er zijn toch mensen die hun PS3 hebben aangesloten via HDMI>DVI zonder dat hun scherm HDCP heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Den_John
Dat zal dan wel niet rechtstreeks zijn via een HDMI to DVI kabel hoor want als je geen HDCP hebt op je scherm zie je niks anders dan een zwart beeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-11-2021
Den_John schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:43:
Dat zal dan wel niet rechtstreeks zijn via een HDMI to DVI kabel hoor want als je geen HDCP hebt op je scherm zie je niks anders dan een zwart beeld
Zou 't niet heel handig zijn als Sony ipv een zwart beeld even een text had weergegeven?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Den_John
Ja maar zou het niet nog handiger geweest zijn dat ze die HDCP shit alleen maar invoeren bij movies ofzo? :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Of gewoon helemaal afschaffen, want als AACS gehacked is ga je met HDCP niets meer oplossen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
Den_John schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:24:
Ja maar zou het niet nog handiger geweest zijn dat ze die HDCP shit alleen maar invoeren bij movies ofzo? :p
Inderdaad. Dus bij movies die text en bij games gewoon niet vereisen.

Erg slordig van Sony dit allemaal hoor.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om een apparaat optioneel HDCP aan te zetten. Ik heb iig nog nooit een apparaat gezien wat dat doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
Shiver23 schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:44:
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk om een apparaat optioneel HDCP aan te zetten. Ik heb iig nog nooit een apparaat gezien wat dat doet.
De ASUS EN7600GT HTDI 256M kan het bijvoorbeeld, maar (bijna?) elke standalone blu-ray en hd-dvd speler zou dat ook moeten kunnen. HDCP is namelijk uitdrukkelijk optioneel. Via het image contraint token kan een blu-ray disc zelf bepalen of de speler een encrypte verbinding moet initiëren.

Was het niet Sony zelf die beloofde dat voor de blu-rays die het zelf produceerde dit token de eerste jaren nog niet zou worden meegegeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je haalt nu twee zaken door elkaar heen. HDCP en ICT. HDCP is een gecodeerde verbinding tussen twee apparaten die dmv een handshake signaal toelaat. Dit is tegen 'afluisteren'. Het Image Constraint Token (ICT) is inderdaad een bitje dat aangeeft of een HDCP verbinding vereist is of niet. Als dit bitje aanstaat krijg je op een analoge verbinding maximaal 960x540 als resolutie (of iets wat daar op leek..)

Alleen zijn ze zolang in onderhandeling geweest dat de mensen die de standaarden beheren ook niet meer weten wat ze precies voor ogen hadden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Marantz Plasma PD4201 werkt perfect via HDMI>DVI kabel :)
Alle Pioneer plasma's werken perfect, heb hem getest op de echte HD plasma van Pioneer 50" True HD 1080p en het werkte geweldig!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
Shiver23 schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:18:
Je haalt nu twee zaken door elkaar heen. HDCP en ICT.
Nee hoor, ik haal ze zeker niet door elkaar ;) Het feit dat zoiets als ICT bestaat geeft dus aan dat een apparaat wat -wel- HDCP ondersteund ook in staat moet zijn om digitale output te geven zonder HDCP te activeren. M.a.w. dergelijke apparaten kunnen HDCP dus aan of uit schakelen; ergo HDCP is niet per definitie een techniek die altijd aan of altijd uit staat.

• Sentry23
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-01 15:16
flowerp schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:25:
[...]
Nee hoor, ik haal ze zeker niet door elkaar ;) Het feit dat zoiets als ICT bestaat geeft dus aan dat een apparaat wat -wel- HDCP ondersteund ook in staat moet zijn om digitale output te geven zonder HDCP te activeren. M.a.w. dergelijke apparaten kunnen HDCP dus aan of uit schakelen; ergo HDCP is niet per definitie een techniek die altijd aan of altijd uit staat.
In zekere zin is er een enable/disable met de ENC_EN vlag in de HDCP authenticatie van een device.
Alleen zal volgens de spec altijd encryptie plaats vinden als het device authenticated wordt na de eerste authenticatie stap.
(de hele spec kan je hier bekijken: http://www.digital-cp.com...pecification%20Rev1_3.pdf )
De ICT is juist bedoeld voor devices die analoog verbinden en geen HDCP hebben.
Voor zover ik kan zien is er in de spec nergens ruimte in een HDCP device om encryption te disabelen, tenzij je je key invalideert, maar dan zal ook de authenticatie het niet redden en je scherm zwart blijven (HDMI AVMUTE state).

Als je doelt op een monitor die wel HDCP heeft maar dat je dat uit zou kunnen zetten, dan zou ik echt niet weten of die bestaan.. :)

<edit> en als je de zendende partij bedoelt, sja, dat ligt dus volledig aan de maker van de apparatuur, maar in de praktijk zal er bijna geen apparatuur met HDMI porten meer uit komen zonder HDCP (die ook niet is uit te schakelen). Tenzij je de boel echt mo(l/d)t.</edit>

[Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 02-04-2007 21:46]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• flowerp
Sentry23 schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:08:
<edit> en als je de zendende partij bedoelt, sja, dat ligt dus volledig aan de maker van de apparatuur, maar in de praktijk zal er bijna geen apparatuur met HDMI porten meer uit komen zonder HDCP (die ook niet is uit te schakelen).
Maar dat is hier niet helemaal het issue. Waar het om gaat is dat de HDMI output poort best aangesloten mag en kan worden op een DVI ingang die geen HDCP ondersteund. Het apparaat wat de encryptie initieerd is niet verplicht om een encrypted signaal over de HDMI poort (met behulp van HDCP) te sturen.

Populair gezegd: als deze verplichting er niet is, kan het apparaat wat het output signaal genereert er dus voor kiezen om wel of niet een encryptie (proberen) te gebruiken, en dus is HDCP over HDMI optioneel.

Dat is waar het hier om gaat. De playstation 3 mag gewoon een signaal sturen over z'n HDMI poort wat niet encrypted is. Daarom haalde ik ook het voorbeeld van die Asus VGA kaart aan. Op de HDMI poort kun je gewoon een DVI monitor aansluiten (die geen HDCP ondersteund), zonder dat Asus in overtreding is van welke licentie dan ook. Als er echter een monitor wordt aangesloten die wel HDCP ondersteund (via HDMI of DVI) -en- er is software die om een encrypte verbinding vraagt (b.v. een Blu-Ray of HD-DVD player) -dan- kan de Asus kaart proberen de encrypte verbinding op te zetten en als het dan mislukt kan het beeld idd zwart blijven.

• Sentry23
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-01 15:16
flowerp schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:34:
[...]

Populair gezegd: als deze verplichting er niet is, kan het apparaat wat het output signaal genereert er dus voor kiezen om wel of niet een encryptie (proberen) te gebruiken, en dus is HDCP over HDMI optioneel.

Dat is waar het hier om gaat. De playstation 3 mag gewoon een signaal sturen over z'n HDMI poort wat niet encrypted is.
Ok mee eens, al lijkt het er dus op dat de PS3 dat niet doet, ook al is daar niet perse een noodzaak voor (zal vast wel iets moet content protection te maken hebben, als ze ook nog tv series en clips en dergelijke in de store willen laten zien.

Er is eventueel een workaround beschikbaar:

http://www.hdfury.com/
Permanent HDCP Modification Kit
HDCP compliance for any RGB display

Add a HD(720p)&Full HD(1080p) Digital Input (HDCP/HDMI) to any Analog RGB display !

HDfury is an amazing tiny device designed to outperform any HDCP stripper.

Picture quality through HDfury is the best possible that you can reach:
- Shortest RGB analog link as possible.
- Gold plated materials.
- Ultra Fast IC > 1.65Gbs Bandwidth (over the 1080p limit !)

It is fully compatible (HD&Full HD - 720p/1080p) with any HDMI sources such as HD-DVD, Blu-Ray, PS3, X360 Elite, HDTV cable box, HDTV SAT box or HDMI graphic card.

HDfury solves the BLACK SCREEN issue on Playstation 3 !

Any RGB display hooked up with HDfury can display a 720p or 1080p (HD & Full HD) visual fury !
It transforms any RGB display into a HDCP compliant device.

Compatible with PC monitors, HDTV, Video/Retro projectors, LCD, Plasma

HDfury is an external Add On Card for your RGB display !
Its a Plug&Play answer to any HDMI/HDCP compliance issue !
It will enhance your display's life time and its trade price !

- HDCP rules compliant: no end-user easy access to decrypted analog video.
Once screwed, this module becomes "a part of the display itself".
The HDfury module is DIRECTLY screwed to the back of the RGB display (where SUB-D15 VGA port stand).
Alleen dus HDMI/DVI naar analoog, maar je bent je HDCP wel kwijt, en je kan het op zo'n beetje elke monitor gebruiken.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• flowerp
Sentry23 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:32:
Alleen dus HDMI/DVI naar analoog, maar je bent je HDCP wel kwijt, en je kan het op zo'n beetje elke monitor gebruiken.
Deze kwam al eens in 1 van de aanverwante topics langs. Als het inderdaad de kwaliteit levert die het belooft, zou dit wel een interessante mogelijkheid zijn om HD CRT schermen aan te sluiten.

• davidgilmour
Ik heb zelf dit kastje --> davidgilmour in "PS3 op VGA/DVI"

werkt perfect en ik kan alle HDCP stuff bekijken en opnemen en h4x0r3n. Ik doe dat 24 uur per dag nu. Ik hoop dat Sony mij niet traceert want ik ben natuurlijk het grootste gevaar ter wereld voor de HDCP maffia.

* davidgilmour vraagt zich nu werkelijk af of er ooit ook maar een vorm van copy protection is geweest die niet gehackt is: Macrovision/DVD/Blu-Ray/HD-DVD/SNES/Gameboy/PS1/PS2/XBOX 360/Wii/HDCP etc. etc. etc. etc. etc. etc.

Anoniem: 142894

ik heb zelf een 2405fpw staan van dell zonder DHCP, en nu is de vraag hoe ga ik mijn ps3 hier werkend op krijgen? (hoe aan te sluiten)

De ps3 staat nog op mijn werk maar als ik thuis kom zou ik er graag direct mee aan de gang gaan :)

Alvast bedankt voor alle tips?

• flowerp
davidgilmour schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:20:
* davidgilmour vraagt zich nu werkelijk af of er ooit ook maar een vorm van copy protection is geweest die niet gehackt is: Macrovision/DVD/Blu-Ray/HD-DVD/SNES/Gameboy/PS1/PS2/XBOX 360/Wii/HDCP etc. etc. etc. etc. etc. etc.
offtopic:
Inderdaad ja. De grap is vaak dat de copy protection vaak niet gekraakt is, maar wel makkelijk omzeild kan worden. Vergelijk het met een huis waarvan de voordeur heel goed op slot zit en echt niet open te krijgen, maar waarbij de inbrekers gewoon door een raampje naar binnen kunnen.

Technisch is bijvoorbeeld de PS1 copy protection niet echt gekraakt. Niemand kan een PS1 disk 1:1 copieren zodat die op een ongemodde PS1 af te spelen is. Zelfde geldt voor de Saturn discs (met die leuke optische beveiliging). Flauwe is hierbij dat hoewel de disks niet 1:1 te copieren zijn, je de console gewoon kunt vertellen door een mod chip om geen acht te slaan op de ontbrekende beveiliging data.

1'tje die het overigens heel lang heeft volgehouden is de cps2 encryption. Een tijdje geleden is die practisch gekraakt (maar dat heeft wel verrekte lang geduurd), en momenteel zit men er erg dicht bovenop om de beveiliging ook -echt- te kraken.
Anoniem: 142894 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:02:
ik heb zelf een 2405fpw staan van dell zonder DHCP, en nu is de vraag hoe ga ik mijn ps3 hier werkend op krijgen? (hoe aan te sluiten)
Voor de 2405fpw moet je een zogenaamde DHCP stripper kopen. Let dan op dat je er niet eentje koopt die het signaal ook maar meteen analoog maakt. Deze apparaatjes zouden bij de betere elektronica zaak te koop moeten zijn of via internet. Misschien kun je ook vragen of Sony zelf er eentje verkoopt. :+

Anoniem: 89922

Heb net een PS3 gekocht, heb helaas een probleem !

Mijn Salora lcd 37" heeft hdmi en is hd ready (HDCP dus aanwezig).
De volgende resoluties worden ondersteund:

1080I 1920 * 1080 60
1080I 1920 * 1080 50
720P 1280 * 720 60
720P 1280 * 720 50
576P 720 * 576 50
480P 640 * 480 60

Als ik ps3 aanzet en bv 720p instel, dan knippert het beeld. Zet ik ps3 uit en vervolgens weer aan dan knippert het beeld niet, maar als ik een spel ga spelen gaat het beeld weer knipperen !

http://www.youtube.com/watch?v=Gj_gEwHOQEI Dit is het probleem denk ik.

Maar wat nu, moet ik dit iedere keer doen ? |:(

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 89922 op 12-04-2007 18:20]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Vaak ligt dit probleem toch met name bij je tv, omdat de handshake niet helemaal goed gaat. Misschien dat je eens contact op kan nemen met de fabrikant of er een nieuwe firmware beschikbaar is oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3mph
  • Laatst online: 22-08-2021
Ik heb hier een Loewe Individual 32", maar als ik de PS3 aansluit via HDMi krijg ik ook geen beeld.

euhh WTF?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidgilmour
3mph schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:07:
Ik heb hier een Loewe Individual 32", maar als ik de PS3 aansluit via HDMi krijg ik ook geen beeld.

euhh WTF?!
Leuk he, HDMI? De HDMI maffia wil namelijk niet dat je HD content op gaat nemen in HD kwaliteit. Daarom hebben ze HDCP ingevoerd, zeg maar copy protection. Ja, jij dacht even jouw PS3 content op video op te gaan nemen he. Maar goed dat Sony daar een stokje voor stak! En overigens: ze hebben alle Bluray en HDDVD films met 128 bit encryptie beveiligd, zodat dat nooit gekraakt kan worden.

* davidgilmour zet nog maar eens een legaal gedownloade 1080p Bluray rip in .mkv format op. 99% Bluray kwaliteit, 8GB, past op een DVD-R van een euro.

[Voor 8% gewijzigd door davidgilmour op 10-06-2007 15:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowerp
davidgilmour schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:21:
[...]
* davidgilmour zet nog maar eens een legaal gedownloade 1080p Bluray rip in .mkv format op. 99% Bluray kwaliteit, 8GB, past op een DVD-R van een euro.
Ik ben het 100% met je eens over het HDMI verhaal. Dat bezorgt de trouwe klant alleen maar meer ellende dan het de maatschappijen aan voordeel oplevert.

Maar... (slightly offtopic) de 8GB 1080P h264/mkv rips zijn niet 99% van blu-ray kwaliteit hoor ;) Als je nu 720P zei dan was het wel anders. Enne. DL DVD's voor 1 euro? Waar haal je die?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidgilmour
flowerp schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:21:
[...]

Ik ben het 100% met je eens over het HDMI verhaal. Dat bezorgt de trouwe klant alleen maar meer ellende dan het de maatschappijen aan voordeel oplevert.

Maar... (slightly offtopic) de 8GB 1080P h264/mkv rips zijn niet 99% van blu-ray kwaliteit hoor ;) Als je nu 720P zei dan was het wel anders. Enne. DL DVD's voor 1 euro? Waar haal je die?
Klopt, en waarvoor doen ze het? Zodat niemand het kan copieren. Zolang computers nog gebruik maken van 1tjes en 0letjes is het te kraken. Punt uit.
Ik kijk overigens zelf alleen maar720p hoor (MacBook/Mac Mini) :)

Kijk eens op cdrwinkel.com en cdrwinkel.nl voor die DL schijven, 25 voor 28 euro of zo.

Anoniem: 235851

hi!

omdat de laatste post hier toch van een hele tijd terug is en ik een aantal brandende vragen heb.. ook namens veel anderen denk ik :| trouwens, als ik het allemaal zo lees dan hebben jullie hier wel veel verstand van _/-\o_

er zijn vrij veel topics hierover aan de gang maar ik (normale gamer, dus zonder voldoende vakkennis van dit onderwerp) kan nergens op internet of forums duidelijk antwoord vinden op volgende vragen..:

Ik heb op mijn huidige tv: (55cm Sony 3 jaar oud, aangesloten met standaard scart en tulpstekkertjes) echt onwijs veel last van kartelrandjes.. bijvoorbeeld bij die mooie trailer van gran tourismo 5 prologue.. langs spiegels van auto's of langs de motorkap enz.. ook bij GTA4 was dit duidelijk zichtbaar.. Ook als ik bijv. tekst in beeld heb (witte tekst in het midden) dan trilt het beeld.. Bovenstaand valt dan wel weer mee in het spel resistance fall of man..

Ligt dit nou aan mn PS3, de spellen, instellingen, kabels, of moet ik gewoon een nieuwe tv?

En als ik een nieuwe tv zou kopen:

Ik lees overal dat er heel veel problemen zijn met (full) hd en ps3.. en dat tv's niet goed werken, problemen met 1080 die dan terugspringt naar 420 omdat 720 niet ondersteund is etc, etc.. maar daarvoor moet je dan weer full-hd hebben die ook 720 heeft?

dus kunnen jullie mij vertellen welke tv's nou WEL goed zijn voor de PS3, ik lees hierin af en toe een tv die wel goed is maar dat is steeds een enkele reactie..

en hoe zit het met HDCP.. kopieerbeveiliging? kan ik dan niet mijn "backup-dvds" kijken? of is dit heel wat anders?

Het probleem is, die dingen zijn erg duur dus ik wil er straks wel een die zonder problemen en gedoe het beste beeld voor mijn glimmende zwarte apparaatje.. :O maar nergens is te vinden welke tv's aan te bevelen zijn.. ik weet dat het per persoon verschilt qua beeldkwaliteit en dat ik dat in de winkel moet proberen, maar het gaat er hier om dat ik straks een tv heb die ik aansluit op mn PS3 en e.e.a. instel en dat het voor elkaar is, en dat er straks met 1080 spellen gene problemen ontstaan!

Heb het al geprobeerd in het ps3 ervaringen topic maar werd daar niet echt geholpen..en als ik hier ook verkeerd zit, laat me dan even weten waar ik dan wel terecht kan ;)

Zoooo dat is eruit 8)7 8)7 neem even de tijd om het te lezen, komt allemaal recht uit het hart :9

• Janusch
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-01 15:01
Samsung 225 BW meld zich :D

DVI, tot 780p reso (scherm zelf is 1680x1050)

Anoniem: 235851

hmm mooi dingetje, maar ik ga toch voor de full-hd.. ivm 1080 games die straks uit gaan komen en dat ding moet lang mee ;)

trouwens, ik zet morgen wel wat foto's online van mn huidige beeld.. moeten jullie eens zien wat ik doormaak! (kartelrandjes) het is echt verschrikkelijk ;(

Anoniem: 256814

Iemand wellicht behoefte aan een X2vga2 kastje? Je kunt het b.v. gebruiken om een Playstation 3 op een (oudere) VGA monitor te gebruiken zonder dat er kwaliteitsverlies optreed. (ja ook 1080p).
Dit apparaat zet een component signaal om in een VGA signaal zonder kwaliteitsverlies. Meer info --> link: http://www.x2vga.com/
Ik verkoop het apparaat omdat ik inmiddels een LCD TV met HMDI ingang heb dus is het apparaatje nu overbodig geworden. Er zit overigens alles bij, boekje + stroomkabel en zelfs een Playstation 3 Component cable.

Features

• Delivers crystal clear 480p, 720p, 1080i and 1080p displays on standard VGA monitors.
• Adopts standard component video input, compatible with various gaming consoles and video devices, including the Playstation 3, Playstation 2, Wii, GameCube, Xbox 360, and Xbox.
• Includes two sets of component video Inputs, able to connect to two gaming consoles or video devices at the same time.
• Provides video pass-through function to switch images between PC and the gaming console by pressing one single button.
• Provides the exceptional 480i EasyViewTM feature for effortless setup in simplified 480i displays on VGA monitors.
• Provides advanced signal processing with great precision. Colors, resolutions, and details pop!
• Provides VESA standard separate H/V sync. and composite sync. for best compatibility.
• Provides Mode Indicator LED, which shows the current display mode (480i, 480p, 720p, 1080i, or 1080p).

http://www.x2vga.com/images/spacer.gif

http://www.x2vga.com/images/x2vga2_appexamples_r2_c1.jpg

Beetje laat, maar doe maar niet. V&A is hier de juiste plaats voor.

[Voor 2% gewijzigd door TheZeroorez op 02-09-2008 09:58]

• nis-gens
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 27-11-2021
ik krijg binnenkort een ps3.
En nou is mijn vraag of mijn tv (Philips 23pf5321) hdcp ondersteunt(ff uitgevogeld en volgens mij ondersteund ie het) dus zou die hdmi naar dvi kabel werken met nog gewoon goede beeldkwaliteit (1080i)??

deze hdmi naar dvi kabel bedoel ik

[Voor 17% gewijzigd door nis-gens op 02-09-2008 07:15]

• Har
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 03-02-2021
Toevoeging aan de lijst: NEC 1990SXi werkt dus ook niet.

[Voor 82% gewijzigd door Har op 23-11-2008 16:57]

• Asjemenou
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-01 08:44
Hallo,
Tot voor kort gebruikte ik mijn ps3 met hdmi -> dvi op een 22"asus monitor. Dit werkte perfect alleen nu niet meer. Ik heb geen id waarom. Kan iemand mij helpen?

• Syphons
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-05-2020
Hey,
Wou dus deze morgend ook men ps3 eens aansluiten op men Samsung PS-42c91H plasma tv
Stond dervoor op pc scherm met DVI,
Nu krijg dus geen beeld, tv zegt niet ondersteund.
Raar heeft er vroeger altijd op gewerkt, heb ook al eens instellingen reset maar haalt ook niks uit
Enig idee?
Hoorde dat het iets zou zijn met een update van sony maar dit kan en zou toch niet mogen dan?
Alvast bedankt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee