Probleem met forwarden porten(ftp)

Pagina: 1
Acties:

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:28
Na wat zoekwerk dat niet heeft geleid tot het juiste resultaat toch maar even een topic geopend.

Zit met het volgende probleem:

Op computer X staat een ftp server geinstalleerd en die moet bereikbaar zijn voor de buiten wereld. Nu weet ik wel dat je normaal gesproken de desbetreffende port waar je de server op hebt draaien moet forwarden, als je achter een router zit. Echter is de opstelling even wat anders dit keer en kom ik er niet uit..

De situatie ziet er als volgt uit:

Speedtouch 500 router, deze wordt aangesloten op een linksys router(WRT54G) en de computer zit dus weer aangesloten op de linksys router.

nu geeft de linksys router via de dhcp een ip uit aan de computer van: 192.168.1.100
om de speedtouch 500 te configureren moet je dus naar h**p://10.0.0.138

Mijn vraag is dus nu: hoe kan ik het zo configureren dat de ftp van de computer gewoon bereikbaar is van buitenaf? Kom er nu niet uit omdat ik er normaal gesproken maar 1 router tussen heb zitten.

De WRT54g staat nu trouwens zo ingesteld dat hij de ftp port die ik heb ingesteld iig forward naar 192.168.1.100

[ Voor 5% gewijzigd door Ashy op 28-03-2007 20:49 ]

Verwijderd

Let wel op dat je voor FTP twee poorten moet mappen.

Weet je zeker dat beide routers ook daadwerkelijk aan het routen zijn? Dit is namelijk van doorslaggevend belang voor het beantwoorden van jouw vraag.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 20:30 ]

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:28:
Let wel op dat je voor FTP twee poorten moet mappen.

Weet je zeker dat beide routers ook daadwerkelijk aan het routen zijn? Dit is namelijk van doorslaggevend belang voor het beantwoorden van jouw vraag.
Ik weet dus niet precies zeker wat die speedtouch precies doet, ik heb daar bij hetnat gedeelte ingevuld dat hij alles kan forwarden naar 192.168.1.100 maar ik weet nu dus niet of ik dat wel goed doe, moet ik dan niet weer het ip van de linksys router er in zetten?(192.168.1.1)

Verwijderd

Die Linksys gebruik je natuurlijk (gok ik) voor het draadloze netwerk. Mijn advies: gebruik hem uitsluitend als AP (access point). Als je alleen de LAN poort(en) gebruikt gebeurt dit automatisch.

Laat de Speedtouch dus al het routeerwerk doen, dat maakt het een stuk eenvoudiger. Dan hoef je ook uitsluitend op de Speedtouch dingen in te stellen.