Toon posts:

Muziek/ Dvd te hard ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem, wij wonen in een hoekwoning en naast ons woont een echtpaar tegen de 30 ( wij zelf zijn 27 en 25 )

Nu luisteren wij 's avonds wel eens een muziek dvd/mp3 cd, en ook wel eens een goeie dvd film.

Nu gebruiken wij een Sony HTP-1000 set ( zie plaatje ) en hierbij zit een zeer goede subwoofer = actieve ..

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/068/Sony_HTP_1000_STR_SL5_DVP__364068.jpg

Helaas komen onze buren soms aan de deurbel omdat ze bijna mee kunnen luisteren naar wat wij zien of luisteren..

Tjah bij een goed nummer moet die gewoon hard, en sub vol open bij dvd is het geluid wel iets zachter. maar toch...

Maar.....

Je mag toch voor 22:00 gewoon muziek luisteren en/of een dvd bekijken ??

Ik was namelijk ook nog van plan om de subwoofer op zogenaamde spikes te zetten omdat wij een houten vloer hebben.

Zelf gaan wij tegen 22:15/22:30 naar bed en horen dan na 22:00 hun spelen op een saxofoon, dit klopt toch ook niet ??

Wie kan mij aangegeven of ik het geluid zo mag laten staan en wat voor een decibel er toegestaan is.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Volgens mij zijn daar geen stricte regels voor... zolang je maar geen 'overlast' veroorzaakt. En die grens is bij de een natuurlijk veel sneller bereikt dan bij de ander. En daarnaast is het ene huis veel gehoriger dan het andere.

Waarom niet aanbellen en de deal sluiten dat jullie muziek een tandje zachter gaat en zij na 22:00 niet meer toeteren?

Als je muziek echt hard wil luisteren en je huis is slecht geïsoleerd.. gebruik dan een koptelefoon.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Het probleem met dit soort subwoofers is dat ze eigenlijk niet zo goed zijn als je misschien denkt vanwege het gedreun dat ze voortbrengen. Het zijn kleine kastjes die zoveel mogelijk herrie moeten maken met een beperkt kastvolume. Dat betekent dat ze het nogal van resonantie en een overdreven bass-reflex tuning moeten hebben. Het klinkt misschien indrukwekkend bij een film, maar met muziek zijn die systeempjes erg dreunerig, en daar hebben je buren last van.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:55:
Het probleem met dit soort subwoofers is dat ze eigenlijk niet zo goed zijn als je misschien denkt vanwege het gedreun dat ze voortbrengen. Het zijn kleine kastjes die zoveel mogelijk herrie moeten maken met een beperkt kastvolume. Dat betekent dat ze het nogal van resonantie en een overdreven bass-reflex tuning moeten hebben. Het klinkt misschien indrukwekkend bij een film, maar met muziek zijn die systeempjes erg dreunerig, en daar hebben je buren last van.
Correct, zat even op te zoeken wat dat setje kostte en jou verhaal moet wel opgaan :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:53:
Volgens mij zijn daar geen stricte regels voor... zolang je maar geen 'overlast' veroorzaakt. En die grens is bij de een natuurlijk veel sneller bereikt dan bij de ander. En daarnaast is het ene huis veel gehoriger dan het andere.

Waarom niet aanbellen en de deal sluiten dat jullie muziek een tandje zachter gaat en zij na 22:00 niet meer toeteren?

Als je muziek echt hard wil luisteren en je huis is slecht geïsoleerd.. gebruik dan een koptelefoon.
Helaas is het een huurwoning ( gebouwd in 2001 ) en isoleren doe ik dus niet, koptelefoon daarin tegen gaat niet... zit geen koptelefoon ingang op deze home cinema set.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:59:
[...]

Correct, zat even op te zoeken wat dat setje kostte en jou verhaal moet wel opgaan :).
Setje heeft mij in 2002 +/- 450 euro gekost..

http://kieskeurig.nl/prod...4C197C1256C2B00641DB9.htm

p.s. het vermogen van de subwoofer is 50 watt maar is in staat om 100 watt belast te worden !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 20:08 ]

Verwijderd

Helaas is het een huurwoning ( gebouwd in 2001 ) en isoleren doe ik dus niet, koptelefoon daarin tegen gaat niet... zit geen koptelefoon ingang op deze home cinema set.

Hoe lang wil je er blijven wonen?
Langer als 10 jaar?
Een muur isoleren kost niet zoveel.
Daar heb je door isolatie alleen maar voordeel bij.
Ook met de stook kosten.

Verwijderd

Ik zou er iig spikes onderzetten, of rubberen dopjes. Ik ga dat zelf ook nog doen, ook al heb ik nog geen klachten gehad hier in de studentenflat, ook niet met U-571 :D.

Draai nu hier mee: 10" waffer, 100watt (75watt bij <1%THD)
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s599887/ht/IMG_2869.png

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wij hebben ook zo'n soort probleem. Namelijk met een Pioneer DCS-323. Als er een rustig moment in een film is, bijvoorbeeld mensen die aan het praten zijn, dan hoor je het nauwelijks. En als er een spannend moment is met muziek, dan dreunt de hele buurt zo'n beetje weg. Je kan die bass gewoon niet lager zetten |:(

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:04:
[...]

[...]
Ik wist niet dat koptelefoons tegenwoordig een ingang nodig hebben... :Y)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik heb hier totaal geen problemen mee. Aan de ene kant staat mijn woning zo goed als vrij, dus doordreunen die kant op is minimaal. De buren aan de andere kant zitten 24/7 aan jansmit en bier, dus die maken zoiezo al niet veel bewust mee.. De buren hierboven zijn de enige waar ik rekening mee houd, maar in principe accepteren we wederzijds alles, zolang het niet structureel is. Ik hoor hun sub soms, hun mij soms. En een SMSje als het ff op een lastig moment is komt altijd zonder problemen door ;)

's nachts heb ik 2 opties: Dynamic onderdrukking in m'n versterker ("normaliseer" de soundeffects tov de normale stemmen, zodat effecten niet meer enorm bulderen). Ook kan de sub natuurlijk gewoon uit. De sub is een extra toevoeging aan een film, maar geen must. Voor muziek heb je 'm al helemaal niet nodig ("bonkerige" sub is vaak het gevolg, muzikale subs zit je vaak aan een hogere prijsklasse).
Met goede frontspeakers kun je heel prima film kijken (Ik heb zelf 2 zuilen).
Als je mid/high frontspeakertjes hebt dan ontkom je niet aan een sub, om het gemis in bereik van je speakertjes te compenseren)

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
als je aangeeft dat die saxofoon ook overlast veroorzaakt denkik dat er best te praten valt, je zou dr ook over kunnen denken iets onder je sub te zetten? sommige mensen hebben een stoeptegel of een iets duurder steenproduct eronder misschien helpt dat? ik weet niet in hoeverre je inrichting dat toelaat maargoed :P

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

een goede actieve sub doet ook wonderen. De zijn veel strakker in het laag en dreunen dus veel minder door. Dit word dan helaas door veel boem boem freaks weer als negatief ervaren maarja.....Spikes is in ieder geval een eerste oplossing maar die gammele spaanplaat subs krijg je nu eenmaal nooit strak

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23

DJ Vincento

1422055

Hier bij mij in huis staan 2 stereo sets, een philips set met bassrefelx speakers beneden in de woonkamer,en een betere stereo set met gesloten speakers op mijn kamer. Mijn speakers en woofers zijn behoorlijk wat groter, maar toch dreunen ze nauwelijks door. Je kunt ze eigenlijk niet horen op de beneden verdieping.

De kleinere bass-reflex speakers die in de woonkamer staan hoor je op zacht volume al gigantisch doordreunen, dat is echt boom boom booooooom. Dat komt om dat die 'vol' proberen te klinken door middel van een harde dreunende bass, mijn gesloten speakers daarintegen die kúnnen gewoon heel laag, dus die hoeven niet dreunen om het vol te laten klinken.

Dus een betere sub met een gesloten kast zal al heel wat problemen verhelpen, ze kunnen namelijk veel lager waar door ze niet hoeven te 'booooomen'. Daarnaast klinken ze ook veel strakker door de gesloten kast, er is dan meer controle over de woofer.
Pagina: 1