Toon posts:

[XP] Videokaart driver loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om winXP opnieuw te installeren op mijn Dell Dimension 8300. Het installeren lukt prima, totdat ik aan de drivers ga beginnen. Ik heb een Resoucre CD van Dell waar alle drivers opstaan, dat is dus geen probleem. Als eerste heb ik de Chipset Drivers geinstalleerd, dat gaat prima, daarna toen ik mn nVidea GeForce 5200 FX ging installeren, moest de PC opnieuw opstarten, ik kreeg het beeld van mn bios die opstarte wel te zien, maar zodra het winows login-scherm moest komen krijg ik zwart beeld. De computer uitgezet en opgestard in veilige modus, dit werkt wel. Toen heb ik een andere driver geinstalleerd, waarna ik ipv het zwarte scherm een bluescreen kreeg met de melding dat mn nvidea driver vastliep in een lus. :s. Toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd en de videokaart driver als eerste gedaan, dit gaf exact hetzelfde probleem, dus heb ik van de nVidea site een nieuwe versie van de driver gedownload. Maar als ik deze installeer krijg ik weer dezelfde BSOD.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Het kan bijna geen hardware conflict zijn, want het heeft prima gewerkt, met de drivers van de Resource CD.