Toon posts:

Speedtouch 510 met Linksys Wag200g probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!
ik heb een probleem met het beveiligen van een draadloos netwerk.

ik heb Xs4all met een 4 port ethernet adsl speedtouch 510 modem
op 1 van de 4 poorten van speedtouch zit mijn normale pc
en voor beneden op 1 van de 4 poorten de Linksys Wag200G draadloos netwerk verzender.
mijn laptop ontvang het signaal prima maar het is een onbeveiligde verbinding.
(ik heb gewoon de poort 4 gebruikt en met een netwerk kabel in poort 1 van de linksys wag200g gedaan, signaal sterkte is perfect) (dus geen tel. kabeltje in de linksys)
alleen nu is het probleem ik kan de linksys wag200g niet inkomen om een beveiliging in te stellen voor het draadloze netwerk. kunnen jullie mij helpen?
m.v.g.
patrick

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik hoop dat ik het goed begrijp, want het komt erg onduidelijk op mij over.

Je zal met je laptop de router moeten benaderen, omdat je vaste computer niet op de router is aangesloten.
Wat ik zou doen is alleen je router op je modem aansluiten, dan de vaste pc en de laptop op de router aansluiten.

Dan moet je er zeker weten bijkunnen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:19
Waarom heb je 2 modems draaien, dat is toch compleet onzinnig ? De WAG200G gewoon als modem instellen en de Speedtouch de prullenbak in gooien en je bent klaar

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat het onduidelijk over komt,
nou het punt is ik moet 192.168.1.1 intype in IE maar de default pass/login zijn admin maar dat pakt die niet zodat ik de router niet in kom van linksys

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:23:
Waarom heb je 2 modems draaien, dat is toch compleet onzinnig ? De WAG200G gewoon als modem instellen en de Speedtouch de prullenbak in gooien en je bent klaar
ik heb geprobeerd de wag200g als modem te gebruiken,
alle lampjes gaan branden en dergelijke maar hij zegt dan op alle computers geen internet te hebben gevonden en kan dan alsnog niet de wag200g op pakt de admin niet en ziet de gehele gateway niet tijdens de installie,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:19:
Ik hoop dat ik het goed begrijp, want het komt erg onduidelijk op mij over.

Je zal met je laptop de router moeten benaderen, omdat je vaste computer niet op de router is aangesloten.
Wat ik zou doen is alleen je router op je modem aansluiten, dan de vaste pc en de laptop op de router aansluiten.

Dan moet je er zeker weten bijkunnen.
heb de router alleen op de modem aangesloten en de vaste pc en de laptop op de router,
nog steeds geen contact, hij vind bij me vaste pc niets met 192.168.1.1
met me laptop wel dan hoor ik admin/admin in te type en dan zou die volgens de instructies van de router door moeten gaan na het router menu maar dat gebeurt niet hij pakt het wachtwoord niet

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Je wilt de Wag200 dus als een accesspoint gebruiken.
Dan moet je je ip even statisch instellen in de range van de Linkysy (192.168.1.X) en vervolgens verbinding maken, omdat je nu waarschijnlijk een ip adres hebt in de 10.x.x.x range en dat gaat natuurlijk niet werken.
Pagina: 1