Toon posts:

Wake On Lan via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al veel over lezen maar nergens kan ik lezen of het nu werkt met mijn router en hoe?
Wake On Lan werkt al.

Ik heb de volgende router: WGR614V6
Dit heb ik al aangepast in mijn router scherm, misschien zien jullie opties die ik nog meer moet veranderen

http://www.m0l.nl/router1.JPG
http://www.m0l.nl/router2.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 19:08 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat is 't probleem dan? Werkt het niet? Heb je het al wel geprobeerd? 8)7

Meestal gaan WOL-pakketjes gewoon a.d.v. een UDP-pakketje met een bepaalde poort. Moet je alleen ff zorgen dat de ingestelde poort in je router overeenkomt met de verzendende WOL-client.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt alleen binnen 15 min als ik mijn pc heb uitgezet :S

• Osiris
  • Niet online
Dan vergeet je router blijkbaar tóch 't MAC-adres van je PC, ondanks dat je die hardhandig in de DHCP-server hebt geklopt. En daar zit probably het probleem: de portmap kijkt denk ik slechts in de ARP-cache en doet verder geen moeite als die er niet is. En zolang je PC uit staat, zal ie niet gemakkelijk meer terug in de ARP-cache komen, tenzij je router snugger genoeg is om dat DHCP-server-tabelletje uit te lezen.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Da's normaal, hier is trouwens al een heel topic over. Om WOL over je router te doen, lukt het niet met gewoon port forwarding. Je zou een andere pc 24/7 aan moeten hebben (waarmee je connecteerd, en dan in je netwerk een WOL pakket stuurt)

WOL is niet gemaakt voor het wereld wijde web.. sorry

• Osiris
  • Niet online
tokesnugerd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:56:
Da's normaal, hier is trouwens al een heel topic over. Om WOL over je router te doen, lukt het niet met gewoon port forwarding. Je zou een andere pc 24/7 aan moeten hebben (waarmee je connecteerd, en dan in je netwerk een WOL pakket stuurt)

WOL is niet gemaakt voor het wereld wijde web.. sorry
WOL heeft er weinig mee te maken. 't WWW is gewoon niet gemaakt voor ranzige oplossingen zoals NAT. "Normaliter" zou gewoon elk IP via een switch bereikbaar moeten zijn en zou die switch niet zo suf moeten zijn om de ARP-entry te vergeten. Maarja, gebrek aan IP's hè, krijg je van die maffe oplossingen als NAT et cetera.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Wake on LAN via internet werkt gewoon hoor.

UDP poort 9 open zetten op je router. Even mac adres je invullen op http://www.dslreports.com/wakeup en het moet werken :-)

Eventueel je ARP record in je NAT router vast zetten voor je eigen pc. Waarschijnlijk door met reserved DHCP leases te gaan werken.

[ Voor 28% gewijzigd door raymonvdm op 28-03-2007 21:09 ]

• Osiris
  • Niet online
raymonvdm schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:08:
Wake on LAN via internet werkt gewoon hoor.

UDP poort 9 open zetten op je router. Even mac adres je invullen op http://www.dslreports.com/wakeup en het moet werken :-)

Eventueel je ARP record in je NAT router vast zetten voor je eigen pc. Waarschijnlijk door met reserverd DHCP leases te gaan werken.
Heeey, kijk nou, dat probeert de topicstarter allemaal al 8)7 En 't werkt ook, maar dan alleen maar voor 15 minuutjes...

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

nee, toch niet.. na X-tijd lukt het niet meer om de pc op te starten. (zie wol topic hier in dit forum)

Ik heb het hier thuis ook werkend, maar na 24 uur lukt het niet meer. (lokaal wel, maar vanaf het WWW niet)

Ik raad je aan naar iets anders te zoeken.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34
Je kan ook je hele subnet als broadcast adres gebruiken, 192.168.1.255 in jouw geval dus. Dat werkte bij mij thuis wel iig. Tegenwoordig gebruik ik een router waarop ik van buiten af inlog en laat deze het magic packet versturen naar de bewuste PC (dmv DD-WRT firmware)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:58:
[...]

WOL heeft er weinig mee te maken. 't WWW is gewoon niet gemaakt voor ranzige oplossingen zoals NAT. "Normaliter" zou gewoon elk IP via een switch bereikbaar moeten zijn en zou die switch niet zo suf moeten zijn om de ARP-entry te vergeten. Maarja, gebrek aan IP's hè, krijg je van die maffe oplossingen als NAT et cetera.
Elke switch vergeet MAC-address entries in z'n CAM-tables na een tijdje, net zoals hosts hun ARP entries laten expiren. Da's de bedoeling, zo werkt het protocol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:16:
[...]

Elke switch vergeet MAC-address entries in z'n CAM-tables na een tijdje, net zoals hosts hun ARP entries laten expiren. Da's de bedoeling, zo werkt het protocol.
Op zich wel, weet ook niet waarom ik dat zei, aangezien WOL-pakketjes op MAC-level toch broadcasts zijn :+ Dus zolang 't LED-je op je switch blijft branden hoort 't magic packet gewoon aan te komen :P

Althans, normaliter.. M'n router kan via de telnet-interface ook WOL-pakketjes versturen en die doet dat wel netjes via een broadcast... (Alleen berekent ie de UDP-checksum verkeerd, router is een beetje kaduuk :X) Je router gaat natuurlijk niet zomaar pakketjes van z'n WAN-interface broadcasten, dus dan heb je een probleempje...

offtopic:
Op zich wel handig van m'n Draytek Vigor 2600. Via VPN kun je remote een encrypted tunneltje maken en vervolgens kun je via die tunnel veilig telnetten naar je router (zit geen SSH-daemon op helaas, anders was de VPN-stap overbodig geweest) en vervolgens vanuit de telnet-interface kun je WOL-len... :)

[ Voor 41% gewijzigd door Osiris op 28-03-2007 21:23 ]

Pagina: 1