[TV-OUT]Nvidia fx5200 kleuren dof

Pagina: 1
Acties:

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb een probleem met de tv-out van mijn fx5200, de kleuren zijn op de een of andere manier dof.
Het uiterste zwart is donkergrijzig, en het uiterste wit is ook meer (licht)grijzig, het spelen met instellingen als contrast en gamma enzo lost het probleem niet op want wit en zwart blijven beiden grijzig (niet dezelfde grijs natuurlijk), als ik gamma bijvoorbeeld erg hoog zet krijg ik niet een bijna volledig wit beeld, maar een bijna volledig lichtgrijs beeld. Ik heb de faq al van top tot teen doorgespit, maar het probleem staat er niet tussen. Ook heb ik al andere drivers geprobeerd, maar deze geven allen hetzelfde probleem (forceware 60.xx t/m 90.xx).

De tv is aangesloten via het gele composiet kabeltje via een s-video --> composiet verloopstukje.
S-video kan ik niet proberen want dat heeft de tv niet.

Specs van de pc (moet mediacenter worden):
P3 733mhz
Intel 815 chipset
Geforce 5200FX AGP(van 'Jaton' ofzoiets :? )

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-07 16:18
TV-out via composiet is sowieso niet geweldig, maargoed het maakt ook wel uit hoe je tv ermee omgaat. Valt er overigens niet iets op je tv bij te stellen? Wellicht kan je een een foto maken van bijvoorbeeld je desktop op de tv?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Zoals hierboven gesteld is composiet niet je-van-het en in mijn ervaring is de TV-uitgang van de Geforce 2 tot 5 serie nou ook niet om over naar huis te schrijven.

Over het algemeen gebruik ik de nvidia settings alleen om te fine-tunen; het klinkt inderdaad meer als je tv even goed ingesteld moet worden.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk is de tv-out gewoon brak, aan instellingen ligt het niet in ieder geval.
Ik laat het hier maar bij en hang er een tft op dvi aan, dát is nog eens beeld :*)