[CSS] Div hoogte meerekken met inhoud child-div

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Beste mensen,

Ik zit met een css probleempje als volgt;

Ik heb een container DIV welke feitelijk de basisbox is. Deze moet altijd -minimaal- 550px hoog zijn. Dit is opzich niet zo'n probleem.

Binnen deze DIV staat een andere DIV, genaamd 'context'. Deze bevat de werkelijke text. De hoogte van deze div varieert dus aangezien er veel of weinig text in staat. De height voor deze div heb ik niet bepaald. Echter, als ik nu heel veel text hierin dump, rekt ie keurig uit, maar gaat ie aan de onderkant zo over de container div heen. Die blijft dus gewoon eigenwijs 550px hoog.

Hierbij gaan de zogehete faux-collumns niet werken want daar heeft dit niets mee te maken. Ik heb ook al gelezen over de min-heights hack, maar op een of andere manier lijkt dat niets te werken.

Iemand een idee?

• Jenk-Han
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 12:19
Ik heb even een testje gedaan en met min-height op de container werkt het prima.
IE6 interpreteert dit als height, maar laat de div ook meerekken als je child-div hoger wordt.

Ik heb hier dus niet het javascript gebruikt voor min-height enz.. voor IE6.

Bedoel je trouwens niet content ipv context?

Hm..volgens mij levert dit een probleem op als de hoogte van de child-div kleiner is dan de hoogte van de container. Waarschijnlijk is het toch goed om hier gebruik te maken van het hiervoor bedoelde javascript.
code:
1
2
3
    <!--[if lt IE 7]>
    <script type="text/javascript" src="js/minmax.js"></script>
     <![endif]-->

[ Voor 30% gewijzigd door Jenk-Han op 28-03-2007 19:27 ]

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
[b][message=27755616,noline]
Bedoel je trouwens niet content ipv context?
Hehe, inderdaad.. ach, spellvoudtjes krijg je gratis he :+

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 21:41

Zillion01

Obey your screen!

Mexxus schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:38:

Ik heb een container DIV welke feitelijk de basisbox is. Deze moet altijd -minimaal- 550px hoog zijn. Dit is opzich niet zo'n probleem.
Vermoedelijk ligt daar dus wel het probleem. Plaats even de css hier.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Jenk-Han schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:18:
Ik heb even een testje gedaan en met min-height op de container werkt het prima.
IE6 interpreteert dit als height, maar laat de div ook meerekken als je child-div hoger wordt.
volgens mij klopt dat niet, msie6 doet niks met 'min-height', en bij mijn weten interpreteert die wel erg, erg veel, maar niet min-heigth als height ...
andersom is het wel zo dat msie6 'height' eigenlijk toepast zoals het min-height zou moeten doen, het vergroot de grootte als de inhoud van een box langer is, maar daarvoor moet de height wel gezet zijn (en dat levert je nu net een probleem bij standaard conforme browsers op.)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Jenk-Han
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 12:19
RM-rf schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:25:
[...]

volgens mij klopt dat niet, msie6 doet niks met 'min-height', en bij mijn weten interpreteert die wel erg, erg veel, maar niet min-height als height ...
andersom is het wel zo dat msie6 'height' eigenlijk toepast zoals het min-height zou moeten doen, het vergroot de grootte als de inhoud van een box langer is, maar daarvoor moet de height wel gezet zijn (en dat levert je nu net een probleem bij standaard conforme browsers op.)
Ja, klopt precies wat je zegt. Daarom heb ik later aan m'n post het stukje over javascript toegevoegd. Dan werkt het wel weer.
Pagina: 1