[Oracle] Waarde getallen incorrect bij uitlezen in MSaccess

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 14:07
Situatie:
Een Oracle DB [Cognos] met inhoudelijk financiele administratie, beheerd door een externe partij. De views die geprogrammeerd zijn, zijn te beperkt.

Door middel van de koppeling van MSaccess->ODB heb ik via SQL de view die ik graag wil hebben.

Probleem:
Bedragen die uit het systeem komen verschijnen onregelmatig in de cellen, Vb:
Jaap verdient EUR 1900,00 per maand -> Waarde in cel 1900
Piet verdien EUR 1600,50 per maand -> Waarde in cel 160050

Geprobeerd:
Cellen aangepast naar 2 decimalen -> Resultaat: Piet 1600,50| Jaap 19,00
Gekeken naar handmatige aanpassing -> Bestand is simpelweg te groot om dit handmatig te doen.
Gekeken naar een variabele waarin staat of het getal 2 decimalen bevat of niet.
De SQL-instructie van het rapport te wijzigen in Cognos naar de gewenste SQL instructie.-> Kan de sql instructie alleen maar plakken, niet wijzigen.

Extra Info
Ik heb genoeg rechten om de data uit te lezen, anders zou dat via ODB niet lukken.
Tenzij ik er overheen heb gekeken om in Cognos een SQL instructie in te kloppen, zit dat er niet in.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap niet precies wat cognos hier tussen te zoeken heeft dus ik snap je vraag niet helemaal, babbelt je Access niet gewoon direct met je Oracle server? :)

• Cai
Inderdaad, (Cognos) staat standaard geinstalleerd als frontend. (Ik heb het genoemd, omdat die kennelijk geen hinder ervan ondervindt)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En je gebruikt de exact zelfde DSN e.d. om te connecteren? Wat doet Excel bijvoorbeeld? :)

• Cai
De "Fout" zit hem niet in excel als ik exporteer. De getallen in excel zijn hetzelfde als in Access. Als ik op tabelniveau in Access kijk, dan gaat het daar al mis. Blijft vreemd.

Ivm een deadline heb ik in Cognos een "workaround" gevonden om met beperkte rechten, de query aan te passen. Zou er graag in willen duiken, maar helaas....deadlines ;(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat het misschien in de database al fout, waardoor je het simpelweg fout exporteert ? Of kan je dat nou net niet zien? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Cai
Cognos wordt gebruikt als Front-end applicatie, hierin verschijnen de bedragen juist. Een export vanuit Cognos verschijnt ook juist in Excel.

Waar het bij mij misgaat is het uitlezen in access (herrinering: dit is geen export, maar een koppeling).

Dus de kink zit hem in de kabel tussen oracle en access.

Waarschijnlijk denk ik zelf:
óf onjuiste ODBC drivers
óf Access muteert de veldeigenschappen bij de koppeling

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cai schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:57:
óf Access muteert de veldeigenschappen bij de koppeling
..dat zou zomaar kunnen als Oracle een fieldtype gebruikt wat niet in Access zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1