Situatie:
Een Oracle DB [Cognos] met inhoudelijk financiele administratie, beheerd door een externe partij. De views die geprogrammeerd zijn, zijn te beperkt.
Door middel van de koppeling van MSaccess->ODB heb ik via SQL de view die ik graag wil hebben.
Probleem:
Bedragen die uit het systeem komen verschijnen onregelmatig in de cellen, Vb:
Jaap verdient EUR 1900,00 per maand -> Waarde in cel 1900
Piet verdien EUR 1600,50 per maand -> Waarde in cel 160050
Geprobeerd:
Cellen aangepast naar 2 decimalen -> Resultaat: Piet 1600,50| Jaap 19,00
Gekeken naar handmatige aanpassing -> Bestand is simpelweg te groot om dit handmatig te doen.
Gekeken naar een variabele waarin staat of het getal 2 decimalen bevat of niet.
De SQL-instructie van het rapport te wijzigen in Cognos naar de gewenste SQL instructie.-> Kan de sql instructie alleen maar plakken, niet wijzigen.
Extra Info
Ik heb genoeg rechten om de data uit te lezen, anders zou dat via ODB niet lukken.
Tenzij ik er overheen heb gekeken om in Cognos een SQL instructie in te kloppen, zit dat er niet in.
Een Oracle DB [Cognos] met inhoudelijk financiele administratie, beheerd door een externe partij. De views die geprogrammeerd zijn, zijn te beperkt.
Door middel van de koppeling van MSaccess->ODB heb ik via SQL de view die ik graag wil hebben.
Probleem:
Bedragen die uit het systeem komen verschijnen onregelmatig in de cellen, Vb:
Jaap verdient EUR 1900,00 per maand -> Waarde in cel 1900
Piet verdien EUR 1600,50 per maand -> Waarde in cel 160050
Geprobeerd:
Cellen aangepast naar 2 decimalen -> Resultaat: Piet 1600,50| Jaap 19,00
Gekeken naar handmatige aanpassing -> Bestand is simpelweg te groot om dit handmatig te doen.
Gekeken naar een variabele waarin staat of het getal 2 decimalen bevat of niet.
De SQL-instructie van het rapport te wijzigen in Cognos naar de gewenste SQL instructie.-> Kan de sql instructie alleen maar plakken, niet wijzigen.
Extra Info
Ik heb genoeg rechten om de data uit te lezen, anders zou dat via ODB niet lukken.
Tenzij ik er overheen heb gekeken om in Cognos een SQL instructie in te kloppen, zit dat er niet in.