Toon posts:

Repair XP install met Sata drivers van flop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kapotte XP installatie op een SATA schijf die van SATA0 naar SATA1 is verhuisd wegens kapotte SATA0 data aansluiting. De data op de schijf moet behouden blijven. Als ik nu met een Windows BOOT CD start kan ik via F6 de SATA drivers laden (schijf wordt niet herkend bij normaal booten) en kan ik ook de schijf benaderen. Maar nu wil ik de installatie repairen, of in ieder geval de files overzetten via netwerk, hoe kan ik dit het beste doen?

Fixmbr of fixboot haalt niks uit, want die SATA drivers worden nog steeds van flop geladen en dus niet vast geinstalleerd, dus bij een reboot kent windows de schijf weer niet.

Met een rescue cd (ultimate boot cd) kon ik ook niks bruikbaars vinden, behalve de schijf opnieuw installeren, waarbij alle data dus verloren gaat...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 18:13 ]

Verwijderd

Je zou evt. die hdd in een andere PC kunnen stoppen, en dan de files overzetten. Of proberen via een linux live cd ofzo

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Met BartPE kun je SATA drivers laden, en daarna via het netwerk ook bestanden overbrengen. Als de netwerkdrivers niet in Windows XP zitten moet je ze tijdens het bouwen van BartPE toevoegen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hij start opeens wel weer op, blijkbaar helpt een chkdsk en een fixmbr / fixboot toch wel...