Toon posts:

Taken over internetverbindingen verdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment ben ik op twee manieren met mijn router verbonden:

Dlan ethernetadapter 10/100 mbs 192.168.2.8
Sweex wireless lan 54mbs 192.158.2.9

Tegelijk. Nu wil ik graag mijn Quake server draaien op de Dlan adapter, omdat deze stabieler, (niet op Wireless, is niet geschikt erg handig bij gaming) en de rest van mijn internettaken wil ik graag op de Dlan adapter doen. Kan dit? En zo ja, hoe?

Floris

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
Waarom zou je dat willen ? Doe gewoon alles over de vaste netwerk kaart.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Met ^^
Je internet zal er niet sneller door worden, dat is immers niet gelimiteerd door je interne netwerk.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
@Nielson

Daar is deze dus te sloom voor, tenminste dat vermoed ik, de server lagt als ik alles via Dlan doe..

@Marcieking

Dat weet ik, maar toen ik een aparte server in de meterkast had, met een kabel aan de router vast, lagte hij niet, nu wel. Verder is er niks veranderd..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 17:55 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Heb je alleen lag als je via het internet verbind? Is het dan geen kwestie van dat je gewoon teveel data door een lijntje wil duwen?
Of heb je het probleem ook als je een interne verbinding hebt? Zoja, hoe ziet je netwerk er dan uit?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Als je bovenstaande zou willen doen zet je je default gateway op de verbinding die je zelf wil gebruiken (wireless lan), maar maak je voor elke persoon die gebruik wil maken van je Quake server een statische route aan dat hij voor dat externe ip routeert naar je 10/100 netwerkkaart.

Als het alleen een paar vrienden zijn die op je server moeten is het te overzien ;) Anders wordt het ... lastig :P

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:12:
Heb je alleen lag als je via het internet verbind? Is het dan geen kwestie van dat je gewoon teveel data door een lijntje wil duwen?
Of heb je het probleem ook als je een interne verbinding hebt? Zoja, hoe ziet je netwerk er dan uit?
Lokaal connecten is geen enkel probleem, loopt als een zonnetje, wat al wil zeggen dat het niet aan geheugen of CPU ligt. Alleen de spelers die ik ontvang laggen, en dat deden ze niet toen ik met een kabel verbonden was, ik heb zelfs de maxrate naar beneden gezet en nog lagt hij.
Pagina: 1