[3D] Vue en aanverwanten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

Topicstarter
Vue is een 3D renderprogramma wat een aantal krachtige ingebouwde functies bezit. Aangezien in de reguliere 3D topic veel mensen over het gebruik daarvan vallen. Is een eigen topic voor het gebruik van dit soort software misschien wel een welkome aanvulling voor sommigen.

Link voor Vue: http://www.e-onsoftware.com/
Gallery: http://www.e-onsoftware.com/showcase/?page=4&Index=0

Voor sommigen is 3D tekenen het puurst wanneer je ieder lijntje en textuur design totaal zelf compleet vanaf de grond af ontwerpt, respect daar voor!
Voor mij is het een middel om een totaalcompositie te verwezenlijken. Het slim gebruik van bestaande software is de essentie van de computer. Ook een "andere stroming" dan we gewend zijn in de pure 3D topics.
In Vue kan het beide.. en juist die combinatie vind ik een kracht.

Dit topic is bedoeld als showcase, vragen om elkaar te helpen en puur plezier.

NB. Denk nu niet dat de plaatjes "zomaar" uit de software rollen, ook ik ben soms uren/dagen bezig met compositites, het al dan niet tweaken van "ingebouwde"functies... en.. laten we wel zijn... Software zoals VUE tekent echt niet alles vanzelf.. dus ook het "de basis" van het 3D tekeken kan wel degelijk bijdragen aan het resultaat. Daarnaast rendertechnieken, belichting etc..

Ik zelf teken over het algemeen mijn objecten in Rhinocerus en render het vervolgens in Vue.
Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die plezier beleven aan deze dicipline van het 3D tekeken en renderen.. we zien het wel!

Ik trap af met enkele zelfgemaakte projectjes..( al dan niet in WIP fase.. ik ben nogal slecht in afmaken ;) :

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2h6a8sk.jpg
Ei en eidrab in rhino.. plantjes, rook en renderen in Vue

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/48qh9g9.jpg
Shotje uit een huis waar ik al 1,5 jaar mee bezig ben... Er zitten géén prefabs ofzo in.. compleet huis met interieur in Rhino getekend

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4bhjtaf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/47j9bf9.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:16 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ben het er zeker mee eens dat het mij ook om het totaal plaatje gaat. Of dat nou een character animatie is waarin je een rig van iemand anders gebruikt, een interieur scene met textures en schilderijen die niet van jou zijn óf een landschap gemaakt met VUE (om er maar een te noemen). Maar om er een apart topic over te openen? Maar goed, daar laat ik mij buiten.

De lijn ligt voor mij op het punt dat zodra je een render maakt van een voorbeeld scene uit vue waarin je de bomen een andere kleur blad hebt voorzien en het "je eigen noemt", of exact een tutorial volgt en het resultaat laat zien... Geen creativiteit en inzicht in het programma is voor mij een slechte 3D plaat.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neejoh schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:56:
Ben het er zeker mee eens dat het mij ook om het totaal plaatje gaat. Of dat nou een character animatie is waarin je een rig van iemand anders gebruikt, een interieur scene met textures en schilderijen die niet van jou zijn óf een landschap gemaakt met VUE (om er maar een te noemen). Maar om er een apart topic over te openen? Maar goed, daar laat ik mij buiten.

De lijn ligt voor mij op het punt dat zodra je een render maakt van een voorbeeld scene uit vue waarin je de bomen een andere kleur blad hebt voorzien en het "je eigen noemt", of exact een tutorial volgt en het resultaat laat zien... Geen creativiteit en inzicht in het programma is voor mij een slechte 3D plaat.

Just my 2 cents.
Eens.. Ik wil dat ook niet.. maar in die andere topics "zeuren" ze al als je één boom gebruikt... hier is de bedoeling dat je lekker creatief bezig bent.. en ja, met EIGEN composities.. maar hoe of wat mag je lekker zelf weten zolang het uiteraard maar géén plagiaat is.!!!
Sommige kunstenaars (daar schaar ik mijn amateur pogingen niet onder) gebruiken ook bestaande voorwerpen om uiteindelijk kunst te creëren..

Verder wens ik iedereen gewoon veel creatief plezier!

ps. Mocht er geen animo zijn voor dit topic dan verdwijnt het vanzelf :+

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 28-03-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@Cherryman:

Het topic waar jij waarschijnlijk op doelt is zeker het contest-topic? Dat is ook niet zo vreemd dat daar "gezeurd" wordt wanneer er geprefabriceerde bomen gebruikt worden door de een en de ander er keihard aan moet werken om zelf een boom uit de grond te krijgen, toch?

Daarbij gaat het daar om een contest, wat betekent dat je een oneerlijke voorsprong zou hebben met prefabs en zou kunnen winnen zonder er net zoveel tijd in te steken als anderen (wat meestal verder gaat dan een paar uur of paar dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155508

Ik heb pruts al een tijdje met veu 6 xstream, puur voor de lol, omdat ik dit leuk vind, en niet de tijd/zin hebt om alles zelf te creeren en dit ook niet echt iets is waar ik veel talent voor heb.

Dat er een hoop dingen standaard inzitten dat is zo maar staat niet garant dat je ook peree iets moois kan maken.

Respect voor de gene die in max of maya alles zelf kunnen doen, ik vind dat knap. Maar de mensen die die niet kunnen en plezier kunnen hebben met een programma als doet, moeten ook gewoon in hun waarde gelaten worden

En ove de contest, als iemand iets in max maakt en een ander iets in vue, dan heeft de persoon in vue aardig wat minder stappen te doen om tot een bepaald resultaat te komen. En ik ben het er dan mee eens dat niet eerlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:03
@ Aardbei: Al ben ik het volkomen eens met het feit dat Vue (en soortgelijke programma's) niet toegestaan moeten zijn in een 3D contest, moet ik er wel bij vermelden dat pre-fabs tot op zekere hoogte toegestaan moeten blijven (denk hierbij aan haar ed.)

Desalniettemin vind ik programma's als deze altijd hartstikke tof om mee te spelen, en om naar te kijken. Ik vraag me alleen af hoe handig deze programma's zijn voor écht modellen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@link0007:

Haar is zeker geen prefab te noemen hoor, dat valt bijna in dezelfde categorie als spheres en kubussen. Het is een primitief bouwblok waar je zelf iets mee kan maken.

Een prefab is iets dat al door iemand anders voor je gemaakt is, of door een algoritme via een programma of script in elkaar wordt geschroeft. Haar valt daar buiten, tenzij je bv. een van de vele standaard haar-instellingen uit bv. Maya gebruikt, wat wel weer prefabs zijn omdat andere mensen daar al hun tijd in hebben gestoken om het er bv. uit te laten zien als de vacht van een ijsbeer, het kroeshaar van een neger of het gras in de ArenA.

Maar dat lijkt me allemaal best duidelijk, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:16:
Ik vraag me alleen af hoe handig deze programma's zijn voor écht modellen.
Niet dus, modeleren in deze programaa's is een ramp vergeleken bij max/maya. Een hoop mensen die vue6 gebruiken maken hun modellen in een ander pakket en importeren ze in veu.

Ik vind de stelling in de TS dan ook niet juist dat dat vue beide kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 155508 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:46:
[...]

Niet dus, modeleren in deze programaa's is een ramp vergeleken bij max/maya. Een hoop mensen die vue6 gebruiken maken hun modellen in een ander pakket en importeren ze in veu.

Ik vind de stelling in de TS dan ook niet juist dat dat vue beide kan
Jongens .. ik snap jullie.. en juist omdat ik dat "gezeur" niet wil.. is DIT topic... hier "mag" alles... en ik heb respect voor al het andere 3D werk... en ja moddelen is een ramp in Vue.. ik vermeld dan ook dat ik model in Rhino...

Maar.... Dit is niet bedoeld als discussie topic daarover... dit is juist bedoelt om daar niet over te discuseren en hier iedereen de vrije hand te geven...

Oprechte vraag: ben ik nu zo onduidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:30:
[...]

Jongens .. ik snap jullie.. en juist omdat ik dat "gezeur" niet wil.. is DIT topic... hier "mag" alles... en ik heb respect voor al het andere 3D werk... en ja moddelen is een ramp in Vue.. ik vermeld dan ook dat ik model in Rhino...

Maar.... Dit is niet bedoeld als discussie topic daarover... dit is juist bedoelt om daar niet over te discuseren en hier iedereen de vrije hand te geven...

Oprechte vraag: ben ik nu zo onduidelijk?
Ik zeur niet dit, dit is gewoon een feit over Vue, en mag best gezegd worden wat er wel en niet mogelijk is.

Dus op je laatste vraag ga ik niet reageren, omdat je mijn post verkeerd opvat, en nu op de man gaat spelen Ik vond dat mijn eerste post toch wel duidelijk maakte dat ik enigzins blij met die topic ben. Maar als het op deze manier verder moet, dan is dat wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 155508 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:55:
[...]

Ik zeur niet dit, dit is gewoon een feit over Vue, en mag best gezegd worden wat er wel en niet mogelijk is.

Dus op je laatste vraag ga ik niet reageren, omdat je mijn post verkeerd opvat, en nu op de man gaat spelen Ik vond dat mijn eerste post toch wel duidelijk maakte dat ik enigzins blij met die topic ben. Maar als het op deze manier verder moet, dan is dat wel jammer.
Mijn welgemeende excuus, ik wil juist niet op de man spelen! Ik snap jullie, en ik snap de insteek over contests enzo! Dacht echter dat ik dat duidelijk gemaakt had in de startpost.. hé.. ik doe dit ook zelden! ;) Enfin.. inderdaad.. laten we gewoon eens kijken of er interesse is ... en we zien wel!

Veel 3d plezier!

@michael: PS, heb je nog een leuk plaatje of wipje ? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 28-03-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:09:
[...]

Mijn welgemeende excuus, ik wil juist niet op de man spelen! Ik snap jullie, en ik snap de insteek over contests enzo! Dacht echter dat ik dat duidelijk gemaakt had in de startpost.. hé.. ik doe dit ook zelden! ;) Enfin.. inderdaad.. laten we gewoon eens kijken of er interesse is ... en we zien wel!

Veel 3d plezier!

@michael: PS, heb je nog een leuk plaatje of wipje ? :D
zand erover, gaan we verder niet moelijk over doen :)

Ik heb wel een voorstel voor je over de Startpost, omdat deze wat interressanter te maken en informatiever. MIschien kun je vertellen welke pakketen er zijn van eon software, de verschillen ervan, features en doelgroep. Ook lijkt me het leuk om een aantal unieke dingen van dit pakket te melden. Wat ik 3 unieke dingen vind is 1) veu 6 xstream kan belachlijk veel polygonen aan waar een ander pakket al lang plat was gegaan. 2) xstream kan compleet binnen een pakket als bijv Maya draaien welke interessante nieuwe mogelijkheden bied. 3) Ecosystems

Vue word ook door pro's gebruikt, bijv in de film Pirates of the Cariibean, door disney, en Discovery Channel

Hier een paar WIP'jes, niet veel bijzonders ik moet nog veel leren en een hoop is voor verbetering vatbaar ;) Wel heb ik alle terreinen helemaal zelf gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.yardcure.com/got/empirek.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.yardcure.com/got/forestk.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.yardcure.com/got/forest2k.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.yardcure.com/got/summertimek.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4utt1ed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4qq7a5i.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:17 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 12:13
goed dat je dit topic weer nieuw leven inblaast, zal zelf (als mede Vue gebruiker) ook eens kijken of ik af en toe hier wat kan posten.
We kunnen dit topic ook goed gebruiken voor tips/problemen

plaatje voor de contest vind ik erg goed gelukt cherryman! vooral de een beetje mistige sfeer.
Is die zee een terrain met een eco-system materiaal overheen?

[ Voor 9% gewijzigd door Holgster op 05-06-2007 12:12 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Holgster schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:11:
goed dat je dit topic weer nieuw leven inblaast, zal zelf (als mede Vue gebruiker) ook eens kijken of ik af en toe hier wat kan posten.
We kunnen dit topic ook goed gebruiken voor tips/problemen

plaatje voor de contest vind ik erg goed gelukt cherryman! vooral de een beetje mistige sfeer.
Is die zee een terrain met een eco-system materiaal overheen?
Tnx!

En ja leuk! Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik een nette fatsoenlijke openingspost in elkaar kan zetten.

De zee is qua vorm gemoddeleerd in Rhino. daarna geïmporteerd als object in Vue. Vervolgens heb ik een ecosystem gemaakt waarvan het basismateriaal onzichtbaar is. Toen de transparante (water) blokjes toegevoegd als eco onderdelen. Het was even stoeien met de juiste verdeling, overlapping en hellingshoek. Uiteindelijk de gekleurde blokjes er bij gemengd.

Ik wilde een brekende golf maken, zo'n pipeline voor surfers.. Met het water als blokjes.. en het schuim als blokjes.. met daarin surfend en kolkend de gezonken blokjes.... Dat was echter nog iets te hoog gegrepen :+

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 05-06-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Goed document m.b.t. render settings in Vue.

http://users.tns.net/~mwalter1/Vue_Render_Settings.pdf

Omdat Vue nogal traag is in bepaalde renderings (interieur met radiosity) is het altijd goed om de settings wat te tweaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Holgster op 29-07-2007 20:05 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beetje aan het uitproberen om een woelige oceaan te maken.

De golven zijn een procedural terrain geanimeerd.
Het water is een geanimeerde water texture met schuim

Het rare is dat het lijkt alsof de golven roken.. alsof het schuim "zweeft" ... maar ... ik ben al best tevreden.

Filmpje: is gerenderd op preview qualiteit.

Filmpje (DIVX)

Still:

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/6gnssvk.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:17 . Reden: check images ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Het gaat niet om of de eindplaat mooier zou zijn of minder mooi als je zelf vanaf 0 begint of zo`n pakket gebruikt. Maar het gaat erom hoeveel eer iemand krijgt die een plaat maakt. Als je zelf vanaf 0 begint en een prachtige plaat maakt ben je in mijn ogen veel meer een echte artiest/kunstenaar dan dat je het op deze wijze doet. Dan ben je ook creatief hoor, maar dan is het toch anders. Ik vind het persoonlijk minder indrukwekkend en dus minder kunstig

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Anoniem: 30579

mwa vue is poser on steroids imo :P
echt veel eer valt er vaak niet aan te halen.. ik heb iig veel meer respect voor iemand die het buiten zo'n soort pakket om doet.

Dan weet je tenminste zeker dat je buurman niet ook diezelfde plaat had kunnen bakken ;)

ook limitieer je je creabea enorm..

je zit toch vast aan wat er al in vue zit..
daarentegen als je vue gebruikt met modelen die uit max oid vandaan komen kan me goed inbeelden dat ik als mogelijke vue gebruiker mijn eigen bomen zou willen plaatsen binnen vue.

dat je het daarna dan een beetje opvult Sja dat boeit niet echt meer dan

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 22-09-2007 09:10 ]

Topicstarter
Met alle respect... maar begint die discussie nou weer opnieuw? Ik zit niet voor niets in DIT topic en niet in een 3D modeleer topic. Ja, dit werkt anders, maar ook ik ben er uren mee bezig. Hier liggen de accenten op andere dingen en IK vind dit leuk en OOK een uitdaging.

Overigens kun je ook je eigen bomen maken/gebruiken, zijn er koppelingen om VUE rechtstreeks binnen 3ds Max of Maya te gebruiken.
Ten tweede gebruik ik bijvoorbeeld vaak Rhino om iets te tekenen/ontwerpen vanaf nul. Om dat vervolgens te importeren in VUE om een totaalomgeving te creëren. Laat ieder in zijn waarde en werken hoe hij/zij dat wil

Eerlijk gezegd ben ik het gezeur een beetje zat. Ik meld duidelijk dat het VUE is en wat ik doe. Niemand verplicht je om hier te reageren als het je niet bevalt!

Punt.

• Holgster
Ligt het misschien aan de preview kwaliteit dat het er wat vreemd uitziet?
Heb zelf nog niet zoveel gedaan met animatie in Vue, dus kan ook verder niet veel advies daarover geven.

Heb zelf ook een probleem met Vue6 waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb.
Ik importeer veel vanuit Sketchup. In Vue5 werden de verschillende toegekende materialen netjes meegenomen als aparte te selecteren onderdelen.
In Vue6 werkt dit anders, allerlei meshes worden apart aangemaakt, waardoor het erg moelijk wordt om in Vue6 de materialen aan te passen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en evt. een oplossing?

ps. helemaal eens met de bovenstaande post van Cherryman!! Punt.

Br(36) Ba(56)

Topicstarter
@ Holgster: Krijg jij bij het importeren niet een keuze om gelijke materialen te combineren?
Ikzelf doe het meestal zo: Export naar 3ds en dan importeren in VUE, aan de hand van de materialen tab selecteer ik dan de verschillende meshes en groepeer ze dan in de objecten Tab

En over de preview: Ik denk het ook, ben nu een render aan het maken in final qualiteit...maar die draait al vanaf gisterenavond en moet nog 11 uur :-(

Heb jij ook problemen met de stand alone render om animaties te renderen? Bij mij komt dan een error en stopt het. Met de interen (langzamere) rendere werkt het wel. Still's werken wel.

Topicstarter
Filmpje2 Het word al iets beter.
Alleen merk ik dat Tinypic.com de qualiteit omlaag haalt.

Oceaan2

Anoniem: 30579

Anoniem: 59465 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:29:
Met alle respect... maar begint die discussie nou weer opnieuw? Ik zit niet voor niets in DIT topic en niet in een 3D modeleer topic. Ja, dit werkt anders, maar ook ik ben er uren mee bezig. Hier liggen de accenten op andere dingen en IK vind dit leuk en OOK een uitdaging.

Overigens kun je ook je eigen bomen maken/gebruiken, zijn er koppelingen om VUE rechtstreeks binnen 3ds Max of Maya te gebruiken.
Ten tweede gebruik ik bijvoorbeeld vaak Rhino om iets te tekenen/ontwerpen vanaf nul. Om dat vervolgens te importeren in VUE om een totaalomgeving te creëren. Laat ieder in zijn waarde en werken hoe hij/zij dat wil

Eerlijk gezegd ben ik het gezeur een beetje zat. Ik meld duidelijk dat het VUE is en wat ik doe. Niemand verplicht je om hier te reageren als het je niet bevalt!

Punt.
Hoor eens,

je begint die discussie zelf ;)
ik zeik je ook niet af omdat het vue is, ik zeg niet dat je het niet als vue voordoet, ik laat slechts mijn mening horen.
daar gaat het bij forums imo toch om ?

als jij blij bent met een plaat die net zogoed door een ander gemaakt had kunnen worden hoor je mij daar niet moeilijk over doen :D

anyway Wat ik dus bedoel is dat ik zelf ook wel vue zou gebruiken.. maar niet om een gehele "prefab" plaat te maken maar zoals jij hier dus hebt gedaan, als een aanvulling tot je eigen werk.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hou nou es op met die discussie! Het is Cherryman die dit topic geopend heeft, en wat doe jij: er een belediging doorheen gooien (vue is poser on steroids, zoals jij dat vindt). Vind je het ook maar enigszins gék dat er een discussie losbarst? Doe niet zo kinderachtig en zie gewoon in dat je dit moddergooien kunt voorkomen door áls je wat wil zeggen, dat dan gewoon met goede argumenten te doen.

Daar is dit topic niet voor. Tevens voel ik me door bovenstaande regel erg beledigd, want het kost JUIST veel moeite om met Vue d'Esprit een goede final in te leveren voor een 3d contest. Ik heb er 2 gewonnen met Vue, mocht je het willen weten. En dat waren 'sprookje' en 'winterlandschap' - beide géén contests waar je je met 2 kubussen vanaf kon maken!

Het vergt dus mijns inziens meer creativiteit om met zo'n handicap toch een goed product af te leveren.
Bovendien was voor mij de rendertijd toen stukken langer dan die van andere contestants terwijl ik maar 1/3e van de belichting gebruikte. Je moet dus vaker wachten en hebt minder tijd om kleine details te wijzigen.

Oja, nieuwswaarde van deze post: ik heb mijn vorige Vue-werk teruggevonden, zelfs in backups-van-backups-van-oude-computers. Nu nog een keer Vue 6 installeren :9

[ Voor 17% gewijzigd door Dark Blue op 22-09-2007 20:18 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Anoniem: 103571

Het hangt meer van de maker af dan van het programma. Als de artiest beslist om veel prefab te gebruiken, een template belichting te gebruiken en dus heel weinig controle over zijn scene heeft dan is hij in fout, niet het programma. Het is niet omdat Vue zoiets in zijn pakket heeft steken dat het betekent dat het programma zelf "Poser on steroids" is. Zo wordt het gewoon vaakt gebruikt.

Maar als je net zoals in eender welk ander 3D programma heel veel controle over alle elementen van je eindplaatje krijgt is er toch geen probleem lijkt me? Ik heb er niet zo'n schrik van. Mensen die veel controle over hun scene willen staan meestal toch met kop en schouders uit boven diegene die voor standaard settings gaan. Want een standaard texture, is nooit de beste. ;) Het maakt niet uit of ze hun scene nu gemaakt hebben met 3DS, Vue of pen en papier. Het gaat om de uiteindelijke kwaliteit.

Een leek gaat het waarschijnlijk niet zien, maar andere 3D artists gaan er wel oog voor hebben. Maar dat is bij elke kunstvorm het geval.

Bij ons op school benadrukken ze altijd: een computer is niet meer dan een tool.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 22-09-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo maar wat spielerij:

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/ooajc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i24.tinypic.com/2rrqk9x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/15rmm83.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:18 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, ik heb nu Vue Infinite geïnstalleerd (omdat XStream wilde dat ik Cinema4D 9 had) en het valt me toch een beetje tegen. Volgens de E-On site zou je echt alles kunnen uitwisselen, maar dat is helemaal niet waar. Ik kan als .vue opslaan en als 3D Studio of Lightwave exporteren :( ... ik wil Cinema4D!

Ze zetten het er nét ietsje mooier neer dan het is :N

Ik heb inmiddels weer wat weten te renderen. Vue 6 wilde in eerste instantie niet mijn Vue 4 dingen renderen (opende wel, maar gaf lege scene) totdat ik Vue 4 ook maar installeerde. :(

De gallery staat hier, ik vul hem de komende dagen nog aan - hij rendert nog steeds als een trage slak :P ook al heb ik nu een 3x zo snelle pc...
http://picasaweb.google.nl/ha.ulrich/VueDEsprit4
Zodra ze allemaal gerenderd zijn, zal ik ze eens op volgorde van maken zetten. Ze zijn bijna allemaal wel voor wedstrijden hier gemaakt trouwens. Mijn mooiste, een ruïne van een kasteeltje in een sprookjesboek, is helaas voorgoed verdwenen... ik vrees dat ik hem nooit heb opgeslagen. :|

[ Voor 48% gewijzigd door Dark Blue op 03-10-2007 21:26 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was wat lichtstudies aan het doen voor mijn verbouwing... Dacht ik deel het even

opgaande zon:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/xm96o2.jpg

late middag:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/10prmon.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:15 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als ik jou was, zou ik gelijk verbouwen _O_ :9 Darn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-07 23:23
Inderdaad! ^
Render ziet er goed uit buiten de (misschien wel compressie?) van het plaatje. De 2e lijkt namelijk wat onscherp.
Verder mooie belichting natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rogier.V schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:33:
Inderdaad! ^
Render ziet er goed uit buiten de (misschien wel compressie?) van het plaatje. De 2e lijkt namelijk wat onscherp.
Verder mooie belichting natuurlijk ;).
Ja, dat is de compressie, ik internet tijdelijk via mijn telefoon, dus ik houd de bestanden wat klein ;-)

Het is overigens in beide afbeeldingen maar 1 lichtbron, de zon! :)

Edit: Bij het eerste plaatje is de achtergrond ook een hdri map.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 03-02-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_171/display_1701072.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_171/display_1701459.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_168/display_1670344.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:15 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Laatst online: 20-11-2023
Zo haha ben je er nog steeds mee bezig ineens drie shots na 4 maand :+ (nice topic up-kick :P)

Als je zon duidelijke tutorial result post (met een eigen mensje (gok ik?)) kan je net zo goed de tutorial (http://www.computerarts.c...d__animation/jungle_fever) er ook bij doen dan hebben mensen er ook nog wat aan want het is een van de betere tutorials van vue waarbij het resultaat (http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=296661) er ook mag wezen.

Dat is wat mij vaak nog tegenvalt, iedereen doet wel heel makkelijk over zon prefab styled programma maar dat is Vue absoluut niet. En om er echt wat kwalitatief mooi mee te maken is nog best pittig. En daarom daag ik iedereen die hier op net zoals in de posts van tijd terug reageren, er eerst eens echt iets mee proberen te maken i.p.v. alleen zeuren. Want het is niet zo makkelijk als iedereen denkt :) Helemaal niet als je echt iets wil maken van jezelf en dus niet een example file opent en op renderen drukt.

Maar goed om niet al te veel slapende honden wakker te maken hou ik maar op, ik zal eens kijken of ik nog wat dingen heb denk het haast niet maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

jenne schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:32:
Want het is niet zo makkelijk als iedereen denkt :) Helemaal niet als je echt iets wil maken van jezelf en dus niet een example file opent en op renderen drukt.
Als je het zo stelt, dan heb ik Vue de laatste maand weer flink mishandeld:

http://heidi.stylite.nl/i...6&m3returnid=116&page=116Zie 'Metal Battle Oorkonde'
Notice the background, uhuh ;) ... ik geloof dat hij 'Brown Apes' heet. En dan de camera een paar graden gedraaid, op renderen gedrukt... grote witte schijf is er in Photoshop ingezet. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Dark Blue schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:46:
[...]

Als je het zo stelt, dan heb ik Vue de laatste maand weer flink mishandeld:

http://heidi.stylite.nl/i...6&m3returnid=116&page=116Zie 'Metal Battle Oorkonde'
Notice the background, uhuh ;) ... ik geloof dat hij 'Brown Apes' heet. En dan de camera een paar graden gedraaid, op renderen gedrukt... grote witte schijf is er in Photoshop ingezet. :$
Daar valt echt niks meer van te herkennen behalve die mooie platte lucht (of was dat het alleen maar) B) meeste is geblokkeerd door dat logo(?)/element ding wat het een eigen ding maakt. En dat is maar net wat je er mee doet, maar niet waar ik op doelde maar dat snappie vast wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door jenne op 30-06-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jenne schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:32:
[...]

Zo haha ben je er nog steeds mee bezig ineens drie shots na 4 maand :+ (nice topic up-kick :P)

Als je zon duidelijke tutorial result post....

, ik zal eens kijken of ik nog wat dingen heb denk het haast niet maar ja.
Die discussie heb ik genoeg gevoerd,, :+

Laat maar eens wat zien! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Anoniem: 59465 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:47:
[...]

Die discussie heb ik genoeg gevoerd,, :+

Laat maar eens wat zien! >:)
Misschien moet je het nog eens lezen, ik ben het juist niet eens met de rest van de 'OH KLIK KLAAR' denkende mensen dus wat voor discussie er zou moeten komen zou ik niet weten....

Maargoed ik heb niks worthy's meer liggen hiero. Heb een tijd terug een soort canyon/desert layout gemaakt voor een animatie maar die is spoorloos verdwenen.. En ik heb er verder ook nooit echt de tijd meer voor gehad om er echt wat leuks mee te doen...

Maar ik zal voor de grap eens kijken of ik de sport weer ff op kan pakken in het weekend ofzo, ben voorlopig nog wel even druk op werk..

[ Voor 9% gewijzigd door jenne op 01-07-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jenne schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:57:
[...]
Misschien moet je het nog eens lezen, ik ben het juist niet eens met de rest van de 'OH KLIK KLAAR' denkende mensen dus wat voor discussie er zou moeten komen zou ik niet weten....

Maargoed ik heb niks worthy's meer liggen hiero. Heb een tijd terug een soort canyon/desert layout gemaakt voor een animatie maar die is spoorloos verdwenen.. En ik heb er verder ook nooit echt de tijd meer voor gehad om er echt wat leuks mee te doen...

Maar ik zal voor de grap eens kijken of ik de sport weer ff op kan pakken in het weekend ofzo, ben voorlopig nog wel even druk op werk..
Zou leuk zijn!

Enneh.. Ik had het wel goed gelezen hoor.. Maar ik las ook die over dat "tutorial" ;-) Enfin.. Normaal post ik mijn afbeeldingen niet hier, en waar ze wel staan had ik inderdaad braaf bijgeschreven dat de meeste credit naar de Cerro Verde scene gaat. Maar dat ik het gewoon een mooi "shot" vond. Ik plempte er gewoon een paar van mijn spuisels uit hier om het topic ff wakker te schudden.. :+

Dat vind ik het leuke aan Vue.. Modeleren doe ik in Rhino, In Vue ben je meer de regisseur of de fotograaf.

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32
Aanloop..... Kick!

Zo, heb onlangs ook vue geïnstalleerd en moet zeggen dat het een erg leuk programma is om mee te spelen. Wass ga ik vue ook straks in me volgende 3d scene gebruiken (incl eigen modeleerwerk dus). Vooralsnog is het een leuke backgroundgenerator door met alle knopjes te spelen :P

http://img356.imageshack.us/img356/5148/mountains1920pi5.jpg

http://img145.imageshack....islandps11920x1200ie1.jpg

Originele renders zijn op 1920x1200 gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door De Hupie op 11-09-2008 17:36 ]

3D portfolio - mijn deviantART

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ey, d'r loopt een streep over je bergen!
Je kunt ook hele ingewikkelde materials voor je bergen maken hè? Met boomgrens, diverse typen gesteente enzo. Wist je dat al?
Echt leuk om mee te werken.

Moet trouwens nog wel even lachen om die serieuze reactie van Decapitator. Ik zei niet voor niets 'mishandeld'. Ik zou wel eens Vue en Cinema4D echt willen combineren... Maar ja, exporteer je je bergen, dan ben je je mooie texture kwijt, en van je lucht zou je een mooie cilinder-overspannende map moeten maken... (weet iemand daar een tutorial voor? :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 11-09-2008 17:46 ]

Topicstarter
Dark Blue schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:43:
Ey, d'r loopt een streep over je bergen!
Je kunt ook hele ingewikkelde materials voor je bergen maken hè? Met boomgrens, diverse typen gesteente enzo. Wist je dat al?
Echt leuk om mee te werken.

Moet trouwens nog wel even lachen om die serieuze reactie van Decapitator. Ik zei niet voor niets 'mishandeld'. Ik zou wel eens Vue en Cinema4D echt willen combineren... Maar ja, exporteer je je bergen, dan ben je je mooie texture kwijt, en van je lucht zou je een mooie cilinder-overspannende map moeten maken... (weet iemand daar een tutorial voor? :P )
Een echte tutorial heb ik niet. Heb je al bij "export entire scene" gekeken? Daar kun je instellen wat je wilt exporteren, ook de lucht etc. Inclusief resolutie en of het op een cirkel of cylinder moet worden geprojecteerd.

Of je rendered een 360 graden view (bij rendersettings) en die projecteer je op een cilinder?

Ik weet het ook niet exact hoor, misschien heb je er wat aan.

Bij renderosity.com staat in het forum ook vaak handige tips.

En hier heb je veel gratis tutorials.

Of je rendered een plaatje met

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_172/display_1711546.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:14 . Reden: check images ]

• Holgster
mooie plaat cherryman!
Moet zelf ook weer eens wat gaan doen in Vue,
so many things to do, so little time ;)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32
Kun je in Vue ook normal maps en specular maps toevoegen? Kon het bij de material editor niet vinden. Normal maps zou je nog wel kunnen vervangen door grijze bumpmaps maar specular maps zou wel een groot gemis zijn.

@dark blue
heb bij de berg scene ook al gebruik gemaakt van ecosystems en instellingen met verschillende hoogte alleen zie je t niet zo goed :P. Op lage gebieden heb je gras en bomen en op hoge gebieden stenen en kale bomen en op het sneeuw heb je niets ;).

Hier nog een andere render die ik ook onlangs gemaakt heb maar niet gepost:

Afbeeldingslocatie: http://tactical-assault.com/files/members/De_Hupie/art/vue/tree_island2_1920x1200.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:14 . Reden: check images ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Normal maps zitten volgens mij niet in Vue (nog niet, Vue7 komt eraan)
Specular zit volgens mij in de function editor verscholen.
Als je in de advanced material editor onder de tab highlights kijkt staat daar highlight color. Als je nu dat bliksem flitsje aanklikt kom je in de function editor. Vervang daar de constant color door een texture map.
Dacht dat het dit is, ben geen material/texture wizard ;)

Br(36) Ba(56)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Fors vruchtbaar eilandje, Hupie! Heeft daar een mammoet z'n mestbal in zee gedumpt. Jemig wat een bomen! :D ... als ik ooit op een onbewoond eiland aanspoel hoop ik dat het deze is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Titel: "After de crisis"

Subtitel "There will be green"

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_177/display_1760926.jpg

Building from www.capelito.de

[ Voor 22% gewijzigd door een moderator op 18-10-2008 22:16 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Erg mooi Cherryman! Wat staat er voor beeld bovenop de poort? Meneer de Uil? :)

Verder ben ik zo vrij geweest om even in alle posts met plaatjes op de [Check Images] knop te duwen, opdat het topic niet meer verspringt bij het inladen. Dat leest wat rustiger. :)

Van mij gaat er waarschijnlijk binnenkort weer wat input komen, aangezien ik voor de volgende contest hoop Vue weer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dark Blue schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:20:
Erg mooi Cherryman! Wat staat er voor beeld bovenop de poort? Meneer de Uil? :)

Verder ben ik zo vrij geweest om even in alle posts met plaatjes op de [Check Images] knop te duwen, opdat het topic niet meer verspringt bij het inladen. Dat leest wat rustiger. :)

Van mij gaat er waarschijnlijk binnenkort weer wat input komen, aangezien ik voor de volgende contest hoop Vue weer te gebruiken.
Just an ugly bastard...

Was niet bedoeld voor een close-up maar vooruit dan maar :)

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/28tggwj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/z7ayu.jpg

No postwork.

Schip van: artist-3d.com

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2zyg7rl&s=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_183/display_1825786.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_185/display_1845754.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_185/display_1849108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_185/display_1848479.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_182/display_1812142.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/mod/gallery/media/folder_182/display_1817729.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
En, heb je die zelf gemaakt?
Of zijn ze van iemand anders..?

Het nieuwe pakket van VUE is behoorlijk uitgebreid, en er kan veel mee, maar er is (was tot voorkort iig) weinig over te vinden over hoe er precies mee gewerkt kan worden, om het gewenste resultaat te behalen..

Heb jij nog goeie tutorials?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eigen werk.

VUE is geen echte modeler, veel gebruikers importeren dan ook gekochte, vrij verkrijgbare of zelfgemaakte voorwerpen om die in hun scenes te verwerken. VUE is meer een 3D scene builder/render dan een modeler.

Het vliegtuig is een freebee van colacoca.se maar verder is het gewoon eigen werk.

Kijk hier eens: http://www.geekatplay.com/tutorials.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Mooi zeg.

Ik zal eens kijken, bedankt voor de tutorials :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Pagina: 1

Let op:
Plaatje posten? Druk op de [Check Images] knop!
Daarmee verspringt het topic niet tijdens het laden.