Toon posts:

Moeilijke keuze!

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een EVGA GeForce 8800 GTS 320mb (goedkoopste versie) gekocht en nu is de rest van mijn systeem een beetje achtersteld. Ik heb een Pentium D 805 die goed te overklokken is (linkje), maar ironisch genoeg draait op een bagger ASRock 775Dual 880 Pro.
Dit moederbord had ik destijds gekocht omdat het zowel AGP als PCIe heeft en DDR en DDR2 ondersteunt.

Maar dat heb ik nu niet meer nodig en ik wil m'n Pentium nu gebruiken waarvoor ik heb gekocht heb.
Na heel wat zoekwerk en oriëntatie kwam ik op de volgende twee moederborden, die in mijn prijsklasse liggen (100 tot 150 euro). Toevallig zijn ze allebei van MSI and allebei exact gelijk geprijst!
Ik heb me voornamelijk gebaseerd op de reviews van Tomshardware.com:

MSI P6N SLI Platinum, nForce 650i SLI 126,13:
MSI P965 Platinum, iP965 126,13

Het komt er dus op neer: Welke chipset is beter en wat zijn de overclock prestaties?
Wat zouden jullie doen?

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 20:36

master6464

Who's General Failure?

de 650 i heeft zo ver ik zie al 2 pluspunten:
+de nieuwe elco's
+heatpipe chipset koeling

Nvidia proved that it is capable of building very decent core logic for the upper mainstream and for the performance segment. While the new chipset cannot beat the efficiency, overclocking abilities and storage performance of Intel's P965 with ICH8, the nForce 650i SLI inherited the flexibility of the 680i SLI (software firewall, overclocking utility). This makes it equivalent to the P965 for power users and probably the better choice for gamers.

dus hij is in alle opzichten net zo goed alleen de 650i is beter voor games
als de keus aan mij zou zijn zou het de 650i worden

[ Voor 76% gewijzigd door master6464 op 28-03-2007 17:06 ]

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Ik heb een Asus P5N-E SLI, NForce 650i mobo icm Intel Pentium D935. Die is verruit wel gelijk aan de MSI P6N maar dan 20 euro goedkoper.

Wat chipset betreft, ze clocken allbei zeker wel goed over. Ik denk dat je reviews moet gaan bekijken tussen de nForce en Intel-chipsets om daar een antwoord op te krijgen.

Maar mijn 650i chipset heeft misschien iets van 10% prestatie verschil wat de duurdere 680i varriant betreft. De 680i is ook freature rijker met overdreven dingen (10x USB, lcd-poseter enzo)

Mijn mobo clockt zeker wel goed over, alles is heel goed en fijn intestellen. Ik heb geen ervaring met Intel-chipsets dus ik zeg niet dat Nforce beter is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 17:12 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

[b][message=27754798,noline]Maar mijn 650i chipset heeft misschien iets van 10% prestatie verschil wat de duurdere 680i varriant betreft.
Is het niet eerder 1% ?

Maargoed. Ik ben al altijd van mening geweest: bij een Intel CPU een Intel chipset. Komt ook op een lager verbruik en warmteproductie uit.

[ Voor 28% gewijzigd door mieJas op 28-03-2007 17:20 ]

Yes, but no.

Verwijderd

Ik weet ook niet hoeveel procent het is, maar Intel en intel werkt zowieso goed samen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een Tweaker wordt geacht zelf in staat te zijn voor- en nadelen af te wegen en een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.