Toon posts:

Wireless probleem met lag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ^^

ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe PC gekocht... de medion MD8822 en dus was het weer tijd om mijn oude routertje te activeren nu we hier thuis weer 2 pc's hebben.

in mijn pc zit een wireless ontvanger dus ik denk.. mooi, das handig, geen gedoe met kabels etc..

Nu wil het zo zijn, dat ik als ik wireless geconnect ben, ik bij het online gamen wat last ondervind.
Ik krijg om de zoveel tijd dat mijn beeld even hangt of schokt, en ik vervolgens compleet ergens anders ben.... dan gaan bij mij de lag-belletjes rinkelen ;)

dus andere server geprobeert... zelfde verhaal, nog een andere, zelfde verhaal...
ander spel, zelfde verhaal....

vervolgens heb ik de singeplayer modi van die spellen geprobeerd, en daar gebeurt het niet, het ligt dus niet aan wat me pc aan kan.... (fps bleef ook constant)

Vervolgens heb ik de Wireless kaart uitgezet en gwoon via een kabel naar mijn router met het internet geconnect... nu had ik nergens last van, ook niet in dezelfde servers waar ik de vorige keer ook in zat.....

Nou kan ik wel mijn hele huis open boren en kabels gaan leggen naar de bovenverdieping, maar wireless brengt wat meer gemak... ik heb wat gegoogled maar nergens (behalve hier) krijg ik t idee dat mensen een idee hebben waar ze t over hebben.. vooral als je googled op games lag kom je nergens, vandaar dat ik toch maar een topic start hiero...

Dus.. mijn vraag:

Waarom heb ik een soort van lag als ik multiplayer speel over mijn wireless...

Mijn systeem:

Medion MD8822
Intel Core 2 Duo @ 2,13 ghz
Nvidia 7650GS 256 mb
1gb DDR2 533 mhz
RT73 USB Wireless LAN card
Vista Home Premium

Mijn router:

Sitecom WL-160 Wireless Network Broadband Router 54G

Geteste spellen:

UT2004
CS: Source

PS: ik haal op speedtest goede resultaten qua download en upload, en ook tijdens het spelen is mijn ping laag en geen package loss.... voorzover ik kon zien....

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:45:Dus.. mijn vraag:

Waarom heb ik een soort van lag als ik multiplayer speel over mijn wireless...
multiplayer en wireless gaat gewoon niet lekker samen. Als je er tijdens gamen voor wilt zorgen dat je geen lag hebt mag er geen fractie van een seconde ook maar iets van vertraging in de verbinding ontstaan. Met wireless is dit vaak wel het geval, dus vandaar dat dat niet lekker werkt :)

blub

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:45:

Nou kan ik wel mijn hele huis open boren en kabels gaan leggen naar de bovenverdieping, maar wireless brengt wat meer gemak... ik heb wat gegoogled maar nergens (behalve hier) krijg ik t idee dat mensen een idee hebben waar ze t over hebben.. vooral als je googled op games lag kom je nergens, vandaar dat ik toch maar een topic start hiero...
Omdat ik ook last had van onconsitenst wifi gedrag, ben ik terug overgestapt op kabels, stroomkabels om precies te zijn.

>> Ethernet-over-Power
werkt perfect hier.

http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B9030

Verwijderd

Is de wireless via een usb?
Ik vindt namelijk het ontvangst signaal van usb wireless ontvangers een stuk slechter dan een ingebouwde.
Je zou het op die manier kunnen testen aangezien het bij mij thuis wel werkt met wireless en ik zit 3 verdiepingen hoger als de router.
Het moet dus mogelijk zijn iniedergeval met CS:S

Verwijderd

Topicstarter
Foamy schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:
[...]

multiplayer en wireless gaat gewoon niet lekker samen. Als je er tijdens gamen voor wilt zorgen dat je geen lag hebt mag er geen fractie van een seconde ook maar iets van vertraging in de verbinding ontstaan. Met wireless is dit vaak wel het geval, dus vandaar dat dat niet lekker werkt :)
ohw :( bahbah...

want ik meende namelijk vroeger toen ik me TU/e laptop nog had
offtopic:
(jaja ben een quitter :p nu ff jaartje werken... ik mis die IBM T60 egt enorm :p haha ... kk ontopic)
dat ik daar in het begin ook wel lag mee had over de wireless, maar dat ik toen IETS heb gedaan en dat t gwoon acceptabel ging... maar dat IETS hebben mijn hersenen niet belangrijk genoeg gevonden om tijdens het bierdrinken te redden van annihilatie :p
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:54:
Is de wireless via een usb?
Ik vindt namelijk het ontvangst signaal van usb wireless ontvangers een stuk slechter dan een ingebouwde.
Je zou het op die manier kunnen testen aangezien het bij mij thuis wel werkt met wireless en ik zit 3 verdiepingen hoger als de router.
Het moet dus mogelijk zijn iniedergeval met CS:S
Ohw jah hij zit wel in me PC als je dat bdoeld, heb geen ontvanger hier via de USB ingestoken... ik keek alleen bij netwerkverbindingen hoe die wireless kaart heet... en daar stond "RT73 USB Wireless LAN Card" geen id dus....
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:53:
[...]

Omdat ik ook last had van onconsitenst wifi gedrag, ben ik terug overgestapt op kabels, stroomkabels om precies te zijn.

>> Ethernet-over-Power
werkt perfect hier.

http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B9030
Ooooeee klinkt wel heeeel handig jah ;) maar ik denk dat ik liever een paar gaatjes boor in mijn huis dan dat ik 130 euro aan de kant zet... dan maar gatenkaas :p

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 16:59 ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Zijn er nog meer wifi netwerken bij jouw in de buurt? Zo ja dan zal ik is kijken op welke channels die zitten (meestal 9 dacht ik). En zet die van jouw dan is 3 channels hoger of lager. Dit zou eventueel wel iets kunnen helpen maar net zoals hun ook al zijden wifi kan natuurlijk niet op tegen UTP

• mr. blue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 11:39
Ik had dit eerst ook bij cs: source. Na een paar rondes werd het zelfs zo erg dat ik een time-out error kreeg, na een update van mijn drivers van mijn wireless adapter loopt het redelijk soepel. Met kabels blijft echter nog altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
maxjuh schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:57:
Zijn er nog meer wifi netwerken bij jouw in de buurt? Zo ja dan zal ik is kijken op welke channels die zitten (meestal 9 dacht ik). En zet die van jouw dan is 3 channels hoger of lager. Dit zou eventueel wel iets kunnen helpen maar net zoals hun ook al zijden wifi kan natuurlijk niet op tegen UTP
ik ga het meteen onderzoeken ;)

EDIT:

Okay de mijne stond al op 11... en ik heb eigenlijk bij god geen id hoe ik bij de wireless netwerken in de buurt kan checken op welk channel ze staan... 8)7

Maar zijn er dan geen andere instellingen waar het aan kan liggen?
Ik snap het egt niet... zo haal ik snelheden van 800 kb/s met speedtest ( af en toe wat minder btw.. mayb tzelfde? ) en dan in games gaat ie lastig doen?

Misschien firmware van de router? al heb ik daar gloof ik de nieuwste in... versie 1.67... en dat is ook degene die de site van SiteCom aanbiedt....
mr. blue schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:59:
Ik had dit eerst ook bij cs: source. Na een paar rondes werd het zelfs zo erg dat ik een time-out error kreeg, na een update van mijn drivers van mijn wireless adapter loopt het redelijk soepel. Met kabels blijft echter nog altijd beter.
okay ik zal es zoeken naar drivers... ^^ maar het ziet er idd naar uit dat ik maar een kabeltje moet leggen of nie? ^^

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 17:06 ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:00:
[...]

ik ga het meteen onderzoeken ;)

EDIT:

Okay de mijne stond al op 11... en ik heb eigenlijk bij god geen id hoe ik bij de wireless netwerken in de buurt kan checken op welk channel ze staan... 8)7
[...]

okay ik zal es zoeken naar drivers... ^^ maar het ziet er idd naar uit dat ik maar een kabeltje moet leggen of nie? ^^
owja 11 was dacht ik wel zo'n beetje standaard. Zou zeggen verander dat is in je router naar 6 ofzo.

instellingen zulle het denk niet wezen. Meestal kan je ook nog in je wifi kaartje de sterkte van het signaal veranderen maar dat staat eigenlijk altijd wel standaard op het hoogste

[ Voor 33% gewijzigd door maxjuh op 28-03-2007 17:15 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:00:Maar zijn er dan geen andere instellingen waar het aan kan liggen?
Ik snap het egt niet... zo haal ik snelheden van 800 kb/s met speedtest ( af en toe wat minder btw.. mayb tzelfde? ) en dan in games gaat ie lastig doen?
Die speedtest is gewoon rauwe doorvoersnelheid, dat zegt meestal vrij weinig over hoe fijn je verbinding is om mee te gamen ;)

Maar zoals je zelf ook al aangaf; het allerbeste is inderdaad om een kabeltje te trekken...

blub

Verwijderd

Topicstarter
okay zal het kanaal es veranderen vanavond en dan es proberen ^^
Pagina: 1