[ASP.NET] Dynamisch gevulde Checkboxlist

Pagina: 1
Acties:

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 13:51
Ik ben bezig met een usercontrol.

De ascx bevat alle controls, waaronder een Checkboxlist. De checkboxen worden dynamisch
in de code behind aan de checkbox list toegevoegd en kunnen al dan niet checked zijn.

De checkboxen (aantallen en inhoud varieren afhankelijk van de ingelogde gebruiker) voeg ik alleen toe op de eerste pagina aanroep (Page.IsPostback = False).

De checkbox list wordt pas visible als er een ander checkbox wordt aangeklikt. Deze doet een autopostback, waarop visible op true wordt gezet.

Probleem is dat ik dan al mijn checkboxen kwijt ben. Is het wel mogelijk op de checkboxen alleen op de eerste pagina aanroep toe te voegen en ze te behouden tijdens een postback ?
De pagina bevat namelijk meerdere checkboxen die een autopostback doen, en ik wil graag de toegevoegde checkboxen behouden, inclusief state (heeft de gebruiker al dan niet checkboxen unchecked of juist gechecked).

Alle tips zijn welkom!

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(...)
    <tr>
        <td class="ms-formlabel" valign="top">
            &nbsp;
        </td>
        <td class="ms-formbody" valign="top">
            <asp:Panel ID="themeschangepanel" runat="server" EnableViewState="true" Visible="false">
                <!-- Checkboxes will be added here through code -->
                <asp:CheckBoxList ID="themeschangelist" runat="server" EnableViewState="true"></asp:CheckBoxList>
            </asp:Panel>
        </td>        
    </tr>
(...)

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
        Protected Overrides Sub OnPreRender(ByVal e As System.EventArgs)
            If Not Page.IsPostBack Then
                'Get controls for panels (once)
                GetThemes()
            End If
        End Sub

GetThemes vult de checkboxlist

GamiQ, de game notes app met game maps!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Volgens mij moet je al je controls in de preInit of init toevoegen. Dit moet elke keer op nieuw.

Na de Init word de viewstate ed terug gezet dus dat hoef je zelf niet te regelen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 13:51
Hmmm, dat werkt inderdaad. Alleen nu moet ik dus elke load die checkboxen dynamisch aanmaken.
had gedacht dat dat niet nodig was.

Bij een andere control laad ik eenmalig een dropdownlist en deze blijft wel keurig netjes gevuld na een postback. Verschil zit dan toch waarschijnlijk in dat dropdownlist met values wordt gevuld, terwijl de checkbox list met controls wordt gevuld ...

Thanks!

GamiQ, de game notes app met game maps!