Toon posts:

Backlight laptop scherm verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, zojuist is mijn licht uit de laptop verdwenen, ik zie alleen nog beeld als ik er licht op schijn. En als ik de laptop aanzet ook 2 seconden, daarna niets, nop. dood

Help mij alsjeblieft want zonder mijn laptop kan ik helemaal niets meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:29:
hallo, zojuist is mijn licht uit de laptop verdwenen, ik zie alleen nog beeld als ik er licht op schijn. En als ik de laptop aanzet ook 2 seconden, daarna niets, nop. dood

backlight kapot...
nog garantie binnen doen
geen garantie opendraaien en wat aan prullen (zo is het bij mij opgelost)

btw capitals in de topic is niet nodig, krijg je alleen maar een slotje voor

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 16:31 ]

Verwijderd

Geef even merk/type

Waarschijnlijk backlight DOOD :+ Zou ook bekabeling kunnen zijn....... Even uitproberen door scherm te bewegen

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 13:35
Wat heb je gedaan net voordat het gebeurde?
Welke laptop heb je?
(Misschien staat de backlight gewoon uit).

Maar zo te lezen is ie gewoon kapot. (De backlight dus).

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Je zegt dus dat als je de laptop aanzet hij wel 2sec licht geeft ? Dan denk ik dat het een contact probleem is.

Er zitten ook meerdere backlights in dus lijkt me sterk dat ze allemaal in een keer kapot zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
ja helemaal geen licht meer alleen wanneer ik het aanzet en ik het toshiba logo zie
dan ineens valt het weg.

tis een Toshiba Satellite M-40 130 DU
en ik zit nu in de volle zon om wat beeld te zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 16:35 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk is de inverter van je backlight kapot, of staat je brightness op zijn allerlaagste. (flauwe grap van iemand?)

Verwijderd

Topicstarter
kan niet dat iemand brightness omlaag geflikkert heeft.. FN toetsen werken namelijk al een poos niet meer

en nee..
ik heb geen garantie meer
omdat: ik een keer de HD vervangen heb,
ik Meerdere malen het hele kreng opengeschroefd heb om het af te stoffen
een andere speler erin gegooid heb

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
CCFL kaduuk of inverter opgerookt

Als tweaker zijnde is dit (redelijk) eenvoudig zelf te vervangen. Anders zul je je laptop op moeten sturen om dit te laten repareren.

• Astennu
Nja hij doet het dus nog wel want je hebt wel even goed beeld. Dus denk dat het ergens anders zit. Dus ik denk ook niet zo snel aan een contact beuk.

Heeft dit scherm ook een sensor die bepaald hoe licht het scherm moet zijn ? Ik denk dat je naar dat soort dingen moet zoeken.

Ik denk niet dat de backlight kapot is. TFT's hebben er namelijk meer dan een en ze gaan echt niet tegelijk kapot. ( Of je moet heel erg peg hebben ). Wat doet die Inverter pressies ?

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 28-03-2007 16:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
ooh shit.. dit is zo verrot nouja dan maar ff opendraaien en wat prullen//

Bai de wee: ik kreeg wel een schokje toen ik het scherm openklapte om mijn sessie van World of warcraft te vervolgen.. maar de hele wereld was van mijn scherm verdwenen <schijnt dus.>

Verwijderd

volgens mij is je laptop gaar,

koop een nieuwe, suc6

Verwijderd

Topicstarter
O ja ik had het scherm ook nog een keer dichtgeklapt voordat ik terugkwam..

• Astennu
Dit is trouwens de rede dat ik me laptop altijd zwaarder uitrust en er 2-3 jaar garantie op neem. Als ik 2 jaar garantie heb verkoop ik em voor de garantie verloopt en koop ik een nieuwe. Wil gewoon geen gedonder hebben. En zo wel dat hun het betalen als er iets kapot is. Dus ga er ook niet zelf mee zitten klooien daar heb ik me desktop voor :)

Verwijderd

Topicstarter
oww verdomme.. dit kan ik echt niet hebben

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:49:
Kijk of je ergens een inverter kan kopen voor je laptop.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Of heb je geen monitor thuis staan? Meeste laptops hebben wel een dvi of d-sub uitgang om er een monitor op aan te sluiten.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yepz, heb hetzelfde gehad, inverter kapot. Die zijn gewoon bij NL webshops te krijgen ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Nou ja telkens een reply van een zinnetje helpt je niet verder :) De garantie is verlopen, dat is duidelijk. Een van de laptops hier heeft hetzelfde probleem: als je het scherm uit een bepaalde positie haalt valt de backlight ook weg. Oplossing : een nieuwe inverter kopen. Even naar Toshiba bellen kan wel helpen, anders wordt het Ebay'en

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 17:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:29:
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:39:
Bai de wee: ik kreeg wel een schokje toen ik het scherm openklapte om mijn sessie van World of warcraft te vervolgen.. maar de hele wereld was van mijn scherm verdwenen <schijnt dus.>
Misschien beter om even geen laptop of computer meer te hebben en even rustig af te kicken... :X

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:49
Heb ook hetzelfde probleem gehad en ondanks dat de garantie was verlopen kon ik hem toch kosteloos laten repareren (Toshiba). In het andere geval heb je hier misschien wat aan.

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/13841/

Verwijderd

Topicstarter
JA! tis me gelukt! en nu wil ik een biertje! pff *zweet zweet zucht*

Ik ben als volgt te werk gegaan:

Kapje van het scherm eraf, rustig rondgekeken,
Onder het scherm zit een smal lang printplaatje bevestigd met één schroefje, die los gedraaid en printplaat eruit gehaald voor een deel, Alles met niet te veel druk aangeduwd en met een flesje perslucht de stof eruit gespoten, Netjes alles teruggeplaatst en alles nagechecked.
Batterijtje erin..
slokje water en diepe ademhaling
laptop aangezet:\ <in de verwachting dat ie het helemaal niet meer zou doen.>
Toshiba logo verschijnt netjes <normaal na 1 seconde viel het licht uit>
windows logo..
win.:+

Bedankt voor de link, relonky ! _/-\o_

*geeft kudos aan Relonky*

iedereen bedankt voor de feedback!

Verwijderd

Ik heb juist hetzelfde probleem. Alleen maakt die inverter bij mij een zoemend geluid. Hoeveel kost zo een inverter als je hem zelf installeert?

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:40:
Ik heb juist hetzelfde probleem. Alleen maakt die inverter bij mij een zoemend geluid. Hoeveel kost zo een inverter als je hem zelf installeert?
ff op marktplaats kijken zou ik zeggen ;) of zoeken op google "inverter prijs"

-------

Verwijderd

Heb al eens gekeken. Maar blijkbaar zijn er bitter weinig onderdelen te vinden voor de Toshiba Satellite M40X-251.
Pagina: 1