Toon posts:

Draadloos netwerk alle netwerken, behalve die van Experia*

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van tweakers

Ik heb een heel vaag probleem..

Ik heb een Acer Aspire laptop met een draadloos netwerkkaart erin die heeft het altijd goed gedaan alleen nu ziet die mijn Experia box niet meer, en hij ziet wel de overige netwerken. De andere laptop en de Desktop hebben gewoon verbinding met de Experia box ( draadloos ) De Laptop werkt op een andere locatie gewoon normaal kan ook gewoon verbinding maken met het desbetreffende netwerk. Alleen thuis kan ik niet connecten met het netwerk die ik wil! Ik heb de experia box al een keer gereset, tijdje uitgeschakeld gehad niks helpt! Weten jullie een oplossing daarvoor?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Sj0k0Sj0k0

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Vertel eens.

Wat voor laptop heb je precies?
Wat voor netwerkkaart heb je erin?
wat voor besturingssysteem heb je?
Welke driverversie heb je?
Heb je al geprobeerd om de nieuwste driver te installeren (die van de fabrikant, niet die van acer)?
Heb je al geprobeerd om de boel opnieuw in te stellen?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

KPN blijft bij mij volhouden dat het wel eens 2 uur kan duren voordat de reset volledig is doorgevoerd...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Acer Aspire 9412WSMi met een ingebouwde netwerkkaart

Besturingsysteem is Windows XP, er is niks veranderd het heeft altijd gewerkt! tot dat ik de laptop mee nam ergens heen en toen weer terug kwam er is dus niks softwarematigs veranderd!
Anti-XP schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:47:
Vertel eens.

Heb je al geprobeerd om de nieuwste driver te installeren (die van de fabrikant, niet die van acer)?

Verwijderd

Als de desktop gewoon internet heeft zou het draadloos ook moeten werken, dus niet twee uur wachten. Kijk eens bij de instellingen van de EB via een browser.

http://192.168.2.1 dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 15:52 ]

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33
ik denk dat je laptop het draadloze netwerk van de EB niet meer als voorkeursnetwerk heeft staan.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

hamsteg

Species 5618

http://192.168.2.254 meende ik, als je tenminste de Thomson Experia box hebt.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle voorkeursnetwerken al verwijderd, en op nieuwe draadloze netwerken gezocht.. alleen hij ziet er wel een paar alleen mijn eigen draadloos niet.. en op andere locatie's ziet die wel de goede draadloze netwerken heel vreemd
heuker schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:53:
ik denk dat je laptop het draadloze netwerk van de EB niet meer als voorkeursnetwerk heeft staan.

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 11:28
Maar wordt je eigen netwerk ook niet meer in de lijst met beschikbare netwerken weergegeven?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Staat je laptop toevallig op 'amerkaanse' settings? Die lopen van kanaal 1-11. De Europese norm is kanaal 1-13. Komt je Experia box dus op kanaal 12 of 13 uit, dan is hij wat je laptop betreft uit de lucht.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
De latop staat gewoon europees ingesteld.. en de experia box staat op kanaal 11
Ortep schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:58:
Staat je laptop toevallig op 'amerkaanse' settings? Die lopen van kanaal 1-11. De Europese norm is kanaal 1-13. Komt je Experia box dus op kanaal 12 of 13 uit, dan is hij wat je laptop betreft uit de lucht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:08:
De latop staat gewoon europees ingesteld.. en de experia box staat op kanaal 11
Als je nou de rest van de wireless instellingen ook even post.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een bericht terug kijkt staat dat daar wel in .. maar goed er staan geen voorkeurs netwerken meer in... en alles staat standaard ingesteld hij ziet alle draadloze netwerken behalve zijn eigen ( experia box ) en de overige pc's daar zit de experia box wel!
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:09:
[...]

Als je nou de rest van de wireless instellingen ook even post.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 19:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad ... Dit is het draadje met de oplossing
Kort door de bocht, verander alle instellingen ;)
en daarna ook alle instellingen bij de andere clients natuurlijk :(

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:12:
Als je een bericht terug kijkt staat dat daar wel in .. maar goed er staan geen voorkeurs netwerken meer in... en alles staat standaard ingesteld hij ziet alle draadloze netwerken behalve zijn eigen ( experia box ) en de overige pc's daar zit de experia box wel!
Instellingen van de EBox bedoelde ik, die van de client gloof ik wel.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Anti-XP schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:47:
Vertel eens.

Vertel eens wat voor netwerkkaart je precies hebt?
Ingebouwd..
Ja, mijn macbook heeft ook een ingebouwde netwerkkaart, maar niet dezelfde als jouw acer.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine verduidelijking in titel :)
Pagina: 1