Toon posts:

[8800GTS] Zwart beeld in 3d modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijd gewoon te hebben gegamed met mijn 8800gts ( :P ) is het nu zover dat er geen enkel spel meer opgestart kan worden. Zodra het spel opstart wordt het scherm zwart. Ik heb gewoon windows xp en de rest van mijn pc bestaat uit een e6400 (proc), een p5b-vm, een wireless netwerkkaart en 3 hardeschijven waarvan 2 in software raid.

Zelf heb ik al geprobeerd:
-Nieuwe drivers, geen resultaat
-Nhancer gedeinstalleerd het probleem trad namelijk pas op na installatie van Nhancher en coolbits, geen resultaat
-opnieuw opstarten 8)7 , ook geen resultaat :|

Het probleem treed op bij alles waarvoor de videokaart naar 3d modus moet. Zelfs bij hele simpele spelletjes als diablo 2

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat het alleen gebeurt als het in full screen wordt gedraaid.
Ik snap er helemaal niks meer van. :?

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 09:45
Misschien een verkeerde beeldscherm instelling? I.e. refreshrate of resolutie die niet door je scherm wordt ondersteund waardoor die op zwart slaat? Normaliter zou het scherm een "out of range" melding moeten geven maar dat doen niet alle schermen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 14:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Knikker voor de grap je kaart VOLLEDIG uit windows (dus drivers un-installen EN je kaart uninstallen via Apperaat Beheer) En dan je drivers opnieuw installen. Dan weet je zeker dat er geen instellingen meer achtergebleven zijn.

Verder ga ik mee met Zarkov. Klinkt als een refreshrate prob, maar dan zou je beeldscherm het wel moeten aangeven zodra er wat mis is......

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me geen resfreshrate prob want normaal geeft hij dan sync out of range.

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 09:45
Nog een suf ideetje dat me te binnen schoot. Wellicht probeert ie bij fullscreen 3d modes de beelden naar een secundaire monitor te sturen. Het is een beetje een longshot maar wie weet, heb je al eens geprobeerd je monitor op de andere poort aan te sluiten.

Als dat ook niet werk zou ik inderdaad de suggestie Notna proberen.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
drivers geen resultaat en andere uitgang proberen ook niet:(

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 15:09
Watvoor voeding heb je?
Andere pc geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Een antec 430 watt, Het vreemde is dat het opeens verscheen en de pc het in het begin goed deed.
Nee, Ik heb geen andere pc met een pci-express slot

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07 21:55

Sebazzz

3dp

Zwart heb ik ook, maar alleen in Firefox bijvoorbeeld i.c.m de Tabeffect extensie.
Probeer eens een LiveCD van Ubuntu 7.04 Beta te downen en te draaien, op de resolutie die jij ook in Windoos gebruikt? En dan moet je op de LiveCD beryl installeren of via Systeem -> Voorkeuren -> Desktop Effects een grafisch effect inschakelen. Als je dat nog problemen krijgt is het dus je graka.
Drivers zitten al op de Ubuntu CD (ik kan het weten, heb ook een 8800GTS ;) )
Het is omslachtig maar het is een optie :)
Is trouwens je voeding niet te zwak?

[ Voor 1% gewijzigd door Sebazzz op 30-03-2007 20:50 . Reden: typo ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Zal het zometeen ff proberen. Voeding is denk ik niet te zwak omdat het eerst prima draaide

Verwijderd

Heb (ook) een Asus GeForce 8800 GTS 320mb (sinds gisteren) en heb ook wat problemen helaas. Collega zegt dat het komt omdat het nog nieuwe kaart is, maar ben niet gerust... moet toch snel melden dat er iets niet goed is. Heb de oude kaart (Matrox Parhelia) eerst verwijdered in zowel XP als Vista Ultimate en daarna de kaart geinstalleerd, maar als ik de meegeleverde 3Dmark06 draai, gaan de eerste 2 tests goed en de 3e verspringt het beeld in 640x480 met 16 kleuren (ongeveer zoiets) mode en doet 0 fps.... Ook tijdens C&C3 kan opeens beeld wegspringen. En in Vista geeft ie zelfs spontaan de melding dat de kaart gestopt is met reageren en direct weer reageert... Te vaag... Heb laatste drivers geinstalleerd en ook die drivers die Vista (XP niet) voorstelt geinstalleerd, maar zonder resultaat. Heb een Asus mobo met 2Gb en voldoende schijfruimte. 2x een Sumsung SyncMaster 226BW, maar ook als ik windows instel om maar 1 display te gebruiken gaat het fout. Als ik de settings van C&C instel op 1024x768 ipv 1680x1050 dan gaat het iets beter, maar springt viusta toch steeds terug naar mijn desktop om te melden dat de graf.kaart disabled en weer enabled is... einderaad... toch ff Alternate berichten dat mijn kaart niet goed lijkt?

Verwijderd

The Triad schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:50:
Zwart heb ik ook, maar alleen in Firefox bijvoorbeeld i.c.m de Tabeffect extensie.
Probeer eens een LiveCD van Ubuntu 7.04 Beta te downen en te draaien, op de resolutie die jij ook in Windoos gebruikt? En dan moet je op de LiveCD beryl installeren of via Systeem -> Voorkeuren -> Desktop Effects een grafisch effect inschakelen. Als je dat nog problemen krijgt is het dus je graka.
Drivers zitten al op de Ubuntu CD (ik kan het weten, heb ook een 8800GTS ;) )
Het is omslachtig maar het is een optie :)
Is trouwens je voeding niet te zwak?
Heb misschien een link? Ben nu bijna klaar met 6.10 downen, maar vraag me af of het wel zin heeft...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:50:
Heb (ook) een Asus GeForce 8800 GTS 320mb (sinds gisteren) en heb ook wat problemen helaas. Collega zegt dat het komt omdat het nog nieuwe kaart is, maar ben niet gerust... moet toch snel melden dat er iets niet goed is. Heb de oude kaart (Matrox Parhelia) eerst verwijdered in zowel XP als Vista Ultimate en daarna de kaart geinstalleerd, maar als ik de meegeleverde 3Dmark06 draai, gaan de eerste 2 tests goed en de 3e verspringt het beeld in 640x480 met 16 kleuren (ongeveer zoiets) mode en doet 0 fps.... Ook tijdens C&C3 kan opeens beeld wegspringen. En in Vista geeft ie zelfs spontaan de melding dat de kaart gestopt is met reageren en direct weer reageert... Te vaag... Heb laatste drivers geinstalleerd en ook die drivers die Vista (XP niet) voorstelt geinstalleerd, maar zonder resultaat. Heb een Asus mobo met 2Gb en voldoende schijfruimte. 2x een Sumsung SyncMaster 226BW, maar ook als ik windows instel om maar 1 display te gebruiken gaat het fout. Als ik de settings van C&C instel op 1024x768 ipv 1680x1050 dan gaat het iets beter, maar springt viusta toch steeds terug naar mijn desktop om te melden dat de graf.kaart disabled en weer enabled is... einderaad... toch ff Alternate berichten dat mijn kaart niet goed lijkt?
Heb 300W (weinig idd) maar zitten slechts 2 SATA's aan en een DVD-brander die niet in gebruik is op moment van spelen... Als je wil zeggen: te weinig; Zeker weten dat het te weinig is?

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Ik zou zeker voor meer gaan.
Heb zelf een amd athlon 64 3k+
1gb ram
3hdd's
nvidia 7800gs (agp)

En ik moest van een 300 watt voeding naar een hogere (heb nu 450) omdat het anders te weinig was. Ik denk dat het daar toch echt aan ligt.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:11:
[...]

Heb 300W (weinig idd) maar zitten slechts 2 SATA's aan en een DVD-brander die niet in gebruik is op moment van spelen... Als je wil zeggen: te weinig; Zeker weten dat het te weinig is?
NVIDIA adviseert minstens 450watt voedingen voor de 8800-serie meen ik, dus ja: 300w is te weinig. Ook al zit er relatief weinig in je systeem (ik vind t nog redelijk veel), koop een nieuwe voeding en probeer het nog eens, Alternate zal je waarschijnlijk hetzelfde vertellen :)

Verwijderd

450 Wat minimaal, maar dan licht het aan de kwaliteit van de voeding, je kan best een 400 wat voeding hebben, met veel ampere als een 400 met zeer weinig, op mijn doos van een 8800 GTX staat dat je minimaal een 600 watt voeding nodig heb, nou is dat ook wat anders als een GTS maar tog

Verwijderd

Allereerst: super relaxt zeg, dit forum! Was al bang dat het aan de voeding zou liggen, maar ging er vanuit (voordat ik keek) dat ik toch echt wel een 450W gekocht had... Maar dat viel dus tegen... zie dat de Cooler Master RP-500 Extreme Power ongeveer 50 euro is, dus hoop dat ik dat morgen ook betaal in de computershop. Maar die nieuwe voeding komt er! Zal jullie (in zekere zin ook uit dankbaarheid voor reacties) op de hoogte houden!
Tot zover bedankt!

Verwijderd

(Op de doos van de GTS staat trouwens dat je 400 nodig hebt.) Nog 1 vraagje: als ik een mpeg afspeel in WMP11, dan wordt binnen 1 seconde het beeld zwart en verschijnt het Splendid logo van ASUS rechtsboven in primary monitor. Iemand een idee hoe ik die "handige" tool Splendid weer uitschakel?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 17:00
dit heb ik ook met een 6800ultra en een 7600GT, komt gewoon omdat de Nvidia drivers nogal brak zijn en de driver crashed en zich herstelt :X dit is dus geen hardware probleem maar een driver probleem waar nvidia nog geen oplossing voor heeft 8)7 |:(

Verwijderd

ok, dank je voor je input! Alles tezamen maakt het beeld compleet. Toch ga ik morgen vast proberen of het ook nog wat uitmaakt als je een voeding hebt welke op de doos wordt aangeraden.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-04 12:36
doe eens een dxdiag test uitvoeren

Verwijderd

al gedaan (onder Vista geeft ie DirectX 10 en onder XP 9.0c) rest is zelfde volgens mij... Alles ok

Verwijderd

zit nog ff in een tournooitje (poker) maar als ik zo klaar ben, zal ik Ubuntu ff proberen... tenzij het geen live cd is en ik dus 3e OS moet installeren.
Anyway; Had nog niet gemeld dat ik ook alle USB devices van de pc heb

Verwijderd

Ubuntu (6.10 van de site) leverde foutmelding op tijdens laden van X :) graka probleem :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 14:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hoewel dit forum (zoals je zelf al zegt) 'relax' is, is het misschien verstandig de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif te gebruiken ipv steeds te kicken ;)

Ena als ubuntu als problemen geeft zou ik idd voor de optie gaan van de nieuwe voeding :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ehhm zotsklots mischien is het handig als je zelf ff een topic aanmaakt want jou probleem is nogal anders dan dat van mij.

Edit------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb net geprobeerd te booten van de ubuntu livecd.
Werkt niet :?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 20:00 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@zotsklots. Dat wordt dan een gevalletje RMA helaas denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 01-04-2007 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schopje

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:20:
450 Wat minimaal, maar dan licht het aan de kwaliteit van de voeding, je kan best een 400 wat voeding hebben, met veel ampere als een 400 met zeer weinig, op mijn doos van een 8800 GTX staat dat je minimaal een 600 watt voeding nodig heb, nou is dat ook wat anders als een GTS maar tog
Hmmm, ik weet zeker dat een Rockerteer 550 watt een GeForce 8800GTS moeiteloos aankan. 600 watt is een indictaie omdat je dan zoveel ampere hebt op de 12volt rails. Mijn voeding (genoemde hier) heeft 2 x 12-volts rails gescheiden en één zo'n rails is genoeg voor je VGA.

PS: Je moet opletten of een voeding een aparte PCI-E 6-pin connector heeft. Mijn AGP kaart (ATi radeon x850xtpe slikt een PCI-E aansluiting. Lekker makkelijk, geen verloopkabels met extra weerstand meer.

Nu wat je nog kunt proberen:

1. Installeer Windows op een kleine lege partitie en probeer Omega drivers. ook is deze partitie geschikt om er mee te kloten, kun je sneller problemen vinden.
2. Driverprobleem, weet je zeker dat het dat niet is? Omdat 8800 kaarten in 3D op een hogere modus gaan. Dit was uit te schakelen, maar ik weet even niet 123 hoe.
3. Controleer de kaart en het moederbord op lekkende condensatoren. Bruine condensatoren zijn slechter dan de blauwe of grijze door het soort halfgeleider. Sommige moederborden met bruine busjes moet je vermijden. Dit was zeer zeker het geval met ASUS moederborden.
4. Meet de voltage van je 12-volts lijn wanneer je een game gaat starten. Duikt het voltage onder de 11,5 volt dan trekt je voeding het niet meer.
5. Is de kaart zelf niet kapot? Ik twijfel daar wel aan, maar het zou kunnen. 3Dmark werkt ook niet? Aquamax 3 ook niet? Je kunt helemaal geen 3D meer aan? Dan is een defect waarschijnlijk, maar probeer toch het een en ander uit te sluiten voordat je geld gaat verspillen.

Check alle BIOS waarden, schrijf ze op een papiertje en reset het BIOS. Dat kan veel ellende oplossen. Schrijf de settings over je PCI-E bus even hier op. Kan ik even kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mischien hoe ik stalker in windowed kan starten zodat ik de +12 lijnen kan testen?

Verwijderd

Topicstarter
Schopje!

Verwijderd

Topicstarter
nog een schop:(

Verwijderd

Topicstarter
Nog een.

Edit--------------------------------------------------------

hij loopt niet vast bij artifact scannen van atitool :?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
harde schop:(

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 11:38
Misschien eens wat oudere drivers proberen? De 70 serie ofzo, en kijken wat hij dan doet?

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zijn die er niet voor een 8800.
zal het even uitzoeken.

Edit------------------------------------

Die zijn er inderdaad niet

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 13:42 ]

Verwijderd

Eje, als ik in elke topic om aandacht moest schreeuwen dan was de database aardig vervuild met berichten die nu niet meer gelden.

Meet je voedingslijnen met een multimeter

Geel-Zwart - brug voltage meten
Rood-Zwart- brug voltage meten

In het BIOS even kijken naar je voltlijnen alhoewel mijn ervaring is dat mijn BIOS een halve volt te weinig aangeeft vergeleken met een goede multimeter. Kon ik meteen testen onder het gamen.

Al een mail gestuurd naar de winkel of een mail gestuurd voor support? Je hebt veel geld neergelegt voor die kaart en ik kan met voorstellen dat het je frustreert want dat zou het bij mij ook doen, maar ga eens aan de slag. Misschien kun je zo een meter lenen van iemand. Een vrije molex is genoeg en meet beide rails.

Dus mailen en meten is weten ;)

Alhoewel ik denk dat je kaart kapot is. Met goede drivers moet hij gewoon in 3D gaan zonder stoot of tegenslag. Ik heb meer gehoord over de 8800 serie en hij is niet bugvrij. Mijn kaart is dan wel 3x trager, maar hij doet het tenminste en jouw 8800 zou het gewoon moeten doen.

Of:

1. Je voeding is echt knudde. 11,4 volt of lager.
2. Koelingprobleem (de-monteer de koeling zelf) Ik heb mijn fan al 2x zelf moeten smeren en daar moet heel de koeler voor vanaf, maar ik gebruik telkens nieuwe pasta bij het monteren (na hem te hebben schoongemaakt) en de temps zijn uitstekend hier. Is het geen temperatuurprobleem (denk het niet, maar zou kunnen). Ik werk in de branche en mij kost dat klusje me 10 minuten. Laat jij er 15 minuten over doen en je hebt weer iets uitgesloten. Koeler gaat toch al langzaam dood dus ik bestel maar even een ATi Silencer. Ook 10 minuten.

Het is nog niet eens zozeer de tijd die het kost dan wel het vakmanschap waarmee je te werk gaat. Maak een lijstje en schrijf alle tips op. Schrijf ook een salle instellingen van je BIOS op en post ze hier, kunnen wij kijken of je geen fout hebt gemaakt wat heel menselijk is.

Zat te doen in jouw geval.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 17:28 ]

Verwijderd

Tijd om topic op slot te shoppen :P

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 10:36
Maar als ik de meegeleverde 3Dmark06 draai, gaan de eerste 2 tests goed en de 3e verspringt het beeld in 640x480 met 16 kleuren (ongeveer zoiets) mode en doet 0 fps....
Dat is normaal, het is de cputest. Ook ik heb met mijn E6600 @ 3 ghz iets van 1-2 fps in die test, maar ik haal wel een normale score.

http://specs.tweak.to/16567

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
uuuhm, probeer nog even ubuntu 7.04 beta... 6.10 ondersteunt de 8800 serie NIET. X crashed inderdaad vrij snel dan, nadat dat balkje een tijdje in de weer is geweest. in 7 kan je gewoon doorstarten.
Pagina: 1