Ik ben een nieuw netwerk aan het opzetten, met als Brein een Windows 2003 server.
Ik heb 2 clients welke Windows Vista Business draaien.
Het probleem is alleen dat de Vista niet het gebruikersaccount wil laden.
Bij het inloggen krijg ik vrolijk deze melding:
======================================
Uw gebruikersprofiel is niet juist geladen
U bent met een tijdelijk profiel aangemeld. Wijzingen die u aan dit profiel aanbrengt, gaan verloren als u zich afmeldt. Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek voor details, of neem contact op met de systeembeheeder.
Het zijn nieuwe en versie gebruikersaccounts.
Ik heb de boel precies hetzelfde geconfigureerd als hoe je dat doet met een 2003 server en XP client omgevingen, waar alles goed werkt (Roaming Profiles tutorial die hier op het forum staat)
Als ik inlog wordt er op de server wel een nieuwe directory voor de gebruiker aangemaakt in de Profiel directory. Deze directory wordt zo genoeg "<Username>.V2".
Er komt dus achter de Gebruikersnaam .V2 te staan
Ik gebruik Vista Business en Vista Ultimate. Beiden Nederlandstalig, en hebben hetzelfde probleem.
Wie weet hier een oplossing voor?
Ik heb 2 clients welke Windows Vista Business draaien.
Het probleem is alleen dat de Vista niet het gebruikersaccount wil laden.
Bij het inloggen krijg ik vrolijk deze melding:
Uw gebruikersprofiel is niet juist geladen
U bent met een tijdelijk profiel aangemeld. Wijzingen die u aan dit profiel aanbrengt, gaan verloren als u zich afmeldt. Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek voor details, of neem contact op met de systeembeheeder.
Het zijn nieuwe en versie gebruikersaccounts.
Ik heb de boel precies hetzelfde geconfigureerd als hoe je dat doet met een 2003 server en XP client omgevingen, waar alles goed werkt (Roaming Profiles tutorial die hier op het forum staat)
Als ik inlog wordt er op de server wel een nieuwe directory voor de gebruiker aangemaakt in de Profiel directory. Deze directory wordt zo genoeg "<Username>.V2".
Er komt dus achter de Gebruikersnaam .V2 te staan
Ik gebruik Vista Business en Vista Ultimate. Beiden Nederlandstalig, en hebben hetzelfde probleem.
Wie weet hier een oplossing voor?