Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2003/VISTA] Roaming Profiles

Pagina: 1
Acties:
  • 6.437 views sinds 30-01-2008

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben een nieuw netwerk aan het opzetten, met als Brein een Windows 2003 server.

Ik heb 2 clients welke Windows Vista Business draaien.

Het probleem is alleen dat de Vista niet het gebruikersaccount wil laden.
Bij het inloggen krijg ik vrolijk deze melding:
======================================
Uw gebruikersprofiel is niet juist geladen
U bent met een tijdelijk profiel aangemeld. Wijzingen die u aan dit profiel aanbrengt, gaan verloren als u zich afmeldt. Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek voor details, of neem contact op met de systeembeheeder.

======================================

Het zijn nieuwe en versie gebruikersaccounts.
Ik heb de boel precies hetzelfde geconfigureerd als hoe je dat doet met een 2003 server en XP client omgevingen, waar alles goed werkt (Roaming Profiles tutorial die hier op het forum staat)

Als ik inlog wordt er op de server wel een nieuwe directory voor de gebruiker aangemaakt in de Profiel directory. Deze directory wordt zo genoeg "<Username>.V2".
Er komt dus achter de Gebruikersnaam .V2 te staan :?
Ik gebruik Vista Business en Vista Ultimate. Beiden Nederlandstalig, en hebben hetzelfde probleem.

Wie weet hier een oplossing voor? :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, iemand een oplossing hiervoor? Ik gebruik wel wireless.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
alway's wait for network on startup staat aan :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Bij mij wel ja. Daarom snap ik het probleem ook niet zo.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mooi documentje hoe roaming profiles onder vista werken:
http://download.microsoft...%20Deployment%20Guide.doc

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je dit toevallig al opgelost? want ik heb EXACT hetzelfde hier thuis

1 gebruikersnaam/password en 2 pc's
1 pc met xp
1 pc met vista

als ik inlog op xp is alles goed
als ik inlog op vista krijg ik die melding...

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 12:40
En heb je de eventlog al bekeken? Misschien staan de rechten niet goed. Ook wel eens gehad.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zie ook hier:

Windows Vista and Windows XP roaming user profiles interoperability: folder redirection is the only way
The trick is to use Group Policy to redirect folders for XP and Vista machines. If you logon for the first time to a Windows domain on a Vista machine, a new roaming user profile will be created on the server. It has the extension V2 to distinguish it from the XP user profile. The documents folder, application data, etc. from the XP profile will be available thru redirection. If you logon again on an XP machine, Windows will load the old user profile and access the same redirected folders on the fileserver.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

neej je begrijpt het niet :)
De folder redirection maakt niets uit. dat hoeft niet eens te werken, voor mijn part zijn het twee compleet losse profielen, één voor xp en één voor vista

het probleem is dat het vista profiel in zjin geheel niet eens laadt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin nou eens met de eventlog? :P

Verwijderd

De eventlog op de client geeft een melding dat iets niet goed is met de grouppolicy folder redirection.
Vreemde is alleen wel dat dit prima werk op de xp machine als je daar mee inlogt.

Ik zal die group policy eens verwijderen en kijken of ik dan wel prima kan inloggen met die account op vista zonder melding.

Sorry voor het korte antwoord hierboven, was aan een lang antwoord bezig maar me baas kwam er tussen... ;P

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:12:
De eventlog op de client geeft een melding dat iets niet goed is met de grouppolicy folder redirection.
Vreemde is alleen wel dat dit prima werk op de xp machine als je daar mee inlogt.
Maar komt dat niet gewoon doordat Vista bepaalde zaken in andere mappen regelt dan XP?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

In principe niet, want hij schrijft 2x een profiel met 2x andere mappen (bureaublad etc etc) tenzij je koppelingen aanbrengt zoals in het artikel hierboven.

De verwijzing die ik heb gemaakt was voor "mijn documenten" naar de \\fs1\map\ zeg maar, en die werkt prima op de xp client. Maar ik heb die nu weggehaald uit de policy (hele policy de prullenbak in), en het gehele oude profiel de prullenbak in, maar hij blijft het vertikken het profiel te laden... /zucht blijf de melding maar krijgen dat hij het profiel niet kan laden, terwijl dit profiel op de xp client prima werkt, en het profiel ook gewoon wordt aangemaakt op de server (gebruikersnaam.V2) terwijl de xp client een (gebruikersnaam) aanmaakt.

Nu ik de group policy heb verwijderd krijg ik trouwens die melding in de eventlog niet meer, maar ook geen andere. wellicht kijk ik op de verkeerde plek?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 13:54 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Nou breekt mijn klomp.. ;)

ik heb alle gebruikers weggegooid, alle GPO's weggegooid, de profieldirectory weggegooid en eventjes opnieuw begonnen..

dir aangemaakt, GPO aangemaakt, user aangemaakt, en nu werkt het wel :s

wazig...

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 13:45
Waarschijnlijk omdat het een XP Profile was welke met de wijzigingen binnen Vista niet werken. Als je éérst inlogt op Vista en dan op XP dan werkt het beter dan andersom..

Just a hunch ;)

Verwijderd

Dat is een hele goeie.. en dat zou zeker kunnen.. ik heb dat profiel nog niet ingelogd op een xp machine. Dat zal ik eens eventjes doen.

Verwijderd

Het probleem ligt op de client Windows Vista pc, niet op de server:

Windows Vista houdt in het register een lijst met profielen bij. Wanneer de lokale profielmap (C:\Users[naam user]) wordt verwijderd, dan blijft het profiel toch in het register staan. Wanneer de gebruiker weer opnieuw inlogt, dan kan Vista het profiel niet vinden en ontstaat de foutmelding. Er wordt geen nieuw profiel aangemaakt, omdat er volgens het register al een profiel bestaat. Om dit probleem op te lossen moet daarom naast de profielmap ook de register key die bij het profiel hoort worden weggehaald.

Deze vind je hier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Hieronder staat een lijstje met keys die beginnen met 'S-1-5'. Zoek de juiste key die hoort bij het weggegooide profiel en verwijder deze.

Wanneer je nu inlogt ziet Vista geen bestaand profiel meer en wordt er een nieuw profiel aangemaakt.

Dit geldt zowel voor lokale profielen als voor roaming profiles. Bij roaming profiles wordt namelijk ook een lokale kopie aangemaakt. Wanneer deze wordt verwijderd, zonder de register key te verwijderen ontstaan de genoemde problemen.

Verwijderd

Bij ons was het allemaal (achteraf natuurlijk) veel eenvoudiger opgelost.

Als Vista inlogt gaat hij op zoek naar je gebruikersprofile directory op de server zoals je hebt opgegeven bij je useraccount, tabblad [profile], alleen plakt Vista daar .V2 achter _/-\o_

Heb je onder XP dus bijvoorbeeld als profiledir. \\server1\jansen dan moet je er voor VISTA een directory bijmaken die \\server1\jansen.V2 heet.

Fijn he van microsoft. Ze hadden bijvoorbeeld ook bij de foutmelding kunnen zeggen "Kan gebruikersprofiel niet laden, want \\server1\jansen.V2 bestaat niet." Dat was wellicht teveel moeite voor de ontwikkelaars daar.

Na uren speuren deed ie het. Maar dan heb je ook wat, nl. je oude werkende situatie weer terug :+
de groeten doen we in onze handtekening, alhoewel ook permanent. Spammen doen we hier niet.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 25-07-2008 14:27 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nofi maar het document wat ik je op 29 maart aanreikte vertelde precies dit. Je hebt dus een half jaar voor niks gezocht ;)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Een half jaar valt wel mee, we hebben sinds vrijdag pas Vista, dus 2 dagen.

De handleiding van maart vloog wel voorbij, maar een handleiding van 39 pagina's is nou juist iets wat geen normaal mens leest vandaar dat ik altijd pleit voor betere foutmeldingen zoals dus ..... "can't open ......" daar heb je wat

Maar bedankt.........

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:21:
Een half jaar valt wel mee, we hebben sinds vrijdag pas Vista, dus 2 dagen.

De handleiding van maart vloog wel voorbij, maar een handleiding van 39 pagina's is nou juist iets wat geen normaal mens leest vandaar dat ik altijd pleit voor betere foutmeldingen zoals dus ..... "can't open ......" daar heb je wat

Maar bedankt.........
dan pleit ik ervoor dat systeembeheerders maar lekker eerst de deployment guides gaan lezen ipv lopen klagen :X

ms heeft de documentatie altijd prima op orde, je hebt er alleen niks aan als je te lui, (want dat ben je!) bent om het te lezen :z

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik kom hetzelfde probleem tegen met 2 Vista PC's. Ik krijg nu zelfs een user directory "user.v2" en "user.v2.v2".

Hoe kan ik dit het beste oplossen ?

Bij voorbaat dank

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:39

Damian

Insane Obtrusion

Ben hier nu ook mee bezig.

als ik het goed begrijp is het gewoon een kwestie van een nieuwe profielmap aanmaken op de server, en daar dan de naam .v2 achter zetten ? Kan ik gewoon het profiel kopieren uit de gewone map ?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee we gaan natuurlijk niet hier verder lopen helpdesken he ;)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.