Toon posts:

PC en HDTV verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hallo!

Ik kamp met een probleem. Sindskort heb ik een HD-ready tv aangeschaft (Sony Bravia KDL26S2000) en deze wil ik verbinden met mijn pc (met Geforce 7800GT videokaart). Mijn videokaart bevat de volgende uitgangen 2x dvi en 1x s-svideo. De tv heeft een vga en een hdmi aansluiting. Nou leek het me het mooist om mijn pc en tv te verbinden met een dvi-hdmi kabel en heb ik deze kabel gekocht. Echter na aansluiting van deze kabel en wat knoeien met de drivers lukt het me gewoon niet om mooi beeld op mijn tv te verkrijgen, voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/14696/2005122770487218276_th.jpg

Klik voor vergroting

Komt dit doordat ik de verkeerde instellingen gebruik, is er een programma voor? Moet ik een vga kabel gebruiken?

Alvast bedankt

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens dvi > vga > tv

om te kijken of het beeld dan wel goed is.

Ik heb een panasonic 42 plasma met pc ingang, en een mce met vga out. Ik heb hem ook gewoon via vga aangesloten. Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat je van dvi > hdmi kan.
Persoonlijk zie ik geen noodzaak, kan me niet voorstellen dat het beeld nou enorm veel beter wordt.