[mem] geen terugkeer vanuit standby met nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:38

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik wilde het laatste beetje snelheid uit mijn 5 jaar oude systeem persen met nieuwe PC3200 geheugenbankjes. Hiermee kan dit systeem nu theoretisch op 3:4 memdivider lopen. Het geheugen wordt correct herkend door WindowsXP en Everest, alles werkt goed, het systeem is sneller en stabiel maar nu kan deze niet uit standby komen. Soms verschijnt (een deel van) het beeld en dan hangt alles en soms komen de monitoren niet uit standby en hangt alles. Voorheen werkte alles perfect met een combinatie van 512Mb PC2100 (OEM) en 512Mb PC3200 (OEM). Er bestaat geen Vendorlist voor dit moederbord.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd:
* Diverse combinaties van Vcore, Vmem en Vagp settings
* Mem-divider op 1:1 en 3:4
* 1 geheugenreepje gebruiken i.p.v. 2. In beide gevallen geen succes.

Het systeem:
* Pentium 4 2,0GHz @ 2,4GHz
* Asus P4B533 (i845E chip)
* 2x 512Mb Kingston KVR400X64C3A
* FSB 120MHz / geheugen 160MHz
Everest moederbord-report:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/61d870a8483f6e96cf86e6f2a578abf7/thumb.png

Waar zou het niet uit standby kunnen komen door kunnen komen?

[ Voor 16% gewijzigd door jfeelders op 28-03-2007 15:27 ]

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
1½ week later en nog steeds geen oplossing. Ik heb de afgelopen tijd met verschillende voltage-, fsb-, memdivider- en Strength Control-instellingen lopen spelen maar geen verandering. Het hele zaakje is zo stabiel als wat maar komt dus niet terug uit standby. Het geheugen loopt op SPD-instelling (2.5-3-3-7). Kan dat mogelijk een probleem zijn? Iemand nog een idee of suggestie?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Gokje is dat je mem icm je mobo verhindert dat je PC uit standby komt. Reset je BIOS even en check ook de power options... Dat is waar ik op zou gokken. (Maja, ben verre van een expert :P )

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Update voor de search:
Ik kreeg vandaag het heldere idee om de chipsetdrivers opnieuw te installeren en dat heeft inderdaad geholpen. De PC komt nu weer gewoon uit stand-by... :)