Toon posts:

Rearspeakers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik bezit momenteel een paar Magnat Quantum 506 (uitmuntend imho!) en een Magnat Quantum 511 center. Nu moet ik nog rears kopen, welke ik eigenlijk alleen maar kan ophangen. Beugels heb ik nog van mijn vorige rears (Mission m30i). Ik wil het het liefst bij Magnat houden dan omdat dat klankmatig natuurlijk het beste overeenkomt. Maar alle boekplankmodellen van Magnat (501,502 en 503) hebben de basreflex aan de achterkant! Als ik één van deze drie zou nemen, zou dit dan niet een te verne*kt geluidsbeeld geven, ook al staan ze op small ingesteld?

Nu is dus mijn vraag: kan dit, zo ja koop ik ze. Zo nee: wat is het alternatief?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hangt denk ik van je opstelling af. Als je ze ophangt op oorhoogte merk je volgens mij weinig van basreflex aan de achterkant. Ik denk dat het daarnaast ook met afstelling van je totale set te maken heeft.

Persoonlijk denk ik eigenlijk dat het vrij weinig uit maakt. Als je front speakers hebt met ook de basreflex aan de achterkant komt er toch ook gewoon - richting de zit positie - goed geluid uit. Ik neem dat, dat namelijk is waar je je zorgen over maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar mijn voorspeakers staan wel 50 cm van de muur af ;)