Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[OGR-25] Grotere stukken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of het iemand anders al is opgevallen, maar zijn de stukken bij OGR-25 de laatste tijd groter?

het zit als volgt. ik graaz hier met een dual dual-opteron die ook als thuis server dient lekker mee op OGR-25 met 4 cores dus. normaal score ik zo'n 90-95 MNodes/s maar de laatste 2 weken zie ik regelmatige drops richting 80 of soms zelfs < 70 Mnode/s. ik heb mijn server na gekeken en die draait perfecte performance.

ook als in de stats op dnet kijk lijk ik de laatse paar weken iets lager te scoren. nou zat ik te denken dat dit kan komen door dat de stukken groter/ingewikkeleder zijn geworden maar ik dacht dat ze juist kleinen werden naarmate we het einde naderden?

iemand een verklaring voor dit gebeuren?

p.s. de client draait nu al 2 maanden 24/7 ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Bij OGR wisselt de grootte (nodes) van blokjes vrij sterk.

het is ook zo dat een groter blokje (meer nodes) meer punten oplevert, dus een computer zou het niet moeilijker moeten hebben met andere blokjes.

Zelf heb ik het gevoel dat er de laatste week juist veel kleine blokjes voorbij komen, omdat ik aardig veel blokken per dag doe.

het aantal nodes per dag lijkt echter wel vrij stabiel te zijn, zie: http://stats.rharmsen.nl/OGR-P2/h4/index.html dit is de enigste machine hier die 24/7 draait en dus een stabiele output zou moeten hebben.

Edit:
Wat is overigens de versie van je client? de laatste client (499 pré-release) is weer iets sneller dan de vorige.

[ Voor 9% gewijzigd door Robinski op 28-03-2007 13:58 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
dat is ook wat ik zie, in de console geeft de client aan dat deze soms 70MNodes/s doet wat een vermindering is van bijna 28% terwijl in de stats het mischien een paar procent scheelt. ik zie trouwens ook in jouw stats een kleine vermindering in de MNodes/s tussen 10 en 13 maart bijvoorbeeld.

het zal wel niks zijn maar omdat ik nog niet zolang ervaring heb met de dnet client vroeg ik me af of er iets mis was. maar het gaat vanzelf weer over dus. bedank voor de uitleg.

ik draai trouwens de linux client 498-x86-elf. is die 499 dan al stabiel genoeg om 24/7 te draaien?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dat heb ik dus ook... draai op mijn server hier een kleine 75MNodes, maar de laatste tijd komt deze niet boven de 51MNodes uit....

Misschien weer een client update nodig :P

Wabbawabbawabbawabba

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:23:
dat is ook wat ik zie, in de console geeft de client aan dat deze soms 70MNodes/s doet wat een vermindering is van bijna 28% terwijl in de stats het mischien een paar procent scheelt. ik zie trouwens ook in jouw stats een kleine vermindering in de MNodes/s tussen 10 en 13 maart bijvoorbeeld.

het zal wel niks zijn maar omdat ik nog niet zolang ervaring heb met de dnet client vroeg ik me af of er iets mis was. maar het gaat vanzelf weer over dus. bedank voor de uitleg.
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat die drop heeft betekend.
maar ik vermoed dat dat komt door dat ik toen de server wat zwaarder had belast.
ik draai trouwens de linux client 498-x86-elf. is die 499 dan al stabiel genoeg om 24/7 te draaien?
Die client is er nog niet voor linux helaas.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:23:

Windows en FreeBSD 499 clients zijn hier stabiel (de laatste onder binary emulation onder NetBSD).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11 17:27

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft een flinke drop gezien in zijn proxy logfiles de laatste weken, van gemiddeld 10MB aan log per dag naar tussen de 2/4 per dag, terwijl daily score ongeveer gelijk bleef.
Grotere WU's, zelfde scores. Nuttin to wurry aboot.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Jive schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:30:
* Jive heeft een flinke drop gezien in zijn proxy logfiles de laatste weken, van gemiddeld 10MB aan log per dag naar tussen de 2/4 per dag, terwijl daily score ongeveer gelijk bleef.
Grotere WU's, zelfde scores. Nuttin to wurry aboot.
Ik zie juist het omgekeerde, van 20kb naar 50kb per dag met een output die aardig gelijk is.

Maar het hangt er ook misschien wel een beetje van af hoe groot je eigen proxy buffer is en waar vandaan je jou buffers weer laat vullen en hoe groot de cache daar is.

Pagina: 1