Game pc [€800 max]

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 23:38
Dag iedereen ,

Ik ben hier zonet nieuw en om maar meteen met de deur in huis
te vallen , zoek ik een nieuw systeem wat ik aan de hand van
onderdelen in elkaar ga zetten.

Het is de bedoeling dat het een Game pc moet worden. Spelletjes
zoals Battlefield 2 , FIFA07 , C&C Generals , NFS Carbon etc moeten
geen enkel probleem zijn. Het systeem heeft draadloos internet
omdat ik geen UTP kabel door het plafond krijg. De pc gebruik ik niet
alleen voor spelletjes te spelen maar ook voor huiswerk,MSN en
Internet werk.

Omdat ik nu nog een AMD systeempje heb die in de huiskamer staat
kriebelt het toch om zelf een systeem te kopen. Hierbij heb ik gekozen
om voor een volledig nieuw systeem te gaan , en ben voor een Intel
Core 2 Duo gevallen.

Ik heb dit al :

Kingston 2x 1 gb pc5300 667 mhz Dual Channel setje
ATI Radeon X1950pro PCI Express 16x

Ik heb dit op het oog :

Moederbord : Asus P5N-E SLI nVidia nForce 650i SLI 1,333 GHz DDRII €107,21
Processor : Core 2 Duo (Allendale) E6300 €168,68
Harde schijf : Samsung Spinpoint 250 GB 7200 RPM SATA II €63,45
Dvd speler : LG Electronics GDR-8163RBB, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM €15,68
Dvd brander : NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM €31,62
Cardreader : MS-Tech LU-165S, Zwart €9,29
Voeding : Cooler Master iGreen Power 500 Watt €80,38
Kast : 3RSystem R202 €29,65
Monitor : Acer AL1716As Silver 8 ms 17 " €142,80
Toetsenbord : Logitech Classic Keyboard, Zwart, OEM €9,42
Muis : Logitech V100, Blauw, Zwart, Retail €15,17

Totaal : € 673,35

Nu zit ik alleen met het volgende :

Ik heb er nog niet zo gek veel verstand van , van hardware onderdelen. Ik heb nog ongeveer
125,- over wat ik dus nog kan besteden voor betere onderdelen als hierboven. Wat kan ik
eventueel veranderen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Groetjes Eppo16

[ Voor 31% gewijzigd door eppo16 op 28-03-2007 17:52 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Ten eerste moet je even duidelijk maken waar je de pc voor gaat gebruiken. Ben je een gamer, en hoe veeleisend ben je daarin? Lees dit even door en pas je start-post aan, anders wordt het topic waarschijnlijk gesloten. Daarnaast moet je even de prijzen per onderdeel erbij zetten, dan hoeven we dat niet allemaal zelf op te zoeken. Zonder die prijzen kan ik weinig zeggen over het systeem.

Wat ik alvast wel te melden heb:

- Geheugen en videokaart zijn al toppie, niks mis mee. Uiteindelijk zul je misschien willen overstappen op een DX10-videokaart (als je een gamer bent iig), maar daar kun je nog best 8 tot 18 maand mee wachten. Processor is ook een goede keuze binnen je budget.

- Seagate Barracuda hardeschijven worden momenteel als erg goed beschouwd, ik kan ze persoonlijk aanraden. Wil nietzeggen dat Samsung slecht is trouwens, maar Seagate schijnt nog iets beter te zijn (iets sneller en betrouwbaarder).

- Dvd-rw en dvd-brander van Samsung zijn erg goed, die hebben ook SATA-drives in plaats van IDE. Is wat moderner en de kabels zijn smaller, dus een nettere kast en betere airflow. De drives zelf zijn ook erg goed (snel en betrouwbaar). Ik raad dus aan: de Samsung SH-S183L brander met de Samsung SH-D163C dvd-speler. Ik heb ze beide en ze zijn top.

- Kast en voeding: Ik weet niet wat de huidige keuze kost, maar ik vermoed dat je met jouw budget beter kunt gaan voor een Antec kast+voeding. Bijvoorbeeld de NSK6500 of de Sonata 2. Beide erg goedkoop, maar toch zeer goede kwaliteit: sterke, stabiele en stille voedingen in een degelijke en mooie kast. Zeker aan te raden. Er zijn veel meer A-merken, maar bijna geen is zo goedkoop als de Antec combinaties (de NSK6500 is ongeveer 90 euro inclusief voeding).

Misschien schiet me later nog meer te binnen, als je topic dan nog niet gesloten is in elk geval. Succes verder!

[ Voor 10% gewijzigd door geert1 op 28-03-2007 17:00 ]

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 15:22
welke spellen wil je spelen met welke resolutie..?

Verwijderd

Als je in de toekomst een DX10 kaart wil kopen, is het wel handig om voor een Intel E6600 te gaan, anders word je processor zoon prestatie verslomer, ook wel genoemt een bottleneck

• eppo16
Dank jullie wel voor de reacties

Sorry dat ik de prijzen was vergeten van de hardware-onderdelen. Het staat er
nu wel bij namelijk en ook waarom ik een nieuwe pc ga kopen.

Ik heb er ook gelijk bij gezet waar ik mijn systeem voor wil gaan gebruiken.

@geert1 :
Ik zal eens naar jouw tips kijken ook omdat je het hebt over dvd speler + brander
die niet meer via een IDE kabel werken maar via SATA. Ik denk dat je me nu al
overtuigd hebt , want die brede IDE kabels staat niet zo netjes in een computer
kast dus ik ga zoiezo voor SATA dvd speler + brander.

@tomvdburg :
Ze staan meestal op de normale resolutie. Meestal als je een spelletje installert voert
hij een soort installatie uit waaruit het systeem kan zien welke instellingen voor mij
goed draaien. Moet zeggen dat het goed werkt en heb altijd mooi beeld dus ik heb
geen idee welke resolutie dat is.

Ik draai mijn Windows op resolutie : 1024x768

De reden van een SLI moederbordje is , ik wil dol graag later overstappen op Direct
X10 , ook omdat dit weer de toekomst is zeg maar. Mijn videokaart die ik nu heb
voldoet nu nog prima namelijk aan mijn wensen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:21
1) Je hebt geen SLI nodig voor DX10
2) Steek die 125 euro in een snellere cpu(Als je nog even geduld hebt kun je dan zelfs een E6700 kopen: Scheelt je bijna een ghz. Met dat geheugen kun je dan ook nog lekker overclocken)
3) Ik zou die dvd-speler, cardreader eruit laten en een antec sonata 2 kiezen. Je hebt dan nog wat geld over en dat steek je dan in een headset ofzo

http://specs.tweak.to/16567

• eppo16
Direct X10 duurt nog zeker een half tot een jaar voordat ik over ga. Dit omdat
mijn videokaartje nog prima functioneerd en kan er nog alles mee spelen
wat ik ermee wil spelen. Voor mij is nu overstappen naar Direct X10 zinloos
simpel weg omdat ik het nu nog niet nodig heb.

Ik kan die 125,- steken in mijn processor. Ik wil eerst eventjes rustig kijken
wat het verschil is qua prijs tussen de IDE dvd brander + speler en een SATA
dvd speler + brander.

Is de Coolermaster Igreen een goede voeding ? De kast vind ik prima en is
naar mijn idee goed. Moet er overigens bij zeggen dat de gekozen kast niet
om mijn Game pc komt maar een systeemkast wat ik hier al heb staan. Dat
was ik vergeten te zeggen. Ik zal foto's maken van de systeemkast morgen
en zal die hier posten.

• eppo16
De foto's :

Voorkant :
http://img144.imageshack.us/img144/2046/voorkantkz5.jpg
Bovenkant :
http://img118.imageshack.us/img118/3162/bovenkantkm0.jpg
Voorkant ver af :
http://img118.imageshack.us/img118/5463/voorkantverafwi6.jpg
Zijwand fan ver af :
http://img144.imageshack....40/zijwandfanverafvt4.jpg
Zijwand fan dichtbij :
http://img118.imageshack....zijwandfandichtbijvl7.jpg
Achter fan :
http://img118.imageshack.us/img118/1492/achterfanvi0.jpg

De koeling zoals op de foto te zien is , met de systeemkast waar het
in zit wil ik mijn Game onderdelen in zetten voor optimale koeling.

Ik heb het advies van Geert1 opgevolgt en ben op deze 2 optische drivers uitgekomen , zijn verbonden met SATA :

Dvd speler :
Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM €17,97

Dvd brander :
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM €31,62

[ Voor 36% gewijzigd door eppo16 op 29-03-2007 17:54 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Koop een Asus 450W PSU is meer dan krachtig genoeg stabiel, stil en maar 49 euro bespaar je weet wat geld mee ;)

Specs

• eppo16
@Solid_Aapie :

Ik zie dat die Asus voeding 1 12v+ lijn heeft van 14 ampere , op die lijn zit 168 watt.

Is dat genoeg voor mijn ATI Radeon X1950pro ?

Ik heb nu een Huntkey 450 watt voeding in mijn huidige systeem zitten die heeft
totaal 30 Ampere op de 12v+ lijn. ( 12v1+ 14 A , 12v2+ 15 A )

@Topic :

Is die systeemkast goed voor mijn Game pc ?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Of die systeemkast goed is, kan ik uit de foto's niet opmaken. Je zou even moeten kijken welk merk/type het is, en dan ervaringen met die behuizing op kunnen zoeken op internet. Hij ziet er in elk geval wel erg vet uit.

Over de voeding: Er zijn best veel A-merken voor een redelijke prijs, bijvoorbeeld Antec. Aan 430 Watt heb jij al genoeg, ook met het oog op toekomstige uitbreidingen. Dus ik zou zeggen, kijk even in andere topics, wat anderen hebben gekozen en waarom. Hoe dat zit met die 12-volt-lijn enzo, daar heb ik niet veel verstand van.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 30-03-2007 14:17 ]

Verwijderd

Ik zou een ander moederbord kijken. De intel p965 chipset is energy zuiniger en stabieler. Die doen het op dit moment erg goed. Als je toch nooit SLI gaat gebruiken, wrom zou je er dan een nemen die het ondersteund? Kijk bijvoorbeeld naar een Gigabyte DS3 of een asus P5B-E.

nieuws: MSI P6N SLI Platinum met nForce 650i-chipset getest

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
idd Reinman heeft gelijk, qua moederbord die nvida gebruiken teveel stroom, dus warmte etc en hebben verder bij mijn weten ook geen voordelen.

Ik zou Samsung hdd nemen tenzij Seagate net zo duur is, want daar zit langer garantie op verder maken ze elkaar niet zoveel. Ik ben luig dus zoek het niet op :P

cpu overklokken of een andere nemen.

voeding lijkt me goed, niet die asus nemen in elk geval, die led is leuk verder heb ik die 3jaar geleden ook al gehad en meteen teruggedaan.

wil je meer geld uitgeven doe dit dan aan een beeldscherm en let op dat je een relaxte muis koopt.

Nukezone FTW

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:35
Dat toetsenbord is echt vreselijk, het is wel geschikt als ramplank maar het heeft totaal geen multimedia-toetsen. Koop voor 10 euro meer een met tenminste een play-knop, en na een tijdje wil je niets anders meer :)

Verwijderd

Met alle respect... hoe kan een kast nu goed zijn of niet? Een kast is hooguit mooi of niet. Uiteindelijk is het alleen maar boeiend of je er een ATX bord in kwijt kan. De voeding kun je er los bijkopen en die moet inderdaad wel van goeie kwaliteit zijn.

Kast staat er naar mijn mening alleen maar mooi te zijn.

mbt je configuratie: ik snap ook niet helemaal waarom je perse een SLI bord wil. videokaart en het geheugen zijn mooi. Persoonlijk ben ik meer van de AMD processoren.
Wat voeding betreft: Coolermaster is gewoon een A-Merk voeding. Niks mis mee dus.

De rest ziet er goed uit.... het overige geld zou je kunnen steken in nog een bankje geheugen of een betere processor of een betere muis en tobo. Zeker als je een fanatieke gamer bent dan kan dit uithalen....

Je zegt overigens ook wireless nodig te hebben... heb je al een wireless kaartje? Anders iets van een linksys erin plempen. Relatief goedkoop en erg goed spul.

• Solid_Aapie
eppo16 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:49:
@Solid_Aapie :

Ik zie dat die Asus voeding 1 12v+ lijn heeft van 14 ampere , op die lijn zit 168 watt.

Is dat genoeg voor mijn ATI Radeon X1950pro ?

Ik heb nu een Huntkey 450 watt voeding in mijn huidige systeem zitten die heeft
totaal 30 Ampere op de 12v+ lijn. ( 12v1+ 14 A , 12v2+ 15 A )

@Topic :

Is die systeemkast goed voor mijn Game pc ?
Range Input Frequency Range +3.3V +5V +12V1 +12V2 -12V +5Vsb

Hij heeft 2 12V lijnen 1 van 180w en 1 van 168w en volgens Extreme Power Suply calculator verbruikt een 1950pro 110wattage dus het zou zeker moeten lukken ;)

En op hardware.info zijn mensen die met deze voeding een dual core en 8800gts trekken dus...

Specs

• eppo16
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik vind de kast die ik nu al heb goed genoeg voor een Game pc. Hij heeft
goede koelingsmogelijkheden namelijk en daar ging het mij vooral om. De zijwand fan
kan ik zowel naar binnen laten blazen en naar buiten.

De reden waarom ik denk SLI nodig te hebben is :
Ik wil in de toekomst graag 2x Nvidia videokaartjes laten draaien. Dat zal
dan Direct X10 worden. Het is een moederbordje wat lang mee moet gaan
dus vandaar mijn keuze voor dat moederbordje. Het schijnt dat deze moederbordje
hard kunnen overclocken :

-Asus P5N-E SLI, Retail
-P5NSLI

Ik ga ook opzoek naar een ander toetsenbord en muis. Ik heb er toen zomaar
eentje gekozen mij leken ze wel goed ...

Wat betreft over de voeding , daarover ben ik nog niet uit. Ik weet dat Coolermaster
stabiele lijnen heeft en Chieftec ook. ( beide ervaringen mee ) Ik hoor hele goede berichten
over Antec , Be Quet , Enermax , OCZ. Ik ben erg benieuwd naar de voedingen van Enermax
en OCZ.

Ik ga met jullie mee en het wordt een 450 watt voeding , alleen het merk weet ik nog niet. Kunnen jullie mij hiermee helpen ?

Ik heb zonet eventjes gekeken en mij leek deze wel goed voor Wireless.
-Linksys WMP54G €31,70 bij Azerty

Edit 1 :

Ik heb weer eens gekeken en mij leek dit toetsenbordje wel leuk :
-Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail €11,79

Deze muis heb ik op het oog :
- Logitech LX3 Optical Mouse €29,00

[ Voor 12% gewijzigd door eppo16 op 30-03-2007 17:14 ]

Verwijderd

Misschien een stomme vraag hoor. Waarom zou je sli willen draaien? Je kan vaak voor de zelfde prijs een single card halen, die beter presteerd, minder stroom verbuikt en in meer games werkt.

• Solid_Aapie
IDD je wilt 2 nvidia kaarten draaien in Sli met een 450W voeding das nummer 1 dat kan helaas niet. Tenminste niet met de huidige dx10 kaarten. En verder heb je helenmaal niks aan Sli omdat je E6300 een ongelofenlijke vertraging oplevert tov je dx10 videokaarten. Dus ga je voor Sli koop dan iig zeker eeen 550W voeding en een snellere CPU want anders is het na mijn mening een grote geldverspilling ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Solid_Aapie op 31-03-2007 08:40 ]

Specs

• eppo16
Ik hoef nu niet gelijk met SLI te draaien of met een Direct X10 videokaartje. Ik wil zoiezo volgend jaar een Direct X 10 kaartje kopen.

Ik twijfel nu dus tussen een SLI bordje of een gewoon bordje. Maakt het verschil uit als de Maximale FSB 1066 is of 1333 mhz ? Ik geloof dat 1333 mhz Dual Quad processoren ondersteunen wat voor mij misschien een optie is ( in de toekomst )

Ik heb dan dit moederbordje op het oog voor 1 videokaart te draaien :
-Asus P5B, Retail €105,79 bij Azerty

Is erg snel met overclocken heb ik gelezen ...

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
De Asus P5B ondersteund geloof ik geen Quadcore CPU, de P5N-E SLI wel. De prijs van die 2 is precies hetzelfde, dus zou ik voor de P5N-E SLI gaan.

Tomorrow is not today!

Verwijderd

Spacey23 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:42:
De Asus P5B ondersteund geloof ik geen Quadcore CPU, de P5N-E SLI wel. De prijs van die 2 is precies hetzelfde, dus zou ik voor de P5N-E SLI gaan.
Ik zou die juist NIET nemen. Veel hoger energy verbruik dan de p965 chipset. Wat ik een aantal post er boven heb gezet(Verwijderd in "Game pc \[€800 max]"). P965 chipset is dus een veel betere keus(kwa features wint de 965 nipt).
de P5B-E ondersteund quadcore (al) wel.
Verder denk ik dat met een bios update de quadcores ook wel op een P5B normaal gaan werken (op alle 965 chipsets denk ik wel).

• eppo16
Is een SLI moederbordje. Ik denk dat ik voorgoed voor een single bordje ga dus
met 1 PCI Express 16x poortje.

De Asus P5B :

- Intel LGA775 Platform
- Intel® Quad-core CPU Ready
- Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo Ready
- Intel® Pentium® Extreme / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D Ready
- 1066/800/ 533 MHz
- Dual-channel DDR2 800/667/533
- 1x PCI Express x16
- 6x SATA 3Gb/s
- RTL8111B PCI-E Gb LAN
- 8-channel HD Audio
- AI NOS™ / AI Gear / AI Nap

Deze ondersteund dus wel Quad processoren ... en heeft
een snelle makkelijk overclockbare Chipset

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Draait een Quadcore niet op een 1333 FSB? Hoe zit dat dan als je moederbord maar een FSB van 1066 ondersteund?

Edit:

Ik zie het al staan, de Quadcores draaien nu ook nog op 1066 fsb!

[ Voor 26% gewijzigd door Sydney08 op 31-03-2007 13:58 ]

Tomorrow is not today!

Verwijderd

Spacey23 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:56:
Draait een Quadcore niet op een 1333 FSB? Hoe zit dat dan als je moederbord maar een FSB van 1066 ondersteund?
Bios update? Zodat de chipset wel naar 1333FSB kan/mag? Ook haal je met overclocken makkelijk de 1333FSB op deze bordjes.

(ik zou ook even kijken naar een gigabyte DS3. Deze is kwa extratjes net iets beter als een P5B. Solid caps etc)

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
klopt asus p5b ondersteunt wel quad core maar dat moet je een bios update voor doen.
Heb hem zelf in gebruik en het is een zeer fijn moederbord. ook makkelijk over te klokken.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• eppo16
Het verschil tussen de ''Gigabyte DS3'' en de ''ASUS P5B'' zie ik eerlijk gezegt niet. De Gigabyte heeft een Onboard vga kaart wat bij mij toch uitschakeld wordt.

Voor de rest heeft zowel Gigabyte als Asus maximale FSB van 1066 mhz.

Edit 1 :

Quad processoren heb ik nu nog niks aan. Aangezien ik eerst goed wil gaan wennen aan
de Core 2 Duu processor duurt het wel eventjes voordat ik de Quad processor neem. Het
is altijd handig als het erop kan en dat je een goed moederbordje uit zoekt waarmee je
later nog wat mee kunt upgraden.

[ Voor 39% gewijzigd door eppo16 op 31-03-2007 14:10 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:57:
Met alle respect... hoe kan een kast nu goed zijn of niet? Een kast is hooguit mooi of niet. Uiteindelijk is het alleen maar boeiend of je er een ATX bord in kwijt kan. De voeding kun je er los bijkopen en die moet inderdaad wel van goeie kwaliteit zijn.

Kast staat er naar mijn mening alleen maar mooi te zijn.
OT maar hier moet ik toch echt op reageren. Koop een noname kast en daarna een ..?Antec bijv, en je zult wel degelijk verschil merken (ja, ik heb ervaring). Toen ik de noname kast van mn vriend openmaakte, was er gelijk een pin verbogen waardoor 'ie niet meer dicht kon. Antec is gewoon betere kwaliteit. Wat jij nu zeg is net zoiets als: waarom koop je een hedendaagse auto ipv een Opel Kadett, simpelweg omdat die veel meer kwaliteit heeft :)

OnT:
@ eppo: FYI: ik draai hier met een 22A op de 12v lijn, en 3 hdd's prima een x1950pro icm 3500+.

[ Voor 5% gewijzigd door FitTiv op 31-03-2007 14:12 . Reden: typo ]

Verwijderd

eppo16 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:07:
Het verschil tussen de ''Gigabyte DS3'' en de ''ASUS P5B'' zie ik eerlijk gezegt niet. De Gigabyte heeft een Onboard vga kaart wat bij mij toch uitschakeld wordt.

Voor de rest heeft zowel Gigabyte als Asus maximale FSB van 1066 mhz.
Je kijkt naar de verkeerde ;). Je kijkt naar de G965 chipset en niet naar de P965 chipset.
http://www.gigabyte.eu/Pr...4&ProductName=GA-965P-DS3

"The Industry's Leading All-Solid Capacitor motherboard Design
To ensure a longer for systems in daily operation and boost system stability under extreme conditions, this platform adopts cutting-edge Conductive Polymer Aluminum Solid Capacitors from the world's leading vendors. With these high-quality components , users can take advantage of better electronic conductivity and excellent heat resistance for enhanced system durability."

Word op dit moment gezien als een van de beste overclockbordjes.

• eppo16
Ik houd de kast zoals te zien is op de foto's die ik gepost heb. Die kast is
van goede kwaliteit , geen schroeven nodig of ander materiaal. Bevalt me
prima en heb een hele goede koeling. ( bedoel de systeemkast , de blauwe
met die grote ventilator )

De zit dit in :

1x 12 cm intake voor in
1x 25 cm intake zijwand
1x 12cm outtake onder voeding

Ik ben erg benieuwd naar een Enermax of OCZ voeding , mag ook best
een Coolermaster zijn maar één van die 3 merken wordt het zoiezo. Kunnen
jullie mij helpen met de keuze van de voeding ?

Edit 1 :
Ik wil nog niet gelijk overclocken. Eerst veel reviews lezen en proberen
met mijn Download pc. Als dat lukt dan pas ga ik proberen mijn Game pc
te overclocken.

Edit 2 :
Ook ben ik benieuwd welk moederbord beter kan nemen. De Asus P5B
of de Gigabyte. Ik zie wel dat de Gigabyte 2 SATA II poortjes meer heeft
maar de rest zegt me niet zo gek veel

[ Voor 38% gewijzigd door eppo16 op 01-04-2007 08:24 ]

• eppo16
Willen jullie mij helpen met de keuze van de voeding en het moederbord ?

Het ligt eraan hoeveel geld ik overhoud , houd ik meer als €100,- over dan
wou ik er een snellere processor in hebbem ( E6400,E6600 ).

Verwijderd

Ik zou de Gigabyte nemen (zo als ik al meerdere malen heb gepost in deze thread). De gigabyte heeft solid capacitors. Dat komt de levensduur van het moederbord ten goede.
(deze dus, en niet die met videokaart http://www.gigabyte.eu/Pr...456&ModelName=GA-965P-DS3)
Verder schelen ze niet veel van elkaar.

edit:
Voeding:
Zolang je een A merk neemt, zit je goed. de iGreen is van een A merk (coolermaster is een A merk) en dus een goede keuze. Je zou ook nog kunnen kijken naar seasonic. Die worden ook als erg stabiel en stil ervaren.

zie ook de product survey:
http://tweakers.net/productsurvey/136729

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 16:38 ]

• eppo16
Dankje wel voor je reactie :)

Ja de Coolermaster Igreen 500 watt ( 400 lijkt mij te weinig ) is in mijn ogen een prima voeding.

Dan ga ik voor de Gigabye moederbordje. Deze heeft 2 SATA II aansluitingen meer en kan ook
een hogere FSB aan ( Gigabyte : 1333 , Asus : 1066 )

Voor de rest nog aanmerkingen op het systeem of iets wat beter kan ?

Verwijderd

Niet echt. Misschien kijken naar een monitor met een DVI aansluiting. Hier door word je beeld veel mooier en scherper. Deze bijvoorbeeld pricewatch: Acer AL1723 (17", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)
Wel iets duurder, maar je hebt er wel meer aan. (kan alleen niet vinden of je er wel een DVI kabel bij krijgt. Die zijn namelijk ook best prijzig (+/-35euries))

edit:
500 is al overkill hoor ;) zo veel verbruikt je systeem niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 22:11 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

je post wel een lijstje en doeleinden, maar ik mis de onderbouwing en de te verwachten problemen c.q. specifieke vragen. Daarom gaat je topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.