Regclean vs. Scanreg/fix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20340

Topicstarter
Altijd een opruimerig baasje geweest. Gebruik RegCleaner, Clean Sweep Registry Sweep, en Microsoft's RegClean. Met de eerste 2 nooit problemen gehad, maar net na het verwijderen van 4 miezerige CLSID'tjes met RegClean, vond Schijfcontrole opeens, dat ik geen C-schijf meer had. Ook het icoontje in Mijn Computer was opeens veranderd in iets vaags. Backup teruggezet, en alles is weer normaal. Denk er nu over om af en toe de DOS Command Scanreg/fix eens te geven. Is dat een beetje te vergelijken, en heeft iemand daar meer of minder goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-06 16:22

Anton

NetApp Implementation Engineer

Scanreg /fix verwijdert niets uit je register, die bouwt hem alleen opnieuw op. Je registerbestanden worden er meestal wel kleiner door, want alleen de geldige keys worden in een nieuw register gezet. Als je met Regclean of andere programma's keys verwijderd worden ze als 'lege' key gemarkeerd, maar niet fysiek verwijderd. Na een scanreg /fix (of deze methode, die exact hetzelfde doet) is je register ook sneller met laden enzo.

Als je het nog niet gedaan hebt zou ik zeker regelmatig scanreg /fix draaien. Ik doe het zelf ook, in combinatie met regclean, en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik draai altijd eerst RegClean, en dan scanreg /fix. En mijn pc draait al ruim 1,5 jaar zonder herinstallatie op windows 98 se :) Terwijl ik al erg veel programma's heb geinstalleerd en weer verwijderd... en nooit problemen gehad met mijn register.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20340

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Zelf ook nooit problemen gehad met RegClean, en nu dus met 4 verwijderde sleuteltjes opeens wel. Heb ze nu wel opgeslagen, zodat ik ze altijd weer terug kan zetten, maar mijn vertrouwen in RegClean is dus wel een beetje aangetast. Ik denk, dat je ook gewoon een beetje mazzel moet hebben met registry cleaners...