Toon posts:

[PS3] Output voor 720 spel laten upscalen naar 1080i?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb bij de beeldinstellingen, ingesteld dat ik gebruik maak van hdmi kabel (1080P), mijn tv ondersteunt ook 1080P.

Nu zijn er toch een aantal spellen die 720 outputten. Kan ik ergens instellen dat ik die altijd wil laten upscalen naar bijv 1080 i?

thnx

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, de PS3 scalet niet. Dat zal je TV zelf moeten doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:18:
Nee, de PS3 scalet niet. Dat zal je TV zelf moeten doen.
ik heb sonyx2000, dus zou op zich wel moeten kunnen. alleen geeft hij niet weer. neem aan dat hij dit automatisch moet doen, maar tv geeft toch aan 720p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Logisch, de input die de tv krijgt is 720p, dat is wat ie laat zien. Hij scalet wel, want ik neem aan dat het wel volledig scherm is en dat ie je dus niet een kleiner beeld krijgt, of wel? (maar dat is wellicht een optie op je tv)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:24:
Logisch, de input die de tv krijgt is 720p, dat is wat ie laat zien. Hij scalet wel, want ik neem aan dat het wel volledig scherm is en dat ie je dus niet een kleiner beeld krijgt, of wel? (maar dat is wellicht een optie op je tv)
nee krijg wel volledig beeld ja, kan ik niet ergens zien wat de tv nu laat zien?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je volledig beelt krijgt dan weet je toch zeker dat ie scalet? Of denk je dat hij de fysieke pixels groter maakt en het overtollige deel in een bakje doet oid? :D

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:44:
Als je volledig beelt krijgt dan weet je toch zeker dat ie scalet? Of denk je dat hij de fysieke pixels groter maakt en het overtollige deel in een bakje doet oid? :D
haha nee klopt zit wat in, d8 niet logisch na, zat te denken dat hij het misschien uitrekte oid, maar hij gebruikt dan automatisch meer pixels.

thnx iig

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54
haha nee klopt zit wat in, d8 niet logisch na, zat te denken dat hij het misschien uitrekte oid, maar hij gebruikt dan automatisch meer pixels.
Idd, een veel voorkomende misvatting. Een TV zal zelf nooit upscalen naar 720p of 1080p. De enige scaling die een TV doet is scaling naar zijn eigen fysieke resolutie (bvb 1366x768 of 1920x1080) om elk inkomend beeld fullscreen te tonen. Dat staat dus volkomen los van de 720p/i of 1080p/i 'resoluties' die eigenlijk gewoon zeggen wat het videosignaal bevat.
Upscalen of downscalen naar 720p/i of 1080p/i is dus altijd iets dat gebeurt door een toestel dat zijn signaal nog naar een bron moet sturen.
Bemerk trouwens dat in die gevallen er vaak 2x scaling gebeurt : scaling van 1 inputsignaal naar een ander (bvb van 720p naar 1080i) en dan nog eens scaling door de TV zelf bij het displayen (bvb van 1080i naar 1366x768). Ik heb in elk geval nog nooit een TV gezien met exact de 720p resolutie. De FullHD Tv's van vandaag hebben echter wel een resolutie van 1920x1080, dacht ik, dus het grote voordeel daar is dat 1080i of 1080p signalen helemaal niet meer gescaled moeten worden.

Een TV zal dus ook nooit 720p of 1080p tonen, maar gewoon het beeld in zijn eigen fysieke resolutie en altijd progressive bij LCD/Plasma omdat dat nu eenmaal technologieën zijn die het beeld in 1 keer laten zien vs CRT waar je dus wel een beeld interlaced kunt genereren.

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is voor mij een groot ptobleemmet de PS3: ik heb een oudere (eerste generatie) plasma welke enkel 1080i (interlaced) ondersteund en geen 720p (progressive). Spellen als virtue tennis zenden 1080i uit, maar veel (de meeste) spellen 720p. Dit kan mijn scherm niet aan, dus heb ik deze resolutie moeten uitvinken in de setup van de PS3. MAAR dan scaled de PS3 de spellen terug naar 480 (PAL) en helaas niet naar 1080i.

Ik speel de spellen dan in SD en niet in HD... Een erg groot gemis vind ik. Sony schijnt er nog wel iets aan te gaan doen, misschien via firmware.

Lees ook hier: http://ps3.ign.com/articles/746/746492p2.html

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 13:54
Moet component zijn dan en niet HD Ready, want alles wat HD Ready is moet HDMI/DVI met HDCP + Component + 720p en 1080i aankunnen en dat is waar Sony vanuit gaat en geef ze eens ongelijk ;)
Pagina: 1