Toon posts:

[C#] Stuk uit string knippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Welke manier is sneller om een stuk uit een string te knippen?

Een String.Split() functie gebruiken om te splitsen op de string die eruit geknipt moet worden en dan de array te 'imploden' of joinen

of

Met behulp van Substring tot aan het eerste karakter van het stuk tekst die eruit gemold moet worden, en dan m.b.v. de lengte van dat stuk tekst, het laatste ook met substring pakken, en dan vervolgens een String Concateneren (wat een ** woord :+ )

:Y) Statix

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:18
Probeer het allebei op een redelijke lange string en time hoe lang het duurt?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En je kan ook met een regex gaan spelen?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IntToStr schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:04:
Probeer het allebei op een redelijke lange string en time hoe lang het duurt?
Beter doe je dan een x aantal iteraties om de bewerking beter te kunnen timen (en een gemiddelde te berekenen). En voor x kies je dan natuurlijk een flink getal.

Maar als dat alles is ("welk is het snelste") dan vraag ik me het nut van dit topic nogal af; je kunt het immers prima zelf meten.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 28-03-2007 12:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:18
RobIII schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:07:
[...]

Beter doe je dan een x aantal iteraties om de bewerking beter te kunnen timen (en een gemiddelde te berekenen). En voor x kies je dan natuurlijk een flink getal.

Maar als dat alles is ("welk is het snelste") dan vraag ik me het nut van dit topic nogal af; je kunt het immers prima zelf meten.
Uiteraard :)

Moet zelf ook nog iets doen met het timing en daarbij gebruiken we bijv 1000x testen en dan het gemiddelde nemen zonder de 10% snelste/langzaamste resultaten.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
code:
1
dataString = dataString.Replace (watJeWegWilHebbenString, "");

Kan je misschien ook nog meenemen in je test ?

Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1