Toon posts:

Dell E521 AMD Athlon X2 5000+

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen, en Dell doet nu een aantal interessante acties... Ik heb nu een laptop van Dell, en ben er vrij tevreden over, maar hij is aan vervanging toe. Ik ken helemaal niet zoveel van computers, en vroeg me af of jullie misschien willen helpen om te kijken of dit systeem goed is of niet. Mijn budget is ongeveer 1000-1100 euro, voor een compleet systeem, scherm en luidsprekers inclusief. Dit is wat ik heb samengesteld:

AMD® Live-technologie - AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 1 jaar
MONITOR Dell™ 20-inch zwarte breedbeeldflatpanel (E207WFP)
GEHEUGEN 2.048 MB [2 x 1.024] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
HARDE SCHIJF 320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
OPTISCH(E) STATION(S) 16x DVD+/-RW-station bewerken
GRAFISCHE KAART 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart

PRINTER Gratis Dell 926 Photo All-In-One Inkjet Printer
GELUIDSKAARTEN Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio
LUIDSPREKERS Dell™ A525-luidsprekers met subwoofer
TOETSENBORD Dell™ Enhanced USB-multimediatoetsenbord (zwart) - Belgisch (AZERTY)
MUIS Dell Premium optische muis met schuifwiel bewerken
DISKETTE / MEDIASTATIONS Interne 13-in-1 geheugenkaartlezer bewerken
TV-TUNERS Geïntegreerde analoge PCI-kaart voor tv-tuner & Dell™ (MCE/Premium/Ultimate)-afstandsbediening

De computer gaat vooral gebruikt worden voor gewoon kantoorwerk, en af en toe een game, maar helemaal geen nieuwe of zware spelletjes. De gewone dingen dus: muziek luisteren, Outlook, MSN, internet, enz...

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55
Ik weet dat als je alle onderdelen los koopt en het door iemand die je kent in elkaar laat zetten dat je dat veel geld bespaard. Dell system zijn altijd duurder omdat je betaalt voor garantie, service en de assemblage. Ik denk dat je even moet vermelden welke spellen dat je vaak speelt, want de 1300pro is namelijk heel langzaam en als je strategy spellen speelt maakt het weinig uit maar voor een mooie 1st person shooter heb je denkik net iets meer kracht nodig :)

Maar voor outlook, muziek en office gebruik kom je nog goed voorruit met een pentium 2 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Solid_Aapie op 28-03-2007 13:09 ]

Specs

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad wat hierboven gezegd wordt!

Om in 'n systeem van zo'n 1100 euro nog 'n X1300 te stoppen 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Solid_Aapie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:08:
Ik weet dat als je alle onderdelen los koopt en het door iemand die je kent in elkaar laat zetten dat je dat veel geld bespaard. Dell system zijn altijd duurder omdat je betaalt voor garantie, service en de assemblage.
Ik weet dat je voor 1000 euro niet zelf zo'n computer kan samenstellen inclusief 20 inch TFT én officiële Windows Vista licentie. Dell kan met zijn enorme grootte flinke kortingen bedingen, vooral bij Microsoft. Heeft Dell ook nog een goeie aanbieding met gratis verzending (aanbiedingen wisselen nog wel eens), dan is het bijna onmogelijk zelf een goedkopere computer samen te stellen...

[ Voor 3% gewijzigd door antonboonstra op 28-03-2007 13:14 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf speel eigenlijk geen spelletjes, mijn kleine broertje speelt veel The Sims, Simcity, Age of Empires en van dat soort spelletjes. Af en toe ook een Flight Simulator. Ik zou wel graag Aero van Windows Vista vlot willen kunnen draaien...
De PC kost 1120 euro als ik hem samenstel met de onderdelen uit de lijst hierboven.
edit: omdat Dell 5% korting geeft, is de totaalprijs maar 1069 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 16:28 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55
Ik moet toegeven de prijs is idd zeer scherp, maar die kaart draait flight simulator niet al te best, en zal ook wat moeite hebben met de laatste Age of Empires of Simcity. Ik weet dat Dell de garantie meteen laat vervallen als je de 3dkaart vervangt en ik weet ook dat dell de 1300x 7300gs en de 8800gtx aanbied en dat gat in prestatie/prijs verhouding is veels te groot. Dus ik zou Dell even bellen en vragen hoe het precies zit met je videokaart vervangen want ik zou de 1300x zeker laten vervangen door een 7600gt of een 1650xt. Want zelfs de nieuwe strategy spellen beginnen aardig wat graphics te krijgen.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Voor ongeveer dezelfde prijs heb ik dit systeem, met dezelfde randapparaten.

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo E6300 Processor (1,86 GHz, 1.066 MHz, 2 MB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 1 jaar
MONITOR Dell™ 20-inch zwarte breedbeeldflatpanel (E207WFP) - Europees
GEHEUGEN 2.048 MB [2 x 1.024] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
HARDE SCHIJF 320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
OPTISCH(E) STATION(S) 16x DVD+/-RW-station
GRAFISCHE KAART 256 MB nVidia® GeForce® 7300 Turbocache grafische kaart

Welke is het beste?

Bedankt voor jullie hulp!

• CLB
  • Niet online

CLB

De laatstgenoemde! Alleen die videokaarten... tsjaa X1400/ G)7300, zitten in 't zelfde schuitje...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
En waarom is precies die laatste beter?
Hij kost ongeveer 50 euro meer, dus dat verschil maakt het ook niet echt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:56:
En waarom is precies die laatste beter?
Hij kost ongeveer 50 euro meer, dus dat verschil maakt het ook niet echt...
Intel Core Duo. Processor E6300 is volgens mijn gegevens sneller.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:58:
[...]

Intel Core Duo. Processor E6300 is volgens mijn gegevens sneller.
Dan een 5000+? Vergeet het maar.
Lekker voor die AMD gaan :Y)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• CLB
  • Niet online

CLB

E6300 is opzeker beter! Makkelijker te OC'en en veel zuiniger!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:34

aerofreak

Steve Jobs

maar die is echt niet beter dan een 5000+ hoor ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Overclocken met een dell :?

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:28
En let op bij die laatste: De 7300 is Turbocache, dit maakt de boel er niet sneller op... (ik spreek uit ervaring).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Standaard is de 5000+ veel sneller dan de Intel 6300... en aangezien deze menneer neem ik aan niet gaat overclocken en hem toch alleen voor muziek luisteren, MSN en office gaat gebruiken, lijkt mij de AMD 5000+ een veel betere keus!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik hem morgen maar eens ga bestellen. Aan de reacties hier te horen kan ik best gaan voor de AMD... Zou ik nog korting kunnen krijgen door telefonisch te bestellen? Er is namelijk al zoveel korting en een gratis printer bij...

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:34

aerofreak

Steve Jobs

gewoon proberen >:) wie weet het mannetje of vrouwtje wel een goed humeur :9 een goede keus die AMD :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• antonboonstra

antonboonstra

Telefonisch heb ik de printer vervangen door een korting van dacht ik 30 euro. Daarnaast zou ik nooit voor de 2.048 MB geheugen gaan bij Dell, als dit er niet standaard bij in zit. Ik zie dat de meerprijs meer dan 110 euro is. Dit kun je zelf veel goedkoper kopen. Voor een een Kingston dual channel kit van 1024 MB (2x512) betaal je net over de 50 euro in een webshop. En die prik je er zo bij in...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik ook al gehoord... maar ik ken helemaal niks van computers... en vervalt mijn garantie niet als ik de pc zelf openmaak?

• antonboonstra

antonboonstra

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:16:
Ja, dat heb ik ook al gehoord... maar ik ken helemaal niks van computers... en vervalt mijn garantie niet als ik de pc zelf openmaak?
Geheugen bijplaatsen is de makkelijkste uitbreiding om te doen. Je ziet er al twee bestaande reepjes in zitten. Daarnaast zitten twee vrije sloten. Alleen kijken aan welke kant de inkeping van het geheugenreepje zit en erin duwen. Dat lijkt mij toch snel 60 euro verdiend.

In de documentatie die ik van Dell heb gekregen zitten zelfs aanwijzingen om dingen te vervangen van mijn laptop, dus het lijkt mij niet dat gelijk je garantie vervalt. Volgens mij is de kast ook niet verzegeld, dus je zou het geheugen er ook altijd weer uit kunnen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heb net het systeempje met de Athlon 5000+ besteld! Zal binnenkort mijn gebruikerservaringen posten...

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1