Toon posts:

[JAVA/JDBC/MSACCESS] Directe koppeling en eigen MDW bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met het aanspreken van een Microsoft Access database vanuit een Java applicatie. Nu kan dit, zoals men wel zal weten, op twee manieren:
1. Een directe koppeling naar het MDB bestand welke door de DriverManager wordt gelegd.
2. Via een ODBC bron welke in het Windows ODBC beheer moet worden aangemaakt.

Nu wil ik gaan voor optie 1, aangezien ik de Java applicatie zo onafhankelijk mogelijk wil laten zijn van het Windows systeem waar het op draait. Nu is een directe koppeling normaal gesproken geen probleem, maar nu wil het geval, dat de database gebruik maakt van een eigen werkgroep bestand (MDW) voor de gebruikersaccounts.

Optie 2 leidt tot een positief resultaat, omdat ik bij het aanmaken van een ODBC bron in Windows een systeemdatabase (dat is dan het MDW bestand) kan specificeren. Het resultaat is dus een geslaagde koppeling met de database. Maar bij optie 1 krijg ik dat niet voor elkaar, omdat ik hoogstwaarschijnlijk ergens in de koppeling URL een verwijzing naar het MDW bestand moet opnemen. Ik kan echter nergens vinden hoe dit te realiseren. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing al gevonden. Aan de connectie URL moet de parameter SystemDB worden meegegeven, bijvoorbeeld

Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=C:\mydatabase.mdb;SystemDB=C:\mydatabase.mdw;