Toon posts:

probleem met ghost 7.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op school ghost 7.5 (ivm met licentie)

Het is de bedoeling dat als leerlingen op school komen een cd hebben waarmee ze automatisch ghost op kunnen starten en hun eigen image op kunnen halen, en wanneer ze naar huis gaan dat ook weer terug kunnen zetten onder hun eigen naam.
alleen nu heb ik het probleem dat ik het niet voor mekaar krijg om clients automatisch te kunnen accepteren. is dat op de een of andere manier mogelijk?
de bedoeling is dus: de server draait, henk komt op school en haalt zijn image op. sjaak gaat naar huis en zet zijn image terug.
er moet verder niets aan die server gedaan worden dus alles moet automatisch gaan.

ik hoop dat ik genoeg info heb verteld.
ik word er in ieder geval niet goed van dat ik niet verder kom. |:(
groeten Erik

(ik wist trouwens niet echt waar ik deze vraag moest stellen dus heb ik het maar hier gedaan..)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 14:18
Volgens mij kan dit niet. Op de ghost cast server zul je altijd een sessie moeten aanmaken met wat er moet gebeuren.

k gebruik zelf acronis true image hiervoor, deze bied de mogelijkheid om een image van en naar een ftp server te sturen. Je zult ze alleen wel moeten leren om dan bij de locatie bepaling een ftp://ftp.mijn-domein.ietsleuks/ in te kloppen.
Daarna vraagt trueimage vanzelf om de account gegevens.

Maarja dan zul je dus acronis moeten gaan aanschaffen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Hmm licenties, altijd lastig...
Je zou eens kunnen kijken of VMWare ACE iets is. Volgens mij kun je hier wel een trial versie van downloaden. Dit biedt de mogelijkheid gebruikers hun eigen virtuele desktop aan te bieden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ghost kan gewoon een SMB share gemapped naar een drive gebruiken. Zo deden wij dat op school iig: de images werden gewoon weggeschreven naar een win2k3 doos waar we met een username/wachtwoord op inlogden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Moeten users echt altijd weer hun custom desktop terug hebben?
En moeten ze dan altijd ghosten?

Kan je niet beter dan met (zoals hierboven aangegeven) vmware of citrix of zoiets gaan werken?

Tevens kan je ook kijken naar de Microsoft Shared Computer Toolkit. Deze zet de machine in readonly mode. De users kunnen dus alles, totdat de machine gereboot word. Dan is alles weer weg.

[ Voor 0% gewijzigd door Tylen op 30-03-2007 14:00 . Reden: Typo ;) ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gok eerder dat dit voor een prakticumles is en niet zozeer zodat men een custom werkplek heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1