Toon posts:

Chipset Cooler Laptop Vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 913 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de koeling op mijn laptop vervangen omdat deze stuk is. De laptop loopt namelijk vast als hij warm wordt doordat de koeling niet meer werkt.

Opsturen naar Acer is geen optie want ik heb geen garantie meer en heb de laptop echt hard nodig ivm school dus wil zo snel mogelijk weer gebruik kunnen maken van dat ding.

Graag zou ik dus een andere chipset cooler kopen maar ik kan nergens vinden waar ik deze kan bestellen. Voor een pc zijn er genoeg koelers te koop, maar voor een laptop wordt dat lastig.

Iemand een idee?

Specs:

Acer Aspire 1511lmi
Nforce 3 mobo
XP 3000+ 64Bit

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik neem aan dat je een athlon 64 3000+ hebt? (wellicht sempron)
verder denk ik dat je de cpu cooler ipv de chipset cooler bedoeld?

Meestal zijn die cpu coolers van laptops uniek vormgegeven en niet los te koop. Je kunt kijken of iemand dezelfde laptop 2e hands heeft die kapot is bijv en onderdelen wil verkopen.
Wellicht kun je ook alleen de fans die erop zitten vervangen, een koelblok gaat niet zo snel kapot.

[ Voor 3% gewijzigd door IRCfreAk op 28-03-2007 10:42 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Misschien kan de fan gewoon niet meer opspinnen doordat er teveel stof tussen fan en koelblok zit.
Ik zou daarom eerst eens de laptop openen en schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel idd de cpu cooler. Het is een Athlon 64 3000+ .
had wel gedacht dat je die los kon kopen omdat dat voor pc's ook het geval is. helaas ligt het bij laptops dan toch wat lastiger.
ga in ieder geval eerst eens alles schoonmaken en alles het echt helemaal defect blijkt te zijn dan claim ik wel een tegemoetkoming in kosten bij Acer aangezien een laptop niet na 2,5 jaar kapot hoort te zijn.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:49:
ik bedoel idd de cpu cooler. Het is een Athlon 64 3000+ .
had wel gedacht dat je die los kon kopen omdat dat voor pc's ook het geval is. helaas ligt het bij laptops dan toch wat lastiger.
ga in ieder geval eerst eens alles schoonmaken en alles het echt helemaal defect blijkt te zijn dan claim ik wel een tegemoetkoming in kosten bij Acer aangezien een laptop niet na 2,5 jaar kapot hoort te zijn.
Dan moet je niet bij Acer zijn maar bij de winkel. Acer is niet de verkopende partij

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:49:
[...]
Dat zal je zwaar tegenvallen. Zeker bij een laptop, je zit zover voorbij de garantie en al aan het einde van de economische levensduur (3 jaar).
offtopic:
Acers zijn meestal na 1 jaar + 1 dag kapot :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:34:
[...]

Dat zal je zwaar tegenvallen. Zeker bij een laptop, je zit zover voorbij de garantie en al aan het einde van de economische levensduur (3 jaar).

offtopic:
Acers zijn meestal na 1 jaar + 1 dag kapot :+
dan nog heb je niks bij acer gekocht. Je koopt iets bij de winkel en je moet kunnen verwachten dat een product een aantal jaar meegaat. Laat je ook niet afwimpelen dat het buiten de garantie valt, want dit valt niet buiten de garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een brief naar Acer gestuurd en wacht die even af. Aangezien mijn gewone pc ook ineens stuk ging (komt lekker tegelijk) en ik tentamens moet leren heb ik gisteren de laptop open geschroeft en alles weer opnieuw in elkaar gezet en enorm goed schoongemaakt.
Heb opgestart met de laptop half uit elkaar liggend en het werkte ineens!
Er zit een soort gaasje achter een aantal gaten die voor de ventilatie zorgt, dat gaasje heb ik kapot geprikt met een schroevendraaier, dom i know maar je moet iets....

Tot op heden (uptime 11 uur) werkt de laptop weer :)
Pagina: 1