Ik heb voor mijn website die niet relevant is een favorietenlijst gemaakt die wordt op de volgende manier opgeslagen in de database:
Voorbeeld: ;45;32;1;88;98
De waardes die tussen de ; zijn worden gefilterd door volgend script:
Het probleem is dat wanneer iemand een favoriet eraf wilt halen dat ik dan het ID wel gedelete krijg tussen de 2 ; maar daarvan moet eigenlijk ook 1 ; gedelete worden. Het resultaat is nu al ik als voorbeeld de bovenste string neem en ik haal 32 en 1 weg dat ik dit krijg: ;45;;;88;98
Ik wil dus de 2 ; die teveel zijn ook gedelete hebben.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Hieronder mijn code wanneer er een favoriet eraf moet: (er moet dus nog wat bij maar ik kom er niet uit)
Ik hoop dat iemand een oplossing weet!
Alvast bedankt voor alle moeite.
Groeten
Ray
Voorbeeld: ;45;32;1;88;98
De waardes die tussen de ; zijn worden gefilterd door volgend script:
PHP:
1
2
3
4
5
| $wordChunks = explode(";", $favo_string); for($i = 0; $i < count($wordChunks); $i++) { //nog wat code } |
Het probleem is dat wanneer iemand een favoriet eraf wilt halen dat ik dan het ID wel gedelete krijg tussen de 2 ; maar daarvan moet eigenlijk ook 1 ; gedelete worden. Het resultaat is nu al ik als voorbeeld de bovenste string neem en ik haal 32 en 1 weg dat ik dit krijg: ;45;;;88;98
Ik wil dus de 2 ; die teveel zijn ook gedelete hebben.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Hieronder mijn code wanneer er een favoriet eraf moet: (er moet dus nog wat bij maar ik kom er niet uit)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| $id_download = $_REQUEST['id']; while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { $favo_string = $row['favo']; } $kompleet = ''; $wordChunks = explode(";", $favo_string); for($i = 0; $i < count($wordChunks); $i++) { $id_download1 = $wordChunks[$i]; if ($id_download1 == $id_download) { } else { $kompleet = $id_download1.';'.$kompleet; } } $kompleet = ';'.$kompleet; |
Ik hoop dat iemand een oplossing weet!
Alvast bedankt voor alle moeite.
Groeten
Ray
[ Voor 2% gewijzigd door NMe op 28-03-2007 09:39 . Reden: [code] tags toegevoegd. ]